Website met internetmogelijkheden per dorp/stad

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In mijn zoektocht naar de mogelijkheden om internet in ons vakantiehuis te krijgen ben ik op deze site gekomen die ook voor vele andere forumgebruikers makkelijk kan zijn.
Misschien is hij hier al eens verschenen, maar beter 2 keer dan helemaal niet!

www.internetprovsechny.cz/wifi

Op deze site kun je je dorp/stad opzoeken en zien welke providers er beschikbaar zijn!
Ideaal. Ik had niet gedacht dat er in ons dorp mogelijkheden waren, maar sinds kort toch wel.
Dit is een leuke aanvulling voor de gasten. We hebben namelijk geen televisie (teveel bomen en dus geen ontvangst) en straks kunnen mensen dan via internet televisie kijken als ze dat willen. Via internet zijn er mogelijkheden genoeg (uitzending gemist enz).

Al moet ik zeggen dat in de 6 jaar dat we nu verhuren, de gasten (op een stuk of 4 na) niet klaagden over het feit dat er geen televisie is in het huis! Echter, internet is steeds meer van deze tijd en aangezien het nu mogelijk is in ons dorp, gaan we het ook maar regelen!

Hopelijk hebben jullie iets aan deze site/link!
 
Ik heb ook internet in ons huis in Tsjechië en dat bevalt mij en de gasten erg goed. Per maand kun je afsluiten en minimaal 6 maanden per jaar.
Het is niet overal te ontvangen, hieronder de gegevens waar en hoe.

Hier de link voor het internet: www.bartanet.cz
 
Kijk, ik maak al weer wat ideeën los bij mensen;)
Bij ons hebben we maar 1 provider (maar ja, meer heb ik er ook niet nodig). Die hebben ook chata abbo's. Dan betaal je voor 6mb download van maart tot oktober 450 czk en in de wintermaanden 95 czk. Is niet gek (download gaat dan wel naar beneden naar 256 kb, meer bedoeld voor het alarmsysteem etc).

Maar ik heb even een mail gestuurd en kreeg snel een reactie van de provider. Die hebben sinds kort een abbo voor 25 mb download voor 460 czk. Wel het hele jaar door. Maar dat klinkt als muziek in de oren. Is wel wat duurder, maar veel beter voor het kijken van tv etc via laptop.

En vandaag kreeg ik nog een mail, kunnen we 6 september alles komen installeren??? :slik:
WOWWWWW Ik heb nog nooit een Tsjechisch bedrijf zo snel zien handelen!! Veel te snel want ons huis gaat straks in winterslaap en dan is het zonde om al 460 per maand te betalen voor iets wat ik nog niet gebruik hahaha!
Maar service is het wel!

Ik ben er in ieder geval onwijs blij mee dat het mogelijk is! Internet is in mijn leven niet weg te denken (schaam schaam)
 
Kan je het niet nu laten installeren en het abonnement later in laten gaan?
Wij kregen de mogelijkheid in 2010 om dit te doen bij Humlnet, in oktober de installatie, in maart konden we het 2 maanden proberen en daarna een jaarabonnement voor 3500 CZk, wil je per maand betalen dan betaal je 350 CZK.
 
Ondanks dat de vorige berichten oud zijn leek mij dit toch wel de juiste plaats mijn berichtje te schrijven.
Ik ben van 25 t/m 28 november in Tsjechië (dus op zaterdag, zondag, maandag en dinsdag) om mijn huis bewoonbaar te maken voor de kerst.
Het liefst zou ik in deze periode mijn internet aansluiting realiseren.
Ik heb de oude bovenstaande link gebruikt en die werkt gewoon, tevens staat mijn dorp (Kalenice) erbij.
Helaas is mijn Tsjechisch slecht en dus is het mij geheel niet duidelijk.
Klik op op Pro rodinné domy dan zie ik alleen maar draadloze aansluitingen en druk ik op Pro bytové domy krijg ik gewone aansluitingen. Een rodinne domy is een gezinswoning maar wat is dat andere.
Volgens de makelaar zou er glasvezel in het dorp zijn (in het huis heb ik het niet gezien) Kunnen jullie voor mij de zaak van de website ( http://www.otavanet.cz/internet-pro-bytove-domy/ )verduidelijken en is het mogelijk een afspraak te maken op een van de dagen dat ik aanwezig ben, of komen ze gewoon een keer aan?

Groet Luigi
 
Wij hebben internet via Aitex en betalen voor onze chalupa maar de helft van de abonnementskosten omdat we minder dan de helft aanwezig zijn. Een zeer goed verbinding, met aansluiting voor 5 apparaten voor 2400 kroon per jaar. Wel uitzetten/ elektra eraf als je vertrekt natuurlijk.

Gewoon naar vragen bij de provider!
 
Wij betalen 300 kronen per maand (incl. WIFI) en krijgen hierop 20% korting als we het hele jaar in een keer betalen.
Het verschil is dus niet zo groot.
Waarom uitschakelen als je vertrekt?
 
Bovenaan