Welke omheining kiezen jullie?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hier een vraag aan huizenbezitters in Tsjechie:

Op welke wijze is jullie weiland/grote tuin hondproef omheind?
Wat zijn de kosten van een afrastering?
Heb je een voorbeeld?

Het betreft in ons geval een weiland, met wat fruitbomen, aan 3 zijden afgerasterd met een soort gaas, wat aan vervanging toe is. Er staan ook wel bomen en struikjes langs het he, maar het moet echt dierproef zijn.
Geen honden er uit en vooral geen varkens en geiten naar binnen! Ze verknallen mn hele grasveld!:kwaad:
 
Van die groenen palen, om de 3 meter in de grond zetten in het beton en dan gaas spannen.
In Tsjechië online besteld via internet. Hoogte 1.25 meter, lengte 60 meter, kosten ongeveer 7000-8000 kronen.
Adres kan ik nu zo niet oplepelen. Binnenkort zijn we er weer en dan kan ik wel kijken.

Preview_88.100.17.142_0_20160701_072336_2657913.jpg
 
Wij hebben aan de voorkant steen met hout, aan de andere 3 zijden zijn wij verplicht om stalen pijpen met gaas te hebben ( zoals op de foto van Feertje), dit is vastgelegd in de plaatselijke wet en heeft te maken met het wild wat nogal aanwezig is bij ons in de buurt. Natuurlijk is het wel toegestaan voor ons om beplanting tegen de hekken te plaatsen.
Het gaas moet zijn bevestigd met metalen spanners aan de onder- en bovenzijde.
 
Onze pletivo plot is 1.70 meter hoog. Voldoende tegen loslopende honden en ander gebroed en de reeën komen er niet over heen.
We hebben nu een omheining van meer dan 100 meter. Ik denk dat de kosten wel overeenkomen. +4 dagen werk!
 
Bovenaan