Weekje tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij (mijn vrouw en ik) zijn net terug van n weekje tsjechie,het was de bedoeling dat ik iets langer zou blijven,maar helaas kreeg ik last van hoesten en proetsen en vermoeidheden die mij dwongen om eerder dan verwacht terug te rijden naar nederland.

Was bij Macek langs geweest is trebihost om zijn verbouwde huis te bekijken.

Die Macek boft met de vakmensen om hem heen die geweldig werk hebben afgeleverd,zijn huis ziet er geweldig uit.
En niet onbelangrijk de Pivo in U Lipi was zoals gewoonlijk van uitstekende kwaliteit :-).
Macek troonde ons ook mee naar Bila Tremesna alwaar Eric en Nancy een prachtig Hotel runnen.
Wat een prachtige omgeving zeg we keken onze ogen uit,en de passie waarmee deze mensen over hun Hotel en de sport activiteiten konden vertellen was zeer inspirerend.
Kanoen,duiken,abseilen en nog meer geloof ik,geweldig gewoon.
De kapel naast het hotel heeft n nieuw dak,en als de verbouwing binnenkort compleet is dan komt de bischop van dvur kralove het zegenen(als ik het goed begrepen heb) en dan zit in de planning dat er ook huwlijken gesloten kunnen worden daar.
Maar vooral de tomelose energie van Nancy en Eric was aangenaam om te ervaren.
Macek troonde ons ook nog mee naar Koosnaampje maar die was niet thuis,dus reden we door naar Bernatice hotel Nas Dum van Jan en Lies,Jan was er niet maar Lies was gelukkig wel aanwezig.
We genoten van n lekker glaasje fris in de voortuin van de prachtige omgeving,en wat wel erg toevallig was dat mijn vrouw en ik de avond ervoor via de sateliet in onze camper naar een programma hadden gekeken over n stel dat n huis zocht in tsjechie,dat bleken oude buren van Jan en Lies te zijn uit nijkerk.
al met al was het n n leuke maar helaas voor mij te korte vakantie,maar voor herhaling vatbaar.
 
voor herhaling vatbaar is het zeker,was de tweede keer dat we in die omgeving waren,de vorige keer zijn we ook in adrspach geweest dat was ook geweldig.
zowiezo de ruimte en de natuur is geweldig in dat deel van tsjechie,maar inderdaad freddy,de geestdrift en passie van o.a. nancy en erik is leuk om te ervaren.
Ik kan ervan genieten als mensen zo bezig zijn om iets goeds op poten te zetten met n tomelose inzet,en waarschijnlijk met hier en daar n tegenslag toch langzamerhand iets heel moois aan het creeren zijn.
 
Hallo Ben, Fijn dat jullie hebben genoten van dit fantastisch mooie land tijdens jullie vakantie en jammer dat jullie vroegtijdig naar huis moesten en dat ik jullie niet hebben ontmoet bij Nas Dum.
maar de volgende keer zijn jullie natuurlijk weer van harte welkom en zorg ik dat ik ook thuis ben. Hartelijke groeten uit Bernartice.
Jan
 
Jammer jammer ten eerste dat jullie je vakantie eerder moesten beëindigen, er is nog zo veel moois te ontdekken in de omgeving van het Reuzengebergte.
En ten tweede dat we niet thuis waren.
Nu hebben we niet vol trots ons vakantie paleis {je} kunnen laten zien.
En natuurlijk jammer dat we Macek niet hebben gesproken is altijd wel gezellig om even bij te babbelen met onze Amsterdamse vriend.
Maar natuurlijk zijn jullie altijd nog welkom hoor bij ons in krénov voor een gezellig babbeltje.:begroeten:
 
Wij gaan ook begin mei voor 1 week naar ons huisje.
We nemen m'n mans ouders mee. Zijn al op leeftijd en hebben de woning nog nooit gezien.
Ja alleen van foto,dus we vinden het heel leuk dat ze dit nog mee kunnen maken.
 
De kapel naast het hotel heeft n nieuw dak,en als de verbouwing binnenkort compleet is dan komt de bischop van dvur kralove het zegenen(als ik het goed begrepen heb) en dan zit in de planning dat er ook huwlijken gesloten kunnen worden daar.

He Ben, jammer dat je eerder naar huis moest. Hoop dat je je nu weer wat beter voelt. Maar je bent natuurlijk altijd van harte welkom.

De kapel wordt in juli ingezegend door de bisschop van het bisdom Hradec Kralove. Ook is de 1e burgerlijke inzegening is geboekt, na juli zijn dus ook kerkelijke huwelijken mogelijk. Ben heel benieuwd, vind het erg leuk dat het kapelletje na 50 jaar leegstand weer een functie krijgt.
 
Wij gaan ook begin mei voor 1 week naar ons huisje.We nemen m n mans ouders mee. Zijn al op leeftijd en hebben de woning nog nooit gezien. Ja alleen van foto,dus we vinden het heel leuk dat ze dit nog mee kunnen maken.

Delen geeft een fijn gevoel Heidi, dat moet je doen .

Ze hebben ook veel voor jullie gedaan, maar ook gelaten.

Geniet er samen van.
 
He Ben, jammer dat je eerder naar huis moest. Hoop dat je je nu weer wat beter voelt. Maar je bent natuurlijk altijd van harte welkom.

De kapel wordt in juli ingezegend door de bisschop van het bisdom Hradec Kralove. Ook is de 1e burgerlijke inzegening is geboekt, na juli zijn dus ook kerkelijke huwelijken mogelijk. Ben heel benieuwd, vind het erg leuk dat het kapelletje na 50 jaar leegstand weer een functie krijgt.

Op deze manier gaat het niet verloren.

goede zaak dus.

We gaan kijken hoe het is geworden.
 
Hallo mensen, niet stoken in een goed huwelijk.

Maar om een nieuwe serie trouw foto`s te bekijken in een leuk kapelletje is niets mis mee.

Zullen we deze zomer dan maar eens gek doen, en de trouwjurk meenemen naar Nancy en Erik?
 
Hallo mensen, niet stoken in een goed huwelijk.

Maar om een nieuwe serie trouw foto`s te bekijken in een leuk kapelletje is niets mis mee.

Zullen we deze zomer dan maar eens gek doen, en de trouwjurk meenemen naar Nancy en Erik?

Kijk thats the spirit:stout::stout::stout:
ik bedoelde niet met n ander trouwen maar het gewoon ff nog n keer doen voor de fun :-)

en zeker op zo n mooie lokatie :top:
 
Bovenaan