West-Bohemen: tips en informatie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste Cees, misschien een beetje flauw maar er zijn volop goede hotels en pensions op de route die je van plan bent te doen.

Gewoon even avonturieren.

En er is altijd plaats.

Maar mijd het centrum van Karlovy Vary.

Te duur terwijl je even buiten K V genoeg hotels hebt voor een schappelijke prijs.

Groet en geniet van "mijn buurt".
 
Ik weet dat er genoeg aanbod van hotels en pensions zijn
Aad,maar als iemand iets kan aanbevelen graag.
Ik ben er ruim 40 jaar geleden voor het eerst geweest daarna nog een 10 tal keer.
Heb de laatste jaren vaak in reuzengebergte vertoefd en wil
weer eens naar de streek die mij zeer aansprak.
west bohemen en ertsgebergte.
Als het gras gemaaid moet worden op jou berg laat t maar weten,stuur ik wel wat berggeiten want ik wil vakantie.
groetjes cees-Mia
 
Oke, hotel Anna in Nejdek.

Ze zijn te vinden op internet.

Mooi uitgangspunt naar alle richtingen die jij wil bezoeken.

Of, in alle rust en stilte het wereldberoemde pension in Krasna Lipa.

Ook een prima uitgangspunt.

Geniet er van.

Ennuh, wat kan je nog meer doen met berggeiten dan alleen laten grazen?
 
Attracties West Bohemen

Wij gaan over een tijdje op vakantie in West-Bohemen, nu ben ik de laatste tijd aan het zoeken geweest naar interessante attracties/steden.
Iemand nog tips voor dingen die je zeker moet bezoeken?
Oh ja kan iemand mij vertellen of er een rodelbaan in de buurt van Pilsen is?

Thanks in advance ;).
 

kuurgast

Donateur
tocnik_05_t.jpg
tocnik_14_t.jpg
tocnik_12_t.jpg
tocnik_29_t.jpg


Tussen Plzeň en Beroun ligt Hrady Točník en Žebrák.
Van 3 t/m 6 Juli wordt er een 2Xdaags een riddertoernooi gehouden.
Daar omheen is er een markt, valkenier, jongleur, muziek en eet/drink kramen.
 
Na onze vakantie in juni naar het Reuzengebergte gaan we eind augustus op herhaling :D Maar nu zonder honden en naar West-Bohemen (voornamelijk).

Het reisplan is als volgt: zaterdag 28 augustus vertrekken we en overnachten we ergens in het Harzgebied, zondag gaan we door naar Terezin. Maandag gaan we naar Loket, dinsdag naar Cesky krumlov waar we twee nachten blijven. Dan donderdag weer richting Duitsland, overnachting in de buurt van Cheb (maar dan dus aan de andere kant van de grens) en dan vrijdag weer naar huis.

Wie heeft er tips wat we absoluut moeten gaan zien? En wie heeft er tips wat betreft overnachingen in Terezin, Loket en Cesky Krumlov? We zoeken goedkope, goede hotels of pensions.
 
http://www.naostroveck.cz/1/en/pension-gril-restaurant-na-ostrove/

Is een prima pension in Krumlov. Alles netjes, vriendelijke mensen, kortingsbonnen voor een aantal zaken in Krumlov.
Vaak bieden ze daar ter plekken op de deur de kamers aan met korting van tegen de 20%.

Het ligt in het stadje zelf, je krijgt een pasje voor de parkeerplaats en hebt uitzicht op het kasteel.

Veel plezier!

Geboekt! :D

Hotel Goethe in Loket neemt geen telefoon op (krijg een antwoordapparaat en zo goed is m'n Tsjechisch niet dat ik kan verstaan wat ze zeggen) en hun website ligt eruit, iemand enig idee of daar iets aan de hand is? En heeft iemand andere hotels als tip in Loket?

In Loket is een concert 's avonds, gaan de ouwelui ook weer eens swingen :D We zoeken echt evenementen in het stadje waar we overnachten, kan manlief ook rustig een biertje drinken (ik ben rijbewijsloos). Pilsner is te ver weg dus.

Nu nog een hotel vinden in Litomerice en Loket dus.
 

kuurgast

Donateur
Plzeň.

mek_nadace700.jpg
hv.jpg


Andere stad die dit jaar feest heeft is Plzeň die 700 jarig bestaan viert. Het programma is niet helemaal
in te zien maar vond wel een datum van het historisch weekend wat sinds 1995 in juni gevierd wordt.
Dit jaar is dat van 10 t/m 12 juni.
Websites voor informatie:nadace700.cz en informatie van vorig jaar.
 

kuurgast

Donateur
Motýlí dům/Vlinder huis.

images
images
images


Ongeveer 2 km van Františkovy Lázně, in de richting van de SOOS Nature Reserve, in het plaatsje Žírovice is een tropische kas met exotische vlinders. De gehele cyclus van het leven, van ei, via rups en cocon, tot aan de fragiele levende vlinder, speelt zich af vlak voor je ogen.
Voor meer info zie kudyznudy.cz met 3D filmpjes ,openingstijden en link naar de officiële website.
 
Bovenaan