Sterke drank Welke Tsjechische sterke drank vind je het lekkerst?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

Dank je voor de uitleg, nu snap ik het
grin.gif
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

kolja schreef:
het is een likeur van 40 kruiden smaakt licht bitter en met zachte zoete accent.
magister is een produckt van STOCK.
party.gif
Dat licht bitter proef ik niet hoor! Naar mijn smaak alleen kruidig en zoet. Het is zeker mijn meest favoriete drank en dat niet alleen in Tsjechie.
grin.gif
grin.gif
Het is bij de meeste supermarkten te koop in halveliter flessen, maar bij de Makro hebben ze ook liter flessen hiervan.

Groet

Corrie.
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

Becherovka is meer een medicijn volgens mij, en zou eigenlijk in het ziekenfonds moeten zitten.
En zonder een opkomende verkoudheid is het ook goed te drinken hoor.
tongue.gif
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

we hebben het al eens met andere wodka geprobeert,totaal niet hetzelfde,het moet puschkin zijn. wodka is natuurlijk altijd sterk het en als je er een stuk of 10-15 naar binnenkapt zul je mss wel voelen dat het redelijk sterk is...
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

Als je de goeie griotka hebt mag je er mij voor wakker maken! Ik vind ze heerlijk!!
party.gif
party.gif
Maar ook magister is bij mij heel erg favoriet!!
party.gif
party.gif


Groet

Corrie
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

lieve "drankliefhebbers"

Mijn favoriete sterke drank staat er helaas niet bij, is ook niet zo gemakkelijk te verkrijgen. Ik heb het leren drinken op de camping afgelopen zomer en het heet Ďábelský Krvesaj of te wel "duivelsbloed". De naam zegt je al hoe het smaakt in eerste instantie mierzoet, maar dan.
Ik zou zeggen kom je op camping U dvou Orechu, vraag ernaar want in de winkel is het erg slecht verkrijgbaar.
Mijn grote vraag is echter waar komt deze drank vandaan, wie kan mij helpen???

PROOST
Kruimel
 
Bovenaan