Welk verhuurbemiddelingsbureau?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Een aantal van jullie hebben in Tsjechie een tweede huisje. Omdat deze niet altijd zelf gebruikt wordt, probeert men in de regel de woning te verhuren als vakantiewoning. Niet iedereen wil graag rechtstreeks van de particulier huren en daarom worden deze vakantiewoningen vaak ook bij reisbureaus aangeboden. Het is duidelijk dat de klant hiervoor normaal gesproken iets meer kwijt is dan dat hij rechtstreeks boekt bij de particuliere eigenaar. Daar tegenover krijgt de klant gevoelsmatig meer zekerheid, omdat hij terug kan vallen op een organisatie. De provisies die tussenpersonen hanteren variëren in de regel tussen 10 en 25 procent van de verhuurprijs.

Wij hebben zelf een deel van ons huis in de verhuur als appartement. De verhuur loopt prima, maar nu willen we toch ook het publiek aanspreken die liever niet rechtstreeks van de particulier huurt. Wij hebben hiervoor contact gezocht met Tsjechoreizen, maar die zijn alleen maar geinteresseerd in de voorjaarsvakantie. Omdat ons huis temidden van de skipisten ligt, is die week erg populair en daarom verhuren we die gemakkelijk zelf. We hebben ons huis ook aangeboden via Bungalownet, maar ondanks alle goede bedoelingen en inspanningen zonder resultaat. Happy Home hebben we ook als laatste geprobeerd, maar dit bedrijf maakt het met de provisie wel erg bont en berekend maar liefst tot 50 procent provisie. Daar bovenop komt nog reservingskosten van 25 Euro en zo loopt het uiteindelijke prijsverschil behoorlijk op. Dat vinden wij niet reel tov onze gasten en daarom is dat niet doorgegaan.

Mijn vraag is nu, wat zijn jullie ervaringen met verhuurbureaus en welke zijn nu echt succesvol voor de Tsjechische markt. Ten slotte zijn er best wel een aantal grotere, maar Tsjechie is helaas nog niet zo populair als Frankrijk of Italie. Derhalve mijn vraag aan jullie (collega) verhuurders in Tsjechie zelf.

Bedankt voor jullie reactie.
 
Ik heb 2 jaar door Tsjechoreizen verhuurd maar ik was niet zo tevreden. Ze hadden idd interesse in de 'makkelijkste' termijnen (kerst, oud-nieuw, krokus,..) maar dat red ik zelf ook. Dit jaar zijn we overgestapt naar Novasol maar het meest verhuren we toch zelf. Maak een webpagina en meld je overal aan. Wij krijgen ook veel Duitsers door het aanmelden op www.ferienwohnungen.de of www.tourist-online.de.
Veel success!
 
Grappig. We verhuren zonder tussenpersonen, wil zelf enigzins sturen wie erin komt, maar staan toch ook op ferienwohnungen.de sinds november. Ik heb echter nog geen enkele reactie gehad.
Dank voor de tip van tourist-online.de. Ga gelijk even kijken wat dat is.
 
Nou bedankt voor jullie overweldigend reacties ;)
Wij hebben ondertussen besloten om met Uphill samen te werken. Je geduld wordt wel even op de proef gesteld (ze zijn bezig met nieuwe website), maar het resultaat telt. Je hebt flexibiliteit (ze bellen je als ze een week willen verhuren) en reele provisie.
 
Orel, wat nem je een reeele provisie en wat staat daar tegenover? Regelen ze dan ook een sleutelpersoon voor je of iemand die schoonmaakt? Zorgen ze ook dat er kleine reparaties gedaan worden? Of adverteren ze alleen maar voor je?
 
Wat is dan de meerwaarde van een verhuurbemiddelingsbureau? Adverteren is prima zelf te doen (bv vis Marktplaats) en niet duur.

Wat is het percentage wat het bureau vraagt?
 
Bij mijn weten hanteren bureaus ong. 30%, dus wanneer Uphill daar dik onder zit, valt dit byzonder mee...

Bijna al onze boekingen zijn geworven via Marktplaats (uitgezonderd terugkomers). Marktplaats is allang niet meer een medium voor enkel tweedehands artikelen, bevalt ons en onze gasten prima.
 
Bedankt voor de tip. Ik heb hem erop gezet. Hopelijk dat het dit keer wat boekingen oplevert zodat (nog) meer gasten hier een leuke vakantie hebben. De vorige keer dat ik onze vakantiewoning op marktplaats had geplaatst, leverde het nl. geen boekingen op. Overigens zo heel erg diep zit Uphill travel nou ook niet onder de 30 procent hoor.
 

Maria

Geroyeerd Lid
Ik heb ook wel eens een appartement gevonden via Marktplaats, denk wel dit dit een goed medium is, niet alleen voor tweedehands spullen maar juist ook dit soort 'diensten'. Succes ermee Orel!
 
Wie kan mij ervaringen vertellen met verhuurbemiddelingsbureaus?

Ik kan de meerwaarde van zo'n bureau nog niet ontdekken, maar misschien kan eer ervaringsdeskundige mij iets meer vertellen?
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Wat misschien ook het proberen waard is, is Marktplaats Admarkt. Deze advertenties staan altijd bovenaan en je betaald niet per advertentie, maar per klik op jouw advertentie. De kosten per klik kun je zelf bepalen. Wil je bijvoorbeeld bij vakantiehuizen in Tsjechie altijd op de 1e pagina verschijnen, dan betaal je hiervoor maximaal 10 cent. Neem je genoegen met de 2e of 3e pagina, dan kost een klikje je zo'n 7 a 8 cent.

Het voordeel hiervan is, is dat je altijd op een mooie plek staat (omhoogbellen is niet nodig), je precies ziet hoeveel bezoekers op je advertentie hebben geklikt en verder alles zelf in de hand hebt. Mocht je bijvoorbeeld je huis op een gegeven moment volgeboekt hebben, dan kun je je advertentie tijdelijk stopzetten en je advertentietegoed blijft dan staan.

En als het goed is krijg je met de Promotiecode TWXSC89 ook nog steeds 50 euro advertentietegoed (hang me er niet aan op).

Meer over Admarkt kun je hier lezen:
http://statisch.marktplaats.nl/html/admarkt/index.html

Succes met de verhuur!
 
Bij mijn weten hanteren bureaus ong. 30%, dus wanneer Uphill daar dik onder zit, valt dit byzonder mee...

Bijna al onze boekingen zijn geworven via Marktplaats (uitgezonderd terugkomers). Marktplaats is allang niet meer een medium voor enkel tweedehands artikelen, bevalt ons en onze gasten prima.

Kan dit onderschrijven, wij verhuren 2 huizen en hebben advertentie's op marktplaats met link naar onze website's bij d-reizen. Pagina's worden druk bezocht en veel boekingen komen op deze manier binnen, daarnaast via "mond op mond" reclame. Ook krijgen we veel reactie's op onze advertentie's op speurders.nl en staan we ook nog op zo'n tiental gratis adverrentie sites.


Ron
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Dank jullie wel voor de tip over D-reizen, dat van Marktplaats had Pasqual ons al eens geschreven. Maar ik wil nogmaals laten weten dat deze topic handig is voor alle huizen en pensionbezitters, zo kunnen we elkaar een beetje helpen :top:
 
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat zo'n bureau voor je doet. Maw wat is de meerwaarde van zo'n bureau??

dat lijkt me logisch, een professioneel bureau met een goede website (en naam) zal veel bezoekers trekken en hierdoor dus de kans op boekingen vergroten, dus men regelt de promotie, sommigen komen vooraf ook de woning inspecteren en dat geeft adspirant huurders vertrouwen, men kan voor beheerders zorgen, facturering, schoonmakers etc. maar daar hangt dus een prijskaartje aan.....

ron
 
Nee hoor Ron, is niet zo logisch. Tsjechoreizen zorgt alleen maar voor het adverteren. Voor de rest moet je alles zelf doen. (Tsjechoreizen is verder een prima organisatie hoor, uitstekende ervaringen mee!)
Dus voor die 30% kun je een lekker eindje weg adverteren, dunkt me!:zwaai:
 
moge, wat tsjechoreizen wel of niet doet kan ik niet zeggen.. wij doen alles zelf. de eigen website die wij hebben bij d reizen kost euro 99,- per jaar (eerste jaar gratis) en per boeking rekenen ze euro 10,-. dit en het feit dat ze hoog scoren in zoekmachine's was voor ons de reden om met hun in zee te gaan.

ron
 
Bovenaan