West-Bohemen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik lees heel veel en dat al een jaar of 3 tot 4. Tevens ben ik ook al die tijd al lid van het forum. Ik hen alleen nog bijna niets geschreven ;).
Ik heb in de voorbereiding op onze vakantie weer zoveel informatie gehaald van het forum dat ik nu maar eens een verslagje ga geven van onze vakantie.

Wij zijn op 12 juni 2010 vertrokken naar een vakantiewoning in het o zo kleine plaatsje Obora bij Tachov (okres Tachov).
Wij hadden het verzoek via de verhuurmaatschappij gekregen om een uurtje van te voren de eigenaar in te lichten zodat hij bij het huisje aanwezig zou zijn op het moment van arriveren.
Zo gezegd zo gedaan en de vader was ook netjes aanwezig. Samen het huisje bekeken en her en der wat uitleg gekregen.
Daarna de auto uitgepakt, de hond uitgelaten en wat gegeten.

Op zondag de boodschappen gedaan in Tachov bij alle 3 de supermarkten. Nadat de boodschapen binnen waren een rondje door de omgeving gereden.

Op maandag zijn we terug gegaan in de tijd gegaan. In 1995 stonden wij op een camping bij Plzen in het plaatsje Epjovice. Wij zijn dus naar Plzen geweest en doorgereden naar Epjovice. Dit alles hebben wij binnen door gereden daar wij een hekel hebben aan snelwegen ;).

Op dinsdag naar Marianske Lazne, Becov nad Teplou en Tepla. Helaas nergens naar binnen geweest. Wij hebben de hond mee :oeps:. Wel heerlijk door Marianske Lazne geslenterd, de fontein bekeken en natuurlijk lekker op een terrasje genoten van een heerlijke maaltijd.

Woensdag naar Domazlice en Horsovsky Tyn. Ook hier weer net Japannertje gespeeld. Het moois van de buitenkant bekeken, maar nergens in.

Donderdag weer naar Plzen en hebben we geshopt bij de Obi en de Tesco. Met erg veel Lego voor ons neefje naar buiten :bloos2: De "racers" die ze daar hadden zijn in Nederland uit het assortiment. Dus in geslagen voor de feestdagen.

Vrijdag naar Stribro en Hracholuskymeer geweest. Mijn man is wekzaam in de GWW en moest de dam bekijken. Omdat het onze 12 1/2 jarige trouwdag was lekker uit eten geweest in het biermuseum van Chodova Plana. Echt een aanrader :ja:

Zaterdag naar Lazne Kynzvart waar wij het kasteel weer aan de buitenkant hebben bekeken.
Wij zijn verstokkte rally liefhebbers en wat schetste onze verbazing...Lazne Kynzvart was de middag pauze van een historische rally. Daar moesten we dus even foto's van maken. Wat een pracht al die oude auto's van voor 1978.

Zondag lekker rustig aan gedaan en lekker een rondje gereden.

Maandag naar een oud collega van mijn man die een camping heeft in Kolodeje nad Luznici bij Tyn nad Vlatavou. Dat is ca. 2 1/2 uur rijden, maar we hebben vakantie :slik:

Dinsdag weer naar Plzen en lekker gewinkeld in de Tesco aan de Rockycanska.

Woensdag naar Karlovy Vary waar in 2002 al onze foto's zijn mislukt omdat onze camera het had begeven. Weer met de baantje naar Diana en lekker een goulashsoep uit brood gegeten.

Donderdag zijn we bij het huisje gebleven en 's avonds weer naar Chodova Plana gereden om lekker te eten.

Op vrijdag de laatste boodschappen gedaan en zo langzamer hand aan het inpakken geslagen.

Op zaterdag....helaas weer naar huis.

Ik kan helaas geen foto's invoegen, daar deze nog op de laptop staan en allemaal bewerkt zijn tot een videostrip.

Ik hoop dat kullie het leuk vonden mijn verslag te lezen.
 
Nee, daar hadden we geen tijd voor ;)

Wij wisten wel van de mogelijkheid, maar hebben ons tevreden gesteld met het overheerlijke voedsel aldaar:)
Ik had trouwens de informatie van het bierbad van het forum...;)
 
Altijd leuk om een reisverslag te lezen!

Mijn geest fladdert dan gewoon over alle grenzen heen en ben ik ook aanwezig. Ben je wel eens halverwege uitgestapt met het Diana baantje? De moeite waard, lekker iets eten of drinken in het restaurant daar met een mooi uitzicht over Karlovy Vary.

Ik vond het in ieder geval heel leuk om je verslag te lezen.

Groet van een heer.
 
Leuk Brig, dus 2000km door Tsjechië gekacheld! :D Wij wandelen veel en graag maar af en toe met de auto erop uit vinden wij ook super. Jammer dat je (nog) geen foto's kunt bijvoegen, dat maakt het lezen extra leuk.
 
Als ik zulke verslagen lees begint het bij mij steeds hevig te kriebelen!
Zeer leuk verslag en zeer fijne vakantie geweest zo te lezen.
ik hoop dat wij binnenkort ( 21 juli - 30 juli) ook zo een vakantie mogen beleven.

Ga in elk geval ook een vakantie verslag op het forum smijten, en proberen er enkele foto's bij te zetten.
Als me da ga lukken toch!!:bloos2:
 
:kwaad:, ik weet dat iedereen foto's wil.....
(vind ik zelf ook leuker om te lezen :ja:)

Het zit alleen zo: Ik kan met een pc omgaan, maar je moet mij niet vragen zaken van de ene pc naar de andere te gooien :bloos2:
Het omgaan betreft: Office, internet en spelletjes.;)

Maar als ze een keer hier op deze pc staan, dat zal ik proberen foto's te plaatsen maar ik :confused:weet echt niet wanneer.
 
Kees,

Als je foto's wil plaatsen in je verslag zorg er dan dus voor dat ze op de juiste pc staan :bloos2:
Ik wacht met spanning op je verslag, al moet je daarvoor natuurlijk eerst op vakantie :ja:.
Daarom van mij: Een fijne vakantie toegewenst.
 

Ad Verschoor

Donateur
Brig,

Prachtig je verslag. Ik was in Karlovy Vary, Teplice en Klatovy en dat is toch ook allemaal een beetje West-Bohemen. Je verslag nodigt me uit om vaker dit gebied te bezoeken. Wat betreft die foto's, ik ben een onbenul als het gaat om de pc.
Ik roep hulp in van anderen en dan kom ik er wel uit en dan wordt het op dit forum een bijna dagelijkse handeling en lukt het altijd. Komt ook omdat ik nu vutter ben en dus meer tijd.
Bedankt voor je verslag en ik zie uit naar de volgende.
 
Bovenaan