Werken voor een Nederlands bedrijf in CZ

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Van de week ontving ik een mailtje van iemand over een bedrijf dat trainers en coaches zoek.
ik zal het mailtje hier neerzetten, ik heb er daarna nog een mailtje over terug gestuurd voor wat meer info, die zal ik er ook bij zetten!

Misschien zijn er mensen in geinteresseerd, maar Goede beheersing Tsjechisch en Engels is vereist.

mail 1:
Dear Mrs/Mr

I hope you forgive me adressing myself with the following question to you: You might be able to help us!

We are a Dutch Consultancy Company, working in the Czech Republic and for several of our projects we are looking for talented Sales/Management Trainers (Food/Retail industry)

Bright, well educated and representative individuals, who want to make between 200 and 300 euro per day working as trainers/consultants.

Language skills, Czech and English

Flexible attitude

Drivers licence


If you know somebody who is interested in this very nice job, please ask him or her to send me an E-Mail

Mark Rogers



Thanks very much

mail 2:
Dear Laura,
It is a very nice opportunitty indeed, we need people to work in the Czech Republic, for our client (cannot mention the name yet) a multinational for a period of at least a year, starting january 2005.
We need trainers/consultants to work intensively with the management of the company, in formal training sessions, and one to one coaching.
We supply the education and concepts in which the people need to be trained, therefor we need bright people who are service oriented, and with charisma.
People living in CZ stay at home and when travelling in a Hotel, all costs will be paid by us.
People living in Holland, fly every weekend back home.

A very important issue is the language skills, since not so many Czech people understand English, we need Czech speakers/writers

I hope I answered your questions for the moment,
Please send me your cv or if you know people who are intereseted bring them in contact with me.

Interviews will be held next month in Holland or Prague
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Ik denk dat meerdere mensen deze mail hebben ontvangen. Ook Sandra is hierover per email benaderd (op mailadres uit profiel). Ik vind het zelf een beetje "te mooi klinken".... maar proberen kun je het zeker!
 
Toen ik nog in Tsjechie woonde heb ik ergens in 1997-1998 ook nog contact gehad met deze Mark Rogers (het ging over een exact hetzelfde) maar hij kon nooit iets concreet maken. Hij blijft altijd geheimzinnig doen over namen "die hij nu nog niet bekend kan maken", waarna het verhaal als een nachtkaars uitgaat.

Voor de geinteresseerden hoop ik dat het wel wat op kan leveren, maar ik ben sceptisch als ik zijn verhaal zo hoor/lees.
 
Het verhaal klinkt inderdaad te mooi om het te geloven. Maar aan de andere kant die vent kan toch niet van luchtkastelen leven, of hij moet een gaatje in zijn hoofd hebben...
 
Dit soort praktijken ken ik.
Ze beloven heel wat.(200-300 euro per dag),
Ze mailen je van alles of ze nodigen je een keer ergens uit, daarmee maken ze je gek en vertellen ze je allemaal mooie dingen.
Vervolgens mag je met hun meedoen; maar moet je wel eerst een "inschrijfbedrag" van te voren betalen.
Als je dit betaald hebt dan hoor je nooit meer wat van ze.


Pas dus op als ze geld van je willen!
 
Een paar dagen geleden ontving ik hetzelfde mailtje.
Mijn antwoord als volgt:aangezien ik in Nederland woon is dit voor mij niet interessant, maar als ze nog steeds op zoek zijn kunnen ze op dit forum kijken..zo en nu lees ik dat het allemaal bedrog is..dat geloof ik best!
 
SE16 schreef:
Toen ik nog in Tsjechie woonde heb ik ergens in 1997-1998 ook nog contact gehad met deze Mark Rogers (het ging over een exact hetzelfde) maar hij kon nooit iets concreet maken. Hij blijft altijd geheimzinnig doen over namen "die hij nu nog niet bekend kan maken", waarna het verhaal als een nachtkaars uitgaat.

Voor de geinteresseerden hoop ik dat het wel wat op kan leveren, maar ik ben sceptisch als ik zijn verhaal zo hoor/lees.

Heb inderdaad een afspraak gehad, maar hoop niet dat het zo afloopt zoals jij hier beschrijft. Hebben zij nooit meer iets van zich laten horen, Marc?
 
Hoi Laura en andere,
In 1997-99 heb ik zelf bij een Tsjechische training bedrijf Positive gewerkt, de voorwaarden die deze aanbieder beschrijft zijn alles behalve realistisch. Toch is het misschien de moeite waard om meer info door te spelen naar Positive s.r.o., tav Mevrouw Lada Haisova (haisova@positive.cz). Lada is de managing director van Positive in Praag (en een hele goede vriendin van mij). Positive heeft zelf een uitgebreide portfolio van trainers/coaches en ontwikkelt zelf training programma's voor verschillende bedrijven. Lada is zeker in staat om te beoordelen of dit ECHT of NEP is. Groetjes, Romana
 
W

wolf

Guest
Ben gewoon voorzichtig! Het geboden salaris is niet realistisch voor een junior consultant. Ik kan niet ontdekken welke Nederlands consulting bureau dit zou moeten zijn. Ook start geen enkele multinationaal op deze manier op met zo'n vaag bedrijf. Maar goed zo lang het jezelf geen geld kost .....ga maar eens praten. Als je een entree geld gevraagd wordt bedenk dan inderdaad dat Mark Rogers inderdaad niet van de wind leeft! Je moet heel wat kunnen voor Euro 4000,00 tot Euro 6000,00 per maand
 
Bovenaan