Werken en wonen in praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik heb een baan aangeboden gekregen in Praag. Ik verdien er 25000 bruto, Kun je hier van leven in Praag?
Ik heb een proefperiode van 3 maand. Zou ik in die 3 maand een tijdelijke flat kunnen huren? of vind je dit niet voor zo een korte periode?

x Sofie
 
Je kan ervan uitgaan, dat je niet onder de 12000 euro huur uitkomt. Daarnaast moet je zo een 1000 rekenen voor eten (als je echt zuinig aan gaat doen) en de vaste lasten (rond de 1500-2000, net wat je in huis hebt aan apparaten). Je ziekenfonds wordt ingehouden op je salaris. Maar je moet wel een ov kaart hebben, tenzij je op loopafstand woont. Een jaarkaart is zo een 3000 kronen. Als je wil, kan ik m'n moeder vragen hoe of wat met appartementen. Ze werkt bij een van de grootste makelaarskantoren...
 
Ik ga waarschijnlijk samenwonen met iemand anders, zo zijn de kosten tussen de 7000-9000 all in. Er bestaan speciale sites voor mensen die een flatgenoot zoeken in praag.
 
Oh, dat is dan een hele fijne oplossing. Mocht je hulp nodig hebben, kan ik wat vrienden in Tsjechië inschakelen.
Succes!!!
 
Bovenaan