Sterke drank Welke Tsjechische sterke drank vind je het lekkerst?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

D

Deleted member 495

Guest
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

Ik weet het ook niet zeker (drink altijd eigen gemaakte slivovice), maar het kan de kwaliteit zijn (leeftijd), of het alcohol percentage. Gewoon even het etiket vergelijken, dan ben je er zo achter.
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

Robert schreef:
Ik weet niet zeker of Fernet in Nederland verkrijgbaar is. Ik ben het nog nooit tegen gekomen, maar wellicht weten anderen dat wel.
omdat ik Becherovka de lekkerste Tsjechische drank vind, ben ik op zoektocht ernaar bij Ven-versmarkt terecht gekomen. Het is een groothandel in Diemen,Rotterdam, Alkmaar,Den Haag en Cuyk, waar je overigens wel een kaart moet hebben om erin te komen, maar omdat ze daar ook Becherovka verkopen, waarom geen Fernet? Als ik er eens ben zal ik kijken en hoor je het zeker.
blush.gif
crazy.gif
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

Fernet is zeker in Nederland te krijgen! Ik zou eens moeten vragen waar, maar heb het wel eens ergens in een etalage gezien...
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

Paul,

Wat betaal je voor Becherovka bij de Ven? Overigens heb ik nog steeds geen Gall & Gall gevonden die Becherovka verkoopt, misschien alleen in de grotere steden te vinden. Ik doe dus maar gewoon heeeel zuinig met de flessen die ik meeneem uit Tsjechië.
 

Leen

† In Memoriam
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

Ja,
yeah.gif
Jan Becher staat bij mij bovenaan. Na een reis van ca 9 uur staat er altijd een klaar als ik in CZ aankom.

Leen
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

een becherovka is niet te versmaden. ook in gemengde versie met tonic, dan krijg je 'beton'.
grin.gif
en eigengebrouwen slivovice (de eerste keer dat ik het dronk was met een horde internationale studenten bij tsjechen thuis, waarbij een canadees achter de eerste slok zei: ****** hell, this is dynamite; sindsdien noemden we het dynamitovice)
grin.gif
.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

Naast de pivo's dink ik Becherovka, Fernet citrus, Fernet orange en Liguster. De slivovice is inderaad link, voor mij altans, ik zie dan de hele wereld voor een doedelzak aan dus houd ik me aan eerder genoemde lekkernijen, nazdravi.
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

de allerlekkerste staat er niet bij: onze "appeltjes" uit eigen tuin. elka jaar gaan we met de oogst naar de mostarna, en wat daar enige maanden later op te halen is: mmmmmmmm
 

Macek

Geroyeerd Lid
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

Zou ik mogen weten over welke smaak wij het hebben? Zuur, zoet, bitter of zout, zelfs een combinatie van al dan niet te versmaden voorgenoemde smaken hoeft niet altijd de tong te strelen
shocked.gif
. Nazdravie
laugh.gif
, vr. gr. de Pivonist.
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

<font color="orange"> Wij drinken graag Key Rum, Bozkov Wodka en Bozkov Rum.
(zijn zacht van smaak) Ook op die volgorde, ben blij dat we nu 10 liter per persoon mogen meenemen naar NL
smile.gif

Kan je het iemand eens kado doen.
smiley20.gif
</font>
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

Absoluut! Maar soms zijn er van die mooie, rustige zomeravonden, dat je lekker relaxt buitenzit in de tuin... Dan kan zo'n cocktail ineens heeeeeel lekker en vakantieachtig smaken
smiley20.gif


Heeee, leuk! Iemand heeft de foto van de cocktails erbij geplakt!
yeah.gif
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

ga ik zeker deze zomer proberen, mijn favorite dranken zijn merunka,magister en slivovice gemaakt door mij schoonvader maar moet wel verdund worden.zelf een geoefen drinker zoals mijn vader moest het verdunnen.
smiley29.gif
 
Re: Welke Tsjechische drank vind je het lekkerst?

ik heb vandaag nog niet gedroken maar wel een foutje gemaakt,magister word niet gemaakt door mijn schoonvader.
maar wel gekocht in de supermarkt .
het is een likeur van 40 kruiden smaakt licht bitter en met zachte zoete accent.
magister is een produckt van STOCK.
party.gif
 

Bijlagen

  • 46508-magister_nahled_detail.gif
    46508-magister_nahled_detail.gif
    12,3 KB · Bekeken: 62
Bovenaan