Welke bank?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Welke bank bevelen jullie aan? Ik zit momenteel bij Ceska Sporitelna maar ben hier absoluut niet blij mee.

Ze hebben twee soorten internetbankieren, George Go en SERVIS24. Eerstgenoemde is nog helemaal nieuw en hip en weet ik veel wat en die kreeg ik toegewezen.
Wat blijkt? In die hele George app kan je geen SEPA overboeking doen, in SERVIS kan dat wel maar met de login van George kan je niet in SERVIS. En een login aanmaken weigeren ze want je hebt al George.
Navraag leert dat je SEPA overboekingen bij een fysieke vestiging moet doen, overigens kost je dat zo'n 250 CZK aan transactiekosten (Bijna 10 euro)
Vervolgens blijkt mijn pas te zijn zoek geraakt, wat ik ook nog eens via een andere vestiging moet horen.
Wachttijden aan de telefoon kunnen rustig oplopen tot zo'n 10 minuten.
Nee daar ben ik een beetje klaar mee. Misschien de Nederlandse mentaliteit maar ik heb al genoeg aan m'n hoofd met het regelen van bepaalde zaken, dit soort dingen kan ik niet gebruiken.

Morgenavond heb ik een vrijblijvend gesprek bij de Raiffeisenbank, iets gunstigere voorwaarden ook. Wel iets duurder in gebruik maar als het goed werkt dan vind ik het niet erg.

Wat zijn jullie ervaringen?
 
Ik heb een rekening bij de FIO en ben daar tot nu toe zeer tevreden over. Telebankieren kan op de Engelse taal worden ingesteld. Helaas heb ik geen ervaring met andere banken, dus vergelijken kan ik niet.
 
Ik heb ook Raffeissen. Bevalt tot nu toe prima. Alles kon in het Engels en ze waren erg vriendelijk en behulpzaam. Hoef ook niks te betalen zolang ik 3 transacties per maand doe.
 
Wij hebben CSOB, geen problemen, tervreden mee. We vallen nu onder de VIP regeling, geen wachttijden als je iets wil regelen, persoonlijk gesprek bij alle zaken. erg fijn.
 

kuurgast

Donateur
On Czech Banks. Which ones are best for foreigners?
Tsjechische banken. Welke zijn het beste voor buitenlanders? Welke hebben de laagste tarieven?
Welke hebben apps in het Engels? Alle informatie die je nodig hebt om te beginnen.
Lees meer op cz.cityspy.network.
 
Wij hebben CSOB, geen problemen, tervreden mee. We vallen nu onder de VIP regeling, geen wachttijden als je iets wil regelen, persoonlijk gesprek bij alle zaken. erg fijn.
Wij moeten nog wachten op de emigratie ( 2022) maar er wel mee bezig. Dus dit is altijd meegenomen:)
Ik lees net op de genoemde cz.cityspy.network dat als je maandelijks minimaal CZK 10000 op je account stort bij de CSOB je er geen fees worden berekend. Dat is natuurlijk wel meegenomen en leuke benefits als je dat wilt! :ja::ja:

Is alleen internetbankieren niet in het Engels??
 
Ik heb van mijn nieuwe werkgever een lijstje gekregen van Tsjechische banken waar ik een rekening kan openen. Heel attent natuurlijk maar het zegt mij niet zoveel. Een bank is een bank toch? Ze verkopen zichzelf natuurlijk prachtig op hun websites.

Wat ik zoek:
- internet bankieren (liefst helemaal papierloos; ik heb nu een rekening bij KNAB).
- lage maandelijkse kosten (zit nu nog bij RABObank maar dat is prijzig).
- laagdrempelig, eenvoudig aanvragen rekening en credit card (liefst online).
- aantrekkelijke tarieven voor geldopname in EU en credit card.
- niet dat ik voor elk wissewasje naar een kantoor hoef te komen.
- makkelijk en goedkoop overmaken naar andere valuta.

Kunnen jullie mij een bank adviseren?
 

kuurgast

Donateur
On Czech Banks. Which ones are best for foreigners?
Tsjechische banken. Welke zijn het beste voor buitenlanders? Welke hebben de laagste tarieven?
Welke hebben apps in het Engels? Alle informatie die je nodig hebt om te beginnen.
Lees meer op cz.cityspy.network.
Foreigners in the Czech Republic: What Do Banks Offer to International Clientele?
Buitenlanders in Tsjechië: wat bieden banken aan internationale klanten?

Lees verder op praguemorning.cz :
Bank Services and Expats Centre
Free Account and Payments Within the European Union
 
Bovenaan