Wie heeft ervaring met internet via schotel?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

..... Internet via te telefoonlijn gaat net zo langzaam als wat we nu hebben, maar dan betaal je "per tik". Is dus ook geen optie voor ons. .....
Over internet via de telefoonlijn: Wij betalen ca. 550 Kc per maand voor internet + vaste telefoon. Is dat duur? Wij hebben O2. Functioneert prima en de service is enorm goed. (Telefonische helpdesk als het nodig is ook in het Engels.) Vorige week vrijdag 's morgens blikseminslag, telefoonaansluiting verbrand, 's middags monteur, reparatie uitgevoerd en in huis aansluitingen gecheckt, kosten 0 Kc.
 
kukle dit is al een tijd geleden dat je dit poste maar als uw probleem nog niet is opgelost
heb je er al eens aan gedacht in plaats van op de kerk te werken een paal te gebruiken of een stuk paal aan de top van een boom zo dat je hoog genoeg geraakt
 
http://www.skydsl.eu

Geen data limiet en al een verbinding vanaf 30 euro per maand, watg 20 euro wordt als je meer als een jaar lid bent, éénmalige aansluitkosten van 60 euro, je kan dan kiezen om de hardware van 400 euro zelf aan te schaffen in één keer, huren of in delen af betalen.

Tsjah en de enige andere oplossing die er is, is wel gewoon mobile internet, en dan een 3G/4G router aanschaffen waar je een buitenantenne op kan doen, zodat je die op je eigen dak kan plaatsen.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Brucus,
Een paal of een stuk paal aan een boom is ook geen optie, want daar is geen elektrisch. En een eventuele provider vindt een een paal zo wie zo geen optie omdat dat vandalisme gevoelig is. Het is daar erg afgelegen.

Mor,
Ik ga me hier (skydsl) eens in verdiepen.

We zijn nog steeds op zoek naar goed internet. En het liefst WIFI zowel voor ons als voor onze gasten.
 
WiFi staat opzich los van de verbinding zelf. Op het moment dat de verbinding er is kan je zelf voor de juiste apparatuur zorgen om de WiFi op alle plekken te brengen die je zelf wilt, en dat kan je zelf zo groot maken als je wil.
Mocht het een object betreffen van redelijk formaat en heb je ook wifi op bepaalde plekken buiten nodig, dan heb je wellicht een paar WiFi repeaters of WiFi Access points nodig.

Wat mogelijk ook een oplossing kan bieden is contact zoeken een Hotspot Provider. Dit zijn providers waar je je kan aanmelden als bedrijf om Wifi aan te bieden voor je klanten. Gratis of betaald, het zijn die portals die je tegen komt als je op internet wil in de McDonalds of Hotels. Ik kan me voorstellen dat zij je ook extra informatie kunnen geven wat betreft de verbinding zelf aangezien zij wel vaker deze vragen voorgeschoteld krijgen. Zij zijn tevens ook degene die kunnen adviseren over hoe het best in te regelen van de WiFi en hebben ook apparatuur beschikbaar om dat te realiseren.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik momenteel geen "Hotspot Provider" weet te noemen uit mijn hoofd die je kan helpen in tsjechie maar mocht je er niet uit komen op google kan ik van het weekend wel even voor je rond neuzen online.

Mocht je overigens iemand zoeken om je te helpen bij het in elkaar bouwen van een oplossing kom ik dat graag doen, het is mijn hobby en vind het leuk om ermee te spelen.

Wat extra info: Verschil tussen een WiFi repeater, WiFi access point en een WiFi Router:
- WiFi router gebruik je om je (WiFi) netwerk te regelen en verbinding te maken met het modem. Tegenwoordig krijg je van de meeste providers een apparaat dat zowel een WiFi Router als Modem is, in het verleden waren dat altijd twee apparaten.
- WiFi repeater gebruik je om een WiFi signaal op te vangen van je WiFi router (Of WiFi Modem/Router) om die vervolgens versterkt uit te sturen. Voordeel van een WiFi repeater is dat je geen kabels hoeft te trekken, nadeel is dat hij binnen het WiFi bereik van een andere Repeater, Router of Modem/Router moet staan. Afhangend van het object kan dit moeilijk zijn.
- WiFi Access point gebruik je ook om een WiFi signaal uit te sturen op een plek waar je WiFi Router, Modem/Router of Repeater geen signaal heeft, voor een WiFi Access point moeten ten alle tijden kabels getrokken worden naar de plek waar deze geplaatst wordt.
 
Laatst bewerkt:
WiFi staat opzich los van de verbinding zelf. Op het moment dat de verbinding er is kan je zelf voor de juiste apparatuur zorgen om de WiFi op alle plekken te brengen die je zelf wilt, en dat kan je zelf zo groot maken als je wil.
Mor,

Dat is nu net het probleem: we kunnen geen verbinding krijgen. We zitten overal TE ver vandaan. Zie alle eerdere reacties.

Zouden we eventueel via onze gewone mail contact kunnen hebben?
 
Hallo allemaal,
Wij hebben een vakantie huisje in marianska jachymov, helaas nog geen wifi in ons huisje echter is de vraag hoog erna.
Aanwezig is een schotel met canaldigitaal, helaas geen kabel of telefoon aansluiting.
Weet iemand een betaalbare manier om toch wifi te krijgen ?
Graag hoor ik van jullie en jullie ervaringen.
 
Als je 4G dekking hebt bij het huisje (kijk op je smartphone, als je er bent), dan kun je ook gewoon een 4G-modem en abonnement afnemen bij T-Mobile, Vodafone of O2. Kost ca. 400/500 CZK per maand.
Werkt bij ons prima, en we zitten vrij diep in een dal (snelheid van de verbinding? 90 Mb/s download, ca. 15 Mb/s upload !!)
 
In Nederland heeft KPN sinds kort een 4G modem wat gecombineerd wordt met een ADSL (telefoon) aansluiting. Dat kan dus blijkbaar nu ook als je wel een telefoonlijn hebt. Anders inderdaad gewoon een draadloos 4G modem nemen wat je dan ook meteen overal mee naar toe kunt nemen. Ook naar een ander vakantieadres in bijvoorbeeld een ander land met een andere telefoonkaart er in. Ik denk dat je in combinatie met een ADSL aansluiting uiteindelijk wel wat minder betaald, hoewel 500 Kc ook een normaal gangbaar tarief is. Deze combinatie (ADSL+ 4G of 5G modem) is het antwoord voor plekken (in Nederland) waar geen glasvezel mogelijk is. De snelheid is ongeveer hetzelfde, maar het is ietsje minder stabiel.
 
Wij hebben dit weekend nieuw internet gekregen, weer via air, de oudere aansluiting was 8mbps, de nieuwere is nu 60mbps, en erg stabiel. de nieuwe main antenne staat middin in onze buurt, goed signaal.
 
Bovenaan