Website dierenasiel Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ach, gossie, wat zielig!

Nee hoor, ik zoek dat adres omdat wij (en de gasten) aan het einde van het seizoen al het statiegeld doneren aan een goed (dieren)doel in Tsjechie. Vorig jaar was dat voor de blindegeleidehonden. Nou, ik kan je verzekeren dat er etterlijke honden nu in staat zijn om tot universitair niveau door te leren!!!!Deze keer wilden we het geven aan het asiel, vandaar.
Tenzij iemand anders nog een (eventueel prive)doel weet waar dieren geholpen worden? Wel in de buurt van Ceske Budejovice (of Tyn nad Vltavou):dank2:
 
Toch nog maar eens proberen:

Weet iemand een goed (dieren)doel in de omgeving van Ceske Budejovice - Tyn nad Vltavou?

Een asiel of andere opvang??:thanx::apie::apie::apie::danku:
 
Ik kon het niet laten om ook te kijken naar de honden die herplaatst moeten worden.... Moet ik niet doen, natuurlijk. Want ik heb al twee viervoeters, dus verstandig zijn, en niet doen!:wijs:
 
Ik weet niet of de website al gevonden is maar als je via seznam.cz de zoekopdracht utulku met plaats intikt komen er diverse websites te voorschijn. Of daar de juiste van Ceske Budejovice tussen zit weet ik niet.

Heeft iemand trouwens ervaring met het uit het asiel halen van een kat e/o hond in Tsjechie?
 
Heeft iemand trouwens ervaring met het uit het asiel halen van een kat e/o hond in Tsjechie?

Ik heb zelf maar de proef op de som genomen en in Policka 2 katten uit de opvang gehaald.
Het zijn echte schatten en ik verbaasde me over de opvang daar.
Gewoon in huis in een aparte kamer en keuken stond het vol van de klimpalen tot aan het plafond en alles keurig verzorgd.
Ook was de dame die alles verzorgde heel secuur in de bemiddeling. Ze wou alles weten voor ze überhaupt een kat afstond en ze is zelfs komen kijken hier in huis afgelopen week.
En ze is heel erg gefocust op goed eten de katten kregen daar Royal Canin en ik kreeg zelfs een pakketje mee welke ze ook weer meebracht bij haar bezoek hier samen met een zak kattenspeeltjes.
Tevens heeft ze hulp aangeboden voor als ik problemen heb met een dierenarts om mee te gaan en ik kan de katten ook daar brengen als ik zelf naar Nederland zou moeten, ik mag haar dag en nacht bellen.:top:
Ik heb dat in Nederland niet zo mee gemaakt, zeker de laatste keren niet dat ik dieren uit het asiel haalde.
 

kuurgast

Donateur
Naar aanleiding van een artikel in lidovky.cz over afgedankte verbanddozen die in Praag ingezameld worden voor de dierenasiels zodat ze het verband etc voor gewonde en zieke dieren kunnen gebruiken ,vond ik enkele websites.
dejtenamsanci.estranky.cz= Dejte nám šanci/geef ons een kans ,voor oudere en gehandicapte honden
vaak afgestaan door zieke en oudere mensen die niet meer voor ze kunnen zorgen.
utulky.estranky.cz Complete en dagelijks bijgewerkte lijst met regio's van alle asiels en prive adressen van opgevangen dieren.
 
Bovenaan