Werkzaamheden rond grensovergang Zittau-Hradek tot herfst 2008

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Vanaf vandaag starten grootse verkeerswerken op de druk bereden rijksweg die, in het drielandenpunt, het Tsjechische wegennet met de Duitse en Poolse grensovergangen verbindt. Wegens omvangrijke werken wordt het 1,5 km lange stuk tussen de Poolse grens en Hradek nad Nisou afgesloten. De werken situeren zich aan de afslag naar Oldrichov waar een rotonde zal aangelegd worden. Dit moet in de toekomst zorgen voor een vlottere doorstroom naar de grensovergang.

Het nieuwe tracee moet tegen de herfst 2008 klaar zijn. Dan zal ze echter ook een deel van het vrachtverkeer moeten verwerken dat nu nog de grensovergangen van Rumburk of Harrachov gebruikt.

radio.cz

Deze grensovergang is dus een jaar buiten gebruik en werd zeker door velen onder ons regelmatig gebruikt. Alternatieve route nemen is dus de boodschap maar zo kan ook het stukje vignetverplichte deel van de snelweg bij Liberec vermeden worden. Ieder nadeel heeft dus ook zijn voordeel.
 
Voor zover ik hier lees, is er alleen een omleiding, maar blijft de grens gewoon open:
http://hradek03.mikroregion.info/pages/home/index.aspx?rub=31&men=-1&cln=3026&prh=zp1&pan=1

2.8.2007

Vzhledem k zahájení výstavby kruhové křižovatky Oldřichovská na silnici I. třídy I/35 bude od 5.8.2007 do 30.11.2007 uzavřen provoz na vnějším obchvatu města Hrádek nad Nisou. Objízdné trasy budou značeny.
Stavba kruhové křižovatky je první etapou výstavby českého úseku mezinárodní silnice Hrádek nad Nisou - Zittau přes území Polska. Omezení v dopravě, které stavba přináší a potrvají cca. 4 měsíce jsou nepříjemná a budou znamenat zvýšení dopravy ve městě. Objízdné trasy umožňují zásobování průmyslové zóny dopravou mimo centrum města. Městská polici se také během uzavírky obchvatu zaměří na kontroilu rychlosti v ulicích, které budou pravděpodobně zvýšeným dopravním ruchem zasaženy.

Martin Půta, starosta města
Ředitelství silnic a dálnic
 

pepo

† In Memoriam


2.8.2007

Wegens aanvang bouwwerkzaamheden rotonde Oldřichovská op de weg 1e klasse I/35 zal het verkeer op de buitenste randweg van de stad Hrádek nad Nisou afgesloten zijn van 5.8.2007 tot 30.11.2007
Wegomleidingen zullen worden aangegeven.
Het bouwen van de rotonde is de eerste fase van het bouwtraject van het Tsjechisch deel van de internationale weg Hrádek nad Nisou - Zittau over het Pools gebied.
De verkeersbeperkingen, die de bouw met zich meebrengen, zullen ongeveer 4 maanden duren en zullen invloed hebben op de verkeersdrukte in de binnenstad.
De wegomleidingen zullen de bevoorrading van de industrie-zone buiten de stadscentrum om mogelijk maken.
De stadspolitie zal zich tijdens deze periode concentreren op de sneheidsmetingen op de plaatsen met de verhoogde verkeersdrukte.


Martin Půta, de burgemeester
Ředitelství silnic a dálnic (Directie wegen en autowegen)
 

Macek

Geroyeerd Lid
Dank Josef, maar kunnen wij nu nog "gewoon" gebruik maken van de grensovergang of is dit onmogelijk of af te raden, dit is mij niet helemaal duidelijk.
 
Het betekend volgens mij dat je de ringweg die om Hradek nad Nisou heen loopt, niet kan gebruiken.
Je moet dan bij de rotonde (gelijk vanuit de grens PL-CZ) rechtdoor door het stadje Hradek heen. (Ipv 3kwart)

Er lijkt mij niet veel aan de hand.. Met de drukte zal het reuze meevallen.

Let wel even op.. Er zijn in dat stadje een paar kruisingen met verplichte stopborden; stop daar even een tel; anders slingeren ze je daarvoor op de bon.
 
Freddy,
Wij gaan over 2 weken naar Tsjechie ook wij gaan altijd over Zittau,
is het alternatief dan via Gorlitz te rijden?

Hallo Els,

Voor Dolni Lanov lijkt me de route als volgt beter:
Voorbij de grens na Gorlitz, Jelenia Gora aanhouden (rechtsaf en vervolgens linksaf de wegnr. 30 op). Deze weg volgen tot de rotonde in Jelenia Gora, waar je rechtsaf kunt naar Sklarska Poreba. Deze weg steeds rechtdoor volgen (let op in Sklarska Poreba buigt de weg naar links) tot je net voor Harrachov over de grens gaat. Dan rechtdoor tot je linksaf weg nr. 14 op kunt naar Vrchlabi etc.
 
Loek,
Dat is weg die ik bedoelde, onze kinderen hebben de laatste keer de nieuwe weg bij Dresden gereden dat is natuurlijk ook een goede optie.
Wij zijn zo gewend om altijd over Zittau te rijden dat het nu even zoeken is, vooral omdat in september veel familie die daar nog nooit geweest zijn komen voor de bruiloft willen we toch ook voor hun een duidelijke route geven.
 
Vanochtend zijn er weer campinggasten aangekomen. Zij hebben de route via Zittau gereden. Dat ging prima, er was een goed aangegeven omleiding, maar geen oponthoud.
 
Dank Josef, maar kunnen wij nu nog "gewoon" gebruik maken van de grensovergang of is dit onmogelijk of af te raden, dit is mij niet helemaal duidelijk.
Macek,de grensovergang is nog prima te doen!!
Vanuit CZ wordt je vlak voor Zittau omgeleid door een klein dorpje, en als je de omleidingsborden volgt gaat het prima!!We zijn gisteren om half elf de grens overgegaan ,nadat we om half negen uit Dolni Lanov zijn vertrokken met de caravan (Papillon)
 
Bovenaan