Welke landen bezoeken Tsjechen op vakantie?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dobre den,

Ik ben benieuwd naar welke landen Tsjechen in de regel gaan op vakantie. Ik ben Tsjechen tegengekomen in Slowakije, Hrvatsko, West-Oekraine, Odessa, Chiapas (Mexico), Quintana Roo (Mexico), Omoa (Honduras) en Isla Utila (Honduras).

Ik spreek reeds Portugees en redelijk Spaans, mijn Tsjechisch is niet veel soeps, maar ik ben voornemens dit te leren.

Ik heb een vaag plan, een droom om Russen of Tsjechen te begeleiden als reisleider in Latijns-Amerika, Guinee-Bissau, Sao Tome e Principe of Mocambique.
Tsjechen lijken me prettiger dan Russen, Russen zijn wel tof en amicaal, maar drinken soms te veel.

Het is iets op termijn.

Ik wil dus graag weten welke Spaans/Portugeestalige landen veel door Tsjechen bezocht worden. Ik kan dan Tsjechisch gaan leren (Spaans of Portugees is voor mij geen probleem).

In de regel kom ik weinig Tsjechen tegen in het buitenland, het lijkt erop alsof ze steevast in eigen land blijven.

Ik heb vrienden in Guatemala die nu Russisch zijn gaan leren vanwege de nieuwe markt van Russische toeristen, die nu nauwelijks hulp kunnen krijgen in Centraal-Amerika (alleen Nicaragua heeft enige Russische betrekkingen).

Na schledanou.
 
Als ik in mijn buurt kijk zie ik de jeugd, vooral de hoger opgeleide, overal naar toegaan.
Oudere naar Kroatië en ook naar Turkije.
En langs de grenzen van hun eigen land pikken ze de buurlanden mee.

Maar zo reislustig als Nederlanders, dat maak ik niet zo mee.
 
Tsjechen gaan vaak naar Kroatie...
Heel vaak.

Dobre den,

Ik ben benieuwd naar welke landen Tsjechen in de regel gaan op vakantie. Ik ben Tsjechen tegengekomen in Slowakije, Hrvatsko, West-Oekraine, Odessa, Chiapas (Mexico), Quintana Roo (Mexico), Omoa (Honduras) en Isla Utila (Honduras).

Ik spreek reeds Portugees en redelijk Spaans, mijn Tsjechisch is niet veel soeps, maar ik ben voornemens dit te leren.

Ik heb een vaag plan, een droom om Russen of Tsjechen te begeleiden als reisleider in Latijns-Amerika, Guinee-Bissau, Sao Tome e Principe of Mocambique.
Tsjechen lijken me prettiger dan Russen, Russen zijn wel tof en amicaal, maar drinken soms te veel.

Het is iets op termijn.

Ik wil dus graag weten welke Spaans/Portugeestalige landen veel door Tsjechen bezocht worden. Ik kan dan Tsjechisch gaan leren (Spaans of Portugees is voor mij geen probleem).

In de regel kom ik weinig Tsjechen tegen in het buitenland, het lijkt erop alsof ze steevast in eigen land blijven.

Ik heb vrienden in Guatemala die nu Russisch zijn gaan leren vanwege de nieuwe markt van Russische toeristen, die nu nauwelijks hulp kunnen krijgen in Centraal-Amerika (alleen Nicaragua heeft enige Russische betrekkingen).

Na schledanou.

Spaans? : Tenerife (mogelijk ook de andere eilanden) Is sowieso een bestemming voor Tsjechen. Mentaliteit?: Russen, zonder te generaliseren, maar t.o.v. Tsjechen: lomp, brutaal en onbehouwen.
 
In Oostenrijk en in Noord-Italie zijn zomers en 's winters ook veel Tsjechen. En ik ontdekte laatst via een Tsjechische Facebookvriend dat er, ondanks dat Tsjechie niet aan een zee ligt, ook veel Tsjechische zeezeilers en binnenwatersporters zijn. V.w.b. dat zeezeilen dan vooral in de Skandinavische zeeen en Noordzee, Waddenzee en Waddeneilanden. Maar ook op en rond Hawai worden ze gesignaleerd.

En op de Griekse eilanden zie je ze ook veel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan