Welke afslag naar Zittau?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Macek

Geroyeerd Lid
Als geboren chaoot rij ik regelmatig verkeerd, helemaal als ik via Zittau/Hradek N.N. wil rijden. Welke afslag kan ik het beste nemen na Dresden vanaf autobaan 4? I.v.m. de vele wegwerkzaamheden ben ik regelmatig in de war, wie weet hoe ik moet rijden zonder zorgen en geeft me de gouden tip?
 
toch goed te horen dat ik niet als enige chaoot verloren rijd... Voor het antwoord op de vraag kan ik echter niet helpen. helpt de tomtom je niet ?
prettige dag
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ok, maar welk nummer afslag is dit, terugrijdend was dat afslag 91 is dit de juiste?
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Arie, volgens mij kun je beter iets doorrijden en dan krijg je de afslag Zittau zelf (93 of 94 :bloos2: het nr weet ik even niet meer... ) ik moet dat even uitzoeken voor je.
 
Wij hebben afgelopen zondag de route gereden en pas een aantal kilometers na Bautzen-Ost verlaat je nu de snelweg. We hebben de nieuwe route ergens opgeschreven. Ik zal straks even zoeken.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Goed ik wacht even af, ga nu werken en intussen doen jullie je huiswerk ok, bvd.
 
Wij hebben de route die Jan bedoelt op de terugweg gereden. Een vrachtauto voor ons nam de "oude" route via Bautzen-Ost en wij de nieuwe. Toen we uiteindelijk ook bij Bautzen aankwamen draaide die vrachtwagen voor ons de Autobahn op. Wij hadden vlot doorgereden, dus wat nu uiteindelijk de snelste weg is moet ieder maar zelf ervaren.:confused:
 
Wij hadden vlot doorgereden, dus wat nu uiteindelijk de snelste weg is moet ieder maar zelf ervaren.:confused:
Of het echt sneller gaat zouden we eens moeten klokken. Ik denk dat het nu nog niet veel uitmaakt, omdat de echte aansluiting op de A4 nog mist. Maar gevoelsmatig zeker, je hebt minder bebouwde kom en het eerste en enige stoplicht ten opzichte van de andere versie is op het viaduct van de A4.
 
We zijn afgelopen zondag als volgt gereden :
Voorbij Bautzen bij hectometerpaal 69,5 de afrit Weissenberg, Zittau, Lobau. Dan richting Zittau, bij een blauw bruggetje rechtaf richting Bautzen, daar staat het bord U8, dat eigenlijk blijven volgen. Dan linksaf Bautzen en daarna weer links richting Lobau. Daar kom je op de vierbaansweg naar Zittau en wijzen de borden weer richting Zittau/Liberec.
 
Inderdaad, afslag Weissenberg nemen en het dorpje Weissenberg voorbij rijden tot over het heuveltje. Hier in de bocht rechtsaf over de blauwe brug!
 
Dit volg ik altijd Arie

Vanaf Utrecht de A1 of E 30 volgen richting Apeldoorn
*******************************************************************
Deventer A1 of E 30 volgen
*******************************************************************
Hengelo & Oldenzaal A1 of E 30 volgen
*******************************************************************
Osnabruck De E 30 of A 2 volgen Hannover De E 30 of A 2 volgen
*******************************************************************
Magdeburg De E 30 of A 2 volgen (Bij Magdeburg De E 30 of A 2 verlaten)
*******************************************************************
Dan de E 40 of 14 volgen Richting Bernburg Halle Leipzig Dresden
*******************************************************************
Bij Dresden E 40 of 4 volgen Richting Bautzen ( Gorlitz Grens )
Als je navigatie heb niet net voor Dresden afslaan maar gewoon de weg blijven volgen na Bautzen,
de navigatie neem het net voorbij Dresden gewoon over.
*******************************************************************
Bij Bautzen Ost de snelweg verlaten Richting Bautzen via Lobau naar Zittau Grens
*******************************************************************
Dan naar Liberec (Reichenberg) Bij Liberec als maar rechtdoor de 35 Turnov
*******************************************************************
De 35 volgen Turnov Jičin Bij Jičin naar Nova' Paka de 16 volgen
*******************************************************************
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ik denk dat je afslag 91 Weissenberg bedoeld,
Ja die, net als wat Jan Nijdam verteld en Rojo. Het voelt in ieder geval sneller of het echt sneller is, weet ik niet. Vroeger reden we idd altijd de route die Arie cz schrijft, maar door al die dorpjes en al die stoplichten en vooral de vrachtwagens en de tractoren op die weg, leek die altijd langer te duren :lmfao:
 
Wij hebben ook de route Weissenberg gereden is inderdaad de afslag na Bautzen oost het rijdt wel heel gemakkelijk.
Op de terugweg hebben wij de laatste keer in Weissenberg niet de snelweg gevolgd maar Bautzen aangehouden is een mooie weg en weinig verkeer.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ik dank u allen en straks allemaal naar "U lipy" voor Pivo of iets anders naar keuze, na zdravi!
 
Wij namen ook altijd Bautzen-Ost als we naar Rumburk gingen.
De laatste keer op de terugweg stuurde de tomtom ons via een nieuwe weg. Weet niet welke (heb niet opgelet, gewoon naar Bram geluisterd) maar het was wel een nieuwe weg.
Volgens mijn gevoel een stuk langer overigens.
Ga de volgende keer ook eens opletten en....die afslag Weisenberg eens proberen.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Nou ik heb het gedaan via afslag 91 maar onmiddelijk weer genezen, wat een ramp om vandaar naar Hradek N.N. te rijden. Nee ik rijd wel 50 km langer en ga weer via De afslag 77b naar Praag, dat is voor mij sneller en ook nog mooier, vooral dat stukje langs de Labe en dan ben ik ook nog snel Duitsland uit!
 
Bovenaan