Website voor huisverhuur gezocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

char

† In Memoriam
Het ligt er maar net aan wat voor huis het is, en in welke omgeving.

Char.
 
Wil je het huis in eigen beheer gaan verhuren, of via een organisatie ?

Als je het in eigen beheer wilt verhuren, dan is het denk ik het beste om een eigen website aan te maken en deze dan op verschillende websites te laten linken, zoals bijvoorbeeld hier (wel in de goede regio rubriek natuurlijk).

EDIT Forumbeheer: link verwijderd, werkt niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn website laten maken en sta op marktplaats. Ben erg tevreden over de bezetting, verhuur.
Groet Danili
 
ik denk dat je de doelgroep het gemakkelijkst hier bereikt. Er is ook nog www.kapaza.be en vlanshop.be en marktplaats is erg goed. Sukses.

EDIT Forumbeheer: link verwijderd, werkt niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
voor zover ik weet is mijn advertentie hier wel 1600 keer bekeken maar nog niet aan iemand echt verhuurd
 
Marktplaats werkt perfect. Wij doen ook aan sponsoring, en dan moet je denken aan de plaatselijke handbalvereniging en de hondenclub.
Niet alles hoeft gelijk iets op te leveren.
Maar nogmaals, Marktplaats is prima.:dans:
 
Ik heb ook een eigen website gemaakt en hem vervolgens bij heeeel veel verschillende sites aangemeld. Allerlei startpagina's, advertentiesites etc. Als je een linkwissel met sites krijgt die ook een relatie hebben met vakantie dan scoort dit goed voor je positie op google.

Wij zijn zeer tevreden over de bezetting. 26 weken dit jaar. En dan vanaf april open. Dus niet gek lijkt mij.

En een eigen website maken hoeft ookniet moeilijk te zijn. Ik heb een site gemaakt via een bedrijfje die een zeer makkelijk programma aanbied. Dan heb je geen kennis nodig van HTML enz. Als je een beetje verstand hebt van tekstverwerken en foto's toevoegen heb je zo een leuke site.

En uiteraard marktplaats is nooit gek. Elke keer als wij onze woning erop zetten hebben wij een huurder erbij.

Veel succes.
 
wij staan hebben een website via d-rent en staan op de bekende website's zoals marktplaats en speurders. daarnaast ook op talloze kleinere in nederland en belgië.

we zijn tevreden over de verhuurresultaten.

trouwens "love tsjechië" voor 26 weken boekingen sinds april is een heel mooi resultaat ! kan me nog herinneren dat je met de aankoop van de woning bezig was en hier op het forum over sprak.

suc6,

ron
 
Je kunt natuurlijk ook je eigen website maken. Dat heb ik ook gedaan, altijd handig een uithangbord voor geinteresseerde gasten.
 
Hallo Ron,

Dat is inderdaad zo, nog niet zo lang geleden waren we druk aan het klussen. En al de moeite wordt al snel beloond. We zijn echt super tevreden over de verhuurresultaten.:top: Boven verwachting. En ook de reacties van de gasten zijn overweldigend!

Wij hopen het nog lang zo vol te kunnen houden. A.s. vrijdag kunnen wij eindelijk zelf er weer heen. Super veel zin in!!

Een eigen website maken heeft inderdaad heel veel nut. Die van ons heeft veel positieve reacties opgeleverd en was simpel om te maken.

groeten Bertus
 
Maar hoeveel weken per jaar wordt uw huis nu verhuurd?

Ik heb een website gemaakt en de reacties zijn minnetjes.

Met mond op mond reclame heb ik meer bereikt.

Dus, lievertjes, hoeveel weken per jaar krijgt u uw kotje verhuurd?
 
Hoi Kukel,

Zoals ik al meldde zitten wij op 26 weken dit jaar en nu al 9 weken voor 2010. Meeste mensen zijn onbekenden (4 weken niet). Dus we zijn erg blij. Ook met de reakties van de gasten. Van dit jaar hebben 3-4 gasten aangegeven volgend jaar misschien wel terug te willen komen. Of ze het doen is een tweede, maar leuk is het wel.

Voor een website is het heel erg belangrijk dat hij gevonden wordt in de massa (vooral op Google). Daarbij zijn links op sites die ook met vakantie te maken hebben het belangrijkste. Een link op een site van bijvoorbeeld de lokale bakker (om maar iets geks te noemen) heeft voor Google bijna geen waarde. Ik heb hem op ontzettend veel sites aangemeld, daar ben ik avonden mee bezig geweest. 90% op sites die met vakantie te maken hebben.

Met google pagerank kun je bekijken hoe Google je site waardeert (van 0 tot 5 dacht ik). Hoe hoger het getal hoe beter de site bekeken is en te vinden is. Wij zitten op rank 2, wat al helemaal niet gek is. Je site aanmelden op een site met een hoge pagerank is ook weer beter dan op sites die helemaal niet bekeken worden.

Voor de rest heb ik weinig verstand van websites maar er zijn vast nog veel meer trucs om je site beter te laten vinden.

Hopelijk hebben mensen wat aan deze informatie!

Groeten Bertus
 
promotie en gevonden worden is inderdaad heel belangrijk.
ik ben ook avonden bezig geweest met het aanmelden bij allerlei website's, denk in het totaal wel zo'n 50 of 60. veel werk maar het werpt zijn vruchten af. al blijf ik erbij dat het resultaat van "bertus" echt ver boven het gemiddelde ligt (althans wat ik ken), dus dit zal een combinatie van promotie en gewoon een goede mix prijs, kwaliteit en natuurlijk locatie zijn. wij hebben bijvoorbeeld 2 huizen in gebieden die nog niet zo toeristisch zijn maar zien het daar, sinds 2006, steeds "drukker" worden.

ron
 
Inderdaad heeft dat er uiteraard ook mee te maken (lokatie, prijs etc). Al denk ik vooral dat een pakkende website de meeste vruchten afwerpt. Mensen moeten geboeid zijn om op je site te blijven.

En snel antwoorden op mails en aanvragen. Want zodra mensen je een mail hebben gestuurd gaan ze ook verder zoeken en mogelijk nog meer mailtjes sturen naar andere woningen. Wie het eerste een "bevredigend" mailtje stuurt is dan misschien een reservering rijker!
Bij mij komen zelfs de mails op mijn mobiel binnen, wat misschien wat overdreven is, maar ja, de moderne technologie he! Mails worden in ieder geval binnen een paar uur beantwoordt!

Vrienden van ons hebben ook 2 huizen en een bezettingsgraad van minimaal 30 weken per huis. Maar die 2 huizen gaan ze nu verkopen.

Maar onze 26 weken is inderdaad niet standaard. En het is natuurlijk altijd afwachten of dit door blijft gaan. We hebben nog geen referentie om op terug te kijken. Maar de eerste 2 jaren zijn zeer positief.

Allemaal veel succes met het verhuren van jullie huizen! Het is heel wat werk, maar dat is het denk ik wel waard! Voor ons in ieder geval wel.
 
Bovenaan