Welk verhuurbemiddelingsbureau?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dat valt inderdaad mee, Ron. Hoe lang werken jullie al met D reizen? Kun je schatten hoeveel via hen komt en hoeveel via andere kanalen? (of moeten deze vragen via een PM?)
 
denk dat dit nog wel via het forum mag, volgende inderdaad beter via pm.
we doen circa driekwart jaar zaken met d reizen. moeilijk te zeggen hoeveel er via hun geboekt wordt, de link naar d-reizen heb ik namelijk ook op heel veel andere (gratis) advertentiewebsite's gezet.
daarnaast is natuurlijk ook je presentatie belangrijk, veel informatie geven en foto's.
 
denk dat het ook belangrijk is dat je de link naar d-reizen op andere website's zet er zijn zo ontzettend veel sites waar je gratis advertentie's kunt plaatsen. er gaat, in eerste instantie, veel werk in zitten maar je trekt daardoor extra bezoekers. tenslotte is natuurlijk ook de prijs/kwaliteit verhouding belangrijk. wij hebben 1 standaardprijs het hele jaar door (in de winter komt daar dan electra bij), ok ik pak dan geen extra bedragen in de zomer en tijdens kerst en oud en nieuw maar we zitten dan wel vol en door de mond op mond reclame heb ik zelfs al een boeking voor 2010. maar dat is natuurlijk een keus die een ieder voor zich moet maken...
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Wat misschien ook het proberen waard is, is Marktplaats Admarkt. Deze advertenties staan altijd bovenaan en je betaald niet per advertentie, maar per klik op jouw advertentie. De kosten per klik kun je zelf bepalen. Wil je bijvoorbeeld bij vakantiehuizen in Tsjechie altijd op de 1e pagina verschijnen, dan betaal je hiervoor maximaal 10 cent. Neem je genoegen met de 2e of 3e pagina, dan kost een klikje je zo'n 7 a 8 cent.

Het voordeel hiervan is, is dat je altijd op een mooie plek staat (omhoogbellen is niet nodig), je precies ziet hoeveel bezoekers op je advertentie hebben geklikt en verder alles zelf in de hand hebt. Mocht je bijvoorbeeld je huis op een gegeven moment volgeboekt hebben, dan kun je je advertentie tijdelijk stopzetten en je advertentietegoed blijft dan staan.

En als het goed is krijg je met de promotiecode TWXSC89 ook nog steeds 50 euro advertentietegoed (hang me er niet aan op).

Meer over Admarkt kun je hier lezen:
http://statisch.marktplaats.nl/html/admarkt/index.html

Succes met de verhuur!

De bovengenoemde promotiecode werkt niet meer, maar de volgende nog wel: asregiopinie7
 
Hoi, hier een huurder ipv een verhuurder.

Wij zijn nu 3 jaar op een rij naar CZ op vakantie gegaan en hebben het eerste jaar een huis geboekt via Happy Home.
Het jaar erop hebben we de site van D-Reizen ontdekt waar je huizen rechtstreeks met de verhuurder kon boeken. Het was wel even spannend of het ook allemaal goed gaat en je niet opgelicht wordt, maar het is allemaal zeer goed verlopen.
Wij hadden de indruk dat D-Reizen minder geld vroeg aan de verhuurders, zodat de prijzen van huizen via D-Reizen ook goedkoper waren dan via Happy Home.
Ik denk dat wij daar niet ver naast gezeten hebben, als ik dit draadje zo doorlees.
Dit jaar hadden we weer via D-Reizen een boeking gedaan.
D-Reizen heeft inmiddels een andere naam voor hun website van vakantiehuisjes(micazu.nl/vakantiehuizen).
In het najaar hebben we voor de verandering iets in Frankrijk gezocht en zijn via BellVilla op een huis uitgekomen.
Zomaar even wat verhuurbemiddelingsbureau's vanuit het oogpunt van een huurder.

Groetjes,
<<marc>>
 
Nou, luxe vakantiewoningen bij Topictravel..dat zie ik zo niet terug in het aanbod. Bovendien zien ze het Reuzengebergte wel erg ruim en worden afstanden onderschat (zoniet verkeerd weergegeven). Als je eerst bijna een half uur tot een uur in de auto moet zitten voordat je wat echte bergen ziet, vind ik niet kloppen. Denk ook niet dat als ik een vakantiewoning in Rotterdam aanbiedt, dat mensen geloven dat het midden in de Brabantse Biesbosch ligt. Het is hetzelfde met mensen ergens bij Upice, Nova Paka of iets een huisje te huur aan te bieden en zeggen dat het in het Reuzengebergte ligt. Elke dag een uur in de auto om te gaan skien of in de bergen te wandelen is echt niet nodig. Er is voldoende aanbod in het echte Reuzengebergte. Kaartje: http://www.ergis.cz/krkonose/index.php?lang=cz&menu=26&navid=220&ID=6

Voor de duidelijkheid, de zuidelijke grens van het Reuzengebergte loopt van Zacler, Svoboda nad Upou, Vrchlabi, Jilemnice naar Jablonec n.J. en Kořenov. Alles wat door onder ligt heet officieel Podkroknose. Maar dat is nogal groot en kan dus wel behoorlijk reizen beteken. Overigens heeft dat gebied zelf ook veel charme en biedt allerlei mooie vergezichten en natuur. Alleen moet je het niet verwarren. ;)
 
Toevallig vandaag ontdekt;
Novasol biedt geen vakantiewoningen meer aan in Tsjechië en Slowakije! :nee:
Jammer want we hebben via deze website ooit geweldig leuke adresjes kunnen boeken
 
Ik snap het ook niet, eerste boeking bij hen was in 1999, daarna nog verschillende keren geboekt, voornamelijk in Tsjechië, maar ook in Slowakije, en nu plots niets meer.
Destijds (zonder internet) een van de weinige opties, Interhome buiten beschouwing gelaten, waarmee je via het reisbureau in de regio kon boeken.
Maar dat verhuren aan eigen bevolking wegens reisverbod naar andere landen, was in heel Europa niet anders hè.
Ik weet wel vanuit een vorige boeking dat Novasol zijn eisen heel hoog stelde, en dat daarom verschillende verhuurders zochten naar andere mogelijkheden...
Maar het zou sterk zijn, als ze allemaal tegelijk om die reden zouden afhaken, niet?
 
Ik weet het, en Polen ook, maar Tsjechië, Slowakije en Hongarije liggen eruit? Iets met politiek te maken? Of met het groot aantal besmettingen????
We hebben er het raden maar naar, maar het blijft jammer...
Wij boekten met Novasol al in Tsjechië, Slowakije en Kroatië, en het waren steeds leuke adresjes.
Nu zijn we in Tsjechië al wel zo thuis dat we zelfs privé boekingen doen, en die hele grote boekingssites niet meer nodig hebben,
gelukkig, maar toch blijft het markant, dat ze enkele landen zomaar laten vallen...
 
Bovenaan