Welke omgeving is vergelijkbaar met het Lipnomeer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste mensen op dit forum.
Na jarenlang naar Frankrijk te zijn geweest, wilden we dit jaar iets anders en zijn we 2 weken in Cerna v. Posumavi (camping villa bohemia) geweest en... wat is Tsjechië ons super bevallen, voor de kinderen 14 en 18 was het meer geweldig, langs het meer liep een heel lang fiets/wandel/step/skeeler pad.
Overal waren fijne wandelingen uitgezet, die duidelijk aangegeven waren en.. wat wij ook als fijn ervaarden was dat je tijdens de wandelingen restaurantjes/terrasjes tegenkwam voor een lekker drankje/hapje.

En dan nu mijn vraag:
Volgend jaar willen we graag weer naar Tsjechië, wie weet regio's die qua terrasjes/restaurantjes/wandelen/fietsen en watersporten vergelijkbaar zijn met het Lipnomeer.
Alvast hartelijk dank voor tips!
Groeten Bear
 
Jullie zijn dus naar de omgeving Lipno geweest. Je zou de omgeving van Doksi kunnen proberen. Ook daar is een groot meer en richting Cesky Sternberk kun je kanoën e.d.. Hou wel rekening met de taal. Lipno is natuurlijk super toeristisch en wil men nog wel Engels/Duits spreken, net als in Praag.
 

Ad Verschoor

Donateur
Franky noemde al het Machameer bij Doksi. Zeker ook aardig is het stuwmeer Vranov in het grensgebied met Oostenrijk in de buurt van Znojmo.
 
Beste mensen,

Super, dankjewel voor deze reacties, ik zal de door jullie genoemde streken eens gaan bekijken, leuk huiswerk: vakantiebestemmingen uitspitten.
Ik laat nog wat van me horen.
Groeten Bear
 
Beste mensen,

Ik ben alvast aan het kijken gegaan, even ter verduidelijking: wij kamperen met een tent en bijzettent en hebben een kleine hond.
We gaan altijd op de bonnefooi.
Ik heb een aantal campings gevonden nml.

- camping Andrea
bij Machovo Jezero

- kemp Radost Hracholusky
- camping Terasy
Deze zijn beide bij Pnovany

- autokemp Baldi ook aan een meer Jesenice

-camping am see vaclav en camping Drenice, beide bij Cheb.

Regio Reuzengebergte ga ik nog bekijken en dat andere stuwmeer bij de Oostenrijkse grens ook.

Zijn er mensen met ervaringen met bovengenoemde campings?
Wederom alvast bedankt!
 

Pelhřimov

Donateur
Bear, ik kampeer al vele jaren niet meer, maar ik weet wel een camping-zoeksite (deels NL talig) voor je.
Sommige dingen staan er in het Tsjechisch. Je kunt er ook kijken of honden toegestaan zijn.
(Přírodní koupaliště = natuurlijk zwemwater; všechny oblasti = alle gebieden)
Gebruik anders een translate programma
Alvast heel veel plezier met het uitzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan