Welke regio in Tsjechië trekt jou het meeste aan?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Welke regio in Tsjechië trek jou het meeste aan?


  • Totaal aantal stemmers
    76

kuurgast

Donateur
Hier kan ik nog geen keuze maken want ik heb nog lang niet alle streken van Tsjechië gezien.
De regio's waar ik wel geweest ben daar kan ik ook geen keuze uit maken want ze hebben allemaal hun charmes en mooie herinneringen om er weer naar terug te gaan.
Als ik dan echt een keus moet maken dan is dat het Boheemse Paradijs met het Kasteel Humprecht want dan zijn we bijna in mijn geliefde kuuroord. :toppie:
 

MartinaK

Moderator
Boheemse Paradijs met het Kasteel Humprecht want dan zijn we bijna in mijn geliefde kuuroord. :toppie:


Dus hoplaaaaaa kuurgastje.. dat is punkt voor Oost Bohemen :D

Als heb ik gezegt in ''13'' dagen ''De grootste attractie van Oost Bohemen is het landschap. De natuur kent er grote diversiteit. De vlakke, enigszins monotonie land rond Hradec Králové en Pardubice staat is scherp kontrast met spectaculaire pieken in het Krkonoše - Reuzengebergte in het noorden en ... Paradijs....:)''
 

Vendula

Actief Lid
Ik heb voor Zuid Moravië gestemd!
En waarom? Omdat ik daar geboren ben, het is een regio waar ik het meest van weet, waaraan ik hele mooie herinneringen heb, waar mijn allerliefste mensen wonen en waar ik toch elke keer met een warm gevoel terug blijf komen :ja:.
Mijn nummer 2 zou regio Zuid Bohemen zijn en nummer 3 is toch wel Praag en haar omgeving.
 
Dus hoplaaaaaa kuurgastje.. dat is punkt voor Oost Bohemen :D

Als heb ik gezegt in ''13'' dagen ''De grootste attractie van Oost Bohemen is het landschap. De natuur kent er grote diversiteit. De vlakke, enigszins monotonie land rond Hradec Králové en Pardubice staat is scherp kontrast met spectaculaire pieken in het Krkonoše - Reuzengebergte in het noorden en ... Paradijs....:)''
Alleen vrees ik dat veel mensen denken dat het Reuzengebergte in Noord-Bohemen ligt en hebben daarom voor Noord-Bohemen gestemd.
 
Als ik het heel heel eerlijk vertel is alles wat we nu gezien hebben na 19 Tsjechië, heeft elke omgeving zijn eigen schoonheid. Maar mijn hartje is blijven hangen in het Reuzengebergte. Waarom het is in de winter en herfst een sprookje .In de herfst zijn kleurenpracht met een flauw schijnend zonnetje er op,optimaal genieten .En de winter wouw of je zo in een kerst sprookje stapt.:hart:
 
Wij hebben nog lang niet alle gebieden gezien maar tot nu gaat ons hart naar het reuzengebergte, elke keer als we daar komen dan worden we blij, een klein beetje thuiskomen.
Afgelopen mei waren we in de sumava en west bohemen, daarna nog een week in het reuzengebergte, en ja, het voelde meteen goed, en waarom? de bergen, het eindeloos kunnen wandelen, de natuur, de mensen, wij komen zoveel vriendelijke mensen tegen daar, het is gewoon een goed gevoel om in het reuzengebergte te zijn, dus daarom kiezen wij het REUZENGEBERGTE..
 
Reuzengebergte (Krkonose)
In Noord-Bohemen ligt het Reuzengebergte. Dat bevindt zich aan de Poolse grens, slechts 125 km van Praag. Het gebergte heet in het Tsjechisch Krkonose. Dit berggebied is de hoogste van het land en dankt zijn naam aan de legende van de reus Krakonos. Het Reuzengebergte is niet groot, ca. 40 km lang en 20 km breed.

www.tsjechie.nl

Dit lijkt met toch vrij duidelijk..........:stout:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Reuzengebergte (Krkonose)
In Noord-Bohemen ligt het Reuzengebergte. Dat bevindt zich aan de Poolse grens, slechts 125 km van Praag. Het gebergte heet in het Tsjechisch Krkonose. Dit berggebied is de hoogste van het land en dankt zijn naam aan de legende van de reus Krakonos. Het Reuzengebergte is niet groot, ca. 40 km lang en 20 km breed.

www.tsjechie.nl

Dit lijkt met toch vrij duidelijk..........:stout:

Het is zo duidelijk dat er een aantal fouten in staan en nog onvolledig is ook. Lees de vorige berichten en schrijf aub geen onzin.
 
Beste Freddy,

Ik heb voordat ik mijn stem uitbracht op de vermelde site www.tsjechie.nl gekeken waar nu het reuzengebergte lag en dat stukje heb ik hierboven geciteerd.... Ik heb, vind ik, geen onzin geschreven alleen maar een, dacht ik ??, betrouwbare site geciteerd....:confused:

Ik stem dus op het Reuzengebergte! Misschien iets voor de starter om dit gebergte apart te vermelden om aan alle onduidelijkheid een eind te maken??
 

Freddy2005

† In Memoriam
Alvorens een stem uit te brengen moet men zich goed informeren. Weinigen weten waar de grens ligt tussen Noord - en Oost-Bohemen. Velen denken bij het reuzengebergte (631 km²) alleen maar aan Tsjechië ( 454 km²) maar er ligt ook een stuk over de grens in Polen (177 km²). Ook is er nog iets als het Krkonošský národní park, KRNAP , wat niet het volledige reuzengebergte omvat. Het best is om Tsjechische sites te raadplegen en geen vertalingen in Nederlandse "advertenties" te gebruiken zonder het natrekken van de inhoud.

Wat het afzonderlijk vermelden betreft, het topic is reeds gewijzigd. Eerst was er sprake van regio's of "České kraje" maar daar krijgen we nog meer problemen mee. Velen weten touwens ook niet de grens tussen reuzengebergte en Český ráj.
 
Maar beste Freddy, de site die ik aanhaal is toch geen reclame...???? Wat jij uitgebreid omschrijft heb ik in dezelfde strekking op die site gelezen. En daar sprak men dus over Noord Bohemen. Maar ik vind het verder prima hoor van mijn geen discussie meer. Nogmaals mijn favoriete gebied is het reuzengebergte.:ja:
 

Vodnik

† In Memoriam
Als ik zie dat noord bohemen het hoogste scoort komt dat niet overeen met het aantal gele kentekens dat hier rond rijdt (hier = jirikov / varnsdorf / rumburk / sluknov area)
Het zijn er best wel wat maar niet te vergelijken met wat er in oost-bohemen (reuzengebergte) rond rijdt.
 
Bovenaan