Weinig sneeuw, maar veel lol

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste forumgangers,

Na onze zomervakantie in Velka Upa (uitgebreid beschreven elders op dit forum) wilden we graag weer terug naar Tsjechië en dus zijn we op 10 maart om 3 uur 's nachts in de auto gestapt en naar Cerny Dul gereden. Deze keer niet met z'n tweeën, maar met 2 (van de 3) zoons en aanhang. We hadden een huis gehuurd (zie foto) dat bij aankomst onze stoutste verwachtingen overtrof. Wat een ruimte en overcomplete inrichting. Niet dat we er veel vertoefd hebben, maar wel het vermelden waard.

Helaas hadden we via dit forum en andere internetsite's al gelezen (en gezien) dat we geen wit Cerny Dul zouden aantreffen, maar dat mocht onze vakantiepret niet verpesten, toch? Het vooruitzicht om weer eens bij Martin (Pension Orion in Pec Pod) te gaan eten deed ons al watertanden. En dus geschiedde meteen al de eerste avond :eten: . Iedereen was het er over eens dat het hier prima eten is (en lekker voordelig).

De volgende dag zijn we naar Janske Lazne (4 km) gereden, skimateriaal gehuurd voor diegene die dat niet hadden en met de cabinelift naar 1269 meter waar nog voldoende sneeuw lag om je lekker te kunnen vermaken. Tien en ikke hebben skiles genomen, maar na 5 minuten les moest ik afhaken vanwege rugklachten. Tien dus alleen verder en ik in het zonnetje. :warm: Kon prima want het was meer dan 20 graden. De kids konden aan de gang op hun snowboard (2 hadden les en de andere 2 kwamen net vanuit Oostenrijk dus die gingen hun eigen gang). Iedereen heeft zich die dag lekker vermaakt in de sneeuw op de Cerna Hora.

Na een zeer goede nachtrust (om 9 uur lag iedereen al doodop in bed) zijn we de volgende dag naar Spindleruv Mlyn gereden om met de kids te gaan rodelen. Dat is 1 van de leukste dingen om te doen daar als je niet gaat skiën. En dat het hard gaat bewees ondergetekende door in een bocht uit zijn sleetje te vliegen en bijna de baan uit gelanceerd te worden :zwaai2:. Daarna gezellig met z'n allen naar Vrchlabi en de rest van de dag doorgebracht met winkelen (en eten natuurlijk). 's Avonds zijn we lekker wezen eten in Hotel Posta in Cerny Dul, ook een aanrader. Na een paar spelletjes weer op tijd in bed.

De rest van de week hebben we veelal 's morgens geskied/geboard in Janske Lazne en 's middags gewandeld/in de tuin spelletje gedaan. De avonden werden meestal gevuld met lekker buiten de deur eten bij Posta, Tibor (waar ze ook kleintjes pils hebben ;) ), Herman en natuurlijk Pension Orion.

Een weekje in Tsjechië gaat veel te snel voorbij. Vrijdags vertrok de oudste met zijn vriendin weer naar Nederland en zaterdag moesten wij er ook aan geloven. We kijken terug op een zeer geslaagde vakantie en we kijken uit naar de volgende ( in juli is Lampertice aan de beurt).

24 februari 2007 025.jpg 24 februari 2007 040.jpg 24 februari 2007 026.jpg DSC_0054.JPG 24 februari 2007 003.jpg
 
Bedankt Sas en Esther!

En Esther........ volgens mij ligt Javornik niet ver van Trutnov dus als we daar een dagje gaan winkelen, willen we het combineren met een bezoekje aan jullie pension. Nu wilden we dat vorig jaar ook al doen maar toen waren we het adres van jullie vergeten :confused:

Dan neem ik mijn kleinzoon (van nu 2 1/2 maand) mee (en natuurlijk zijn ouders, kunnen hij en Krystof leuk samen spelen :deuk:

Groetjes van Cees en 10
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
..... volgens mij ligt Javornik niet ver van Trutnov dus als we daar een dagje gaan winkelen, willen we het combineren met een bezoekje aan jullie pension. ..... Dan neem ik mijn kleinzoon (van nu 2 1/2 maand) mee (en natuurlijk zijn ouders, kunnen hij en Krystof leuk samen spelen :deuk:
Lijkt me een geweldig plan! Niet het adres en telefoonnummer vergeten dan hé.
 
Bovenaan