Wie heeft ervaring met HBI-online database

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb een vraag aan de Nederlanders die in CZ een huis hebben gekocht door middel van het oprichten van een sro. Is het dan zo dat deze sro's in de tsjechische HBI-bedrijven-database worden ingeschreven als makelaarskantoor ?

Als dit zou gelden voor alle buitenlanders die met een sro een huis hebben gekocht, dan zou dat deze database erg "vervuilen" en onbetrouwbaar maken.
 

Vodnik

† In Memoriam
dat ligt eraan, als je je als "realitny Kancelar" hebt laten inschrijven dan kom je inderdaad in die database terecht en wordt je doodgegooid met reclame via de post, zelfs uitnodigingen om franchise deelnemer te worden!

De laatste post irt mijn sro was de aanbieding om voor een groot makelaarskantoor te werken waarbij torenhoge bonussen werden beloofd.

Je hoeft je echter niet als RK te registreren, je sro kan ook een andere activiteit hebben, of meerdere activiteiten.

Of de vervuiling alleen daarom groot zal zijn geloof ik niet, er meerdere factoren die die database vervuilen. (ik krijg nog steeds post van de sro op een adres wat allang niet meer bestaat, dankzij de alerte postbode komt het nog op mijn nieuwe adres)
 
Dat zou ik eigenlijk niet weten. Het is de naam van het bedrijf maar waar die letters voor staan...geen idee.

Enne Semabyt, ik heb geen idee hoe sterk deze database vervuilt is, ik vroeg het me alleen af.
 

Vodnik

† In Memoriam
Smiley, wat betekent HBI..?

Zie http://www.hbi.cz/index.php?Lang=en


een database waaruit je allerlij info voor marketing kan krijgen, nmm veel vervuild.

Als je een sro hebt krijg je vaak zogenaamde rekeningen (inclusief slozenka, girobetaalkaart) om jouw info in dit soort databases te krijgen.
Het lijkt allemaal heel officieel en menigeen (ook ik!) trapt erin en betaald. Een "verkoop methode" die -zover ik weet- in NL verboden is!
 
HBI staat denk ik voor High Business Impact. Een database met bedrijfsgegevens per branche.

Als je je in zo'n lijst laat opnemen (tegen betaling uiteraard) word je voorgespiegeld dat de klanten in de rij zullen staan. Nu wemelt het op het internet (Tsjechië en Nederland) van dit soort "databases" die zelden volledig en nimmer accuraat zijn.

Voorbeelden in Nederland
Ask
Kelkoo
 
Dan moet dat in NL de laatste jaren verboden zijn want ik weet van 15 jaar geleden dat ik ook zulke fakturen kreeg. Vaak kleine bedragen, rond de 35 gulden, en een omschrijving met zoiets als "Jaarlijkse verlenging abbonement".
Zeker binnen de grotere bedrijven werden deze fakturen betaald zonder verdere kontrole. Of dat nu nog mag weet ik niet.

Hier in CZ is het inderdaad wel zo. Ik krijg bijvoorbeeld aleen al van 1 bdrijf ongeveer 5 keer per jaar fakturen voor wet-boek teksten en administratieve regels. Neem je een abbonement krijg je (uiteraard) waardeloze stukjs "hulp' toegezonden. Ik sta er telkens weer van te kijken hoe inventief ze zijn om deze fakturen, en soms de bijgesloten folders en flyers, er telkens weer helemaal anders uit te laten zien. Soms moet je nog een soort op zoek om te ontdekken dat het dezelfde firma is als een paar weken eerder.

Dus....pas op met wat je in de post krijgt.
 
HBI staat denk ik voor High Business Impact. Een database met bedrijfsgegevens per branche.

Als je je in zo'n lijst laat opnemen (tegen betaling uiteraard) word je voorgespiegeld dat de klanten in de rij zullen staan. Nu wemelt het op het internet (Tsjechië en Nederland) van dit soort "databases" die zelden volledig en nimmer accuraat zijn.

Dat blijkt dus als je er inhoudelijk in gaat kijken, dan zie je dus hoe inaccuraat de gegevens zijn. Vandaar mijn vraag naar ervaringen met deze database.
 
Bovenaan