Wel een bushalte, maar geen bus?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Heel bijzonder: In het dorpje Brod u Stribra staat in de kern van het plaatsje een keurig bushokje, zelfs met bankje en een paal die aangeeft, dat het hier om een bushalte gaat.
Nu kan ik op internet niet vinden welke buslijn hier langs gaat. Kuurgast heeft al eens een site genoemd met buslijnen, maar deze geeft aan, dat Brod u Stribra geen bushalte heeft:confused:

Lijkt me zo leuk om met de bus naar Praag te gaan, of Pilsen.:ja:

Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?
 
Als je inderdaad de bushalte ingeeft en dan naar Praag wil geeft hij dat de bushalte niet bestaat.
Misschien ooit wel een bus gereden maar uit de regeling gehaald??
Normaal hangt er ook altijd een lijst met tijden en het buslijn nummer bij de halte (zover ik weet) is die er niet??
 
He, wat jammer: de bushalte die ik omschreef, is maar 20 meter bij onze achteringang vandaan. Kladruby is 6 minuten rijden met de auto, maar toch. Ik zal in April, wanneer we weer in Brod zijn, eens vragen waar die bushalte voor dient. We hebben nl wel bussen langs zien komen. Leken we geen schoolbussen of zo.
 
Jouw dorp heeft wel degelijk een bushalte, alleen heeft hij een andere naam. Via Google maps en de kaart op Idos jouw dorp opgezocht en de bushalte heet volgens die kaart Kladruby, Brod. Onder deze naam vind je wel een bushalte in jouw dorp op Idos.
Het nummer van de buslijn is 490400. Gaat niet zo vaak. Overigens hangt bij elke bushalte een dienstregeling van de buslijn die daar stopt.

http://jizdnirady.idnes.cz/draha/?p...WfS:Pm88SeOOC0r8dlBtCBxAYOLWDnH4tJreK:t8yyZ0E

En dit is de dienstregeling:
http://www.csadplzen.cz/mainindex/49040001.htm
 
Heel bijzonder: In het dorpje Brod u Stribra staat in de kern van het plaatsje een keurig bushokje, zelfs met bankje en een paal die aangeeft, dat het hier om een bushalte gaat.
Nu kan ik op internet niet vinden welke buslijn hier langs gaat.

Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Het zal een oude halte zijn. Op zich niet zo heel bijzonder: in Amsterdam doen ze het erger, hier hebben ze laatst spiksplinternieuwe heel dure vandalismebestendige bushaltes geplaatst. Alleen de buslijn was al een jaar terug wegbezuinigd.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat.
 
Het is geen oude halte, is nog steeds in gebruik. Maar wat Nederland betreft heb je gelijk. In Emmen waar ik vandaan kom is ook een buslijn van route veranderd maar nieuwe glazen bushaltes met verlichting staan nog steeds langs de oude route. En ze moeten op die plek blijven staan omdat er een contract is met het reclamebedrijf dat ze exploiteert. Die wil ze ook niet verplaatsen omdat het kosten met zich meebrengt en omdat ze op een andere plek minder opvallen. Het zijn nu dus gewoon reclamezuilen met een afdakje :)
 
Bovenaan