kuurgast
Donateur

Uuuuuhhhhmmmmmmmmm hier is iets mis gegaan.........

MS Katja brak, blijkbaar onder het gewicht van de lading. Gelukkig is het niet diep anders was ze gezonken.
Info vanaf het schip MS Katja:
Triest zicht op het schip MS Katja. Ik (Tomáš) heb net de kapitein gesproken. Hij is niet geïnteresseerd in het uitschakelen van de transmissie nu, dus we kunnen de reddingswerkzaamheden bekijken als we kunnen. Als het om veiligheidsredenen nodig is om de stroom op het schip uit te schakelen, zal de livestream natuurlijk niet werken.
Het was niet de schuld van de bemanning, dus het was waarschijnlijk materiaalmoeheid of een fout in de constructie van het schip. We krijgen dus de kans om naar de andere kant van de scheepvaart te kijken, en wat er gebeurt na zo'n ongeval, hoe het schip weer te water gaat en hoe het naar de scheepswerf wordt vervoerd, waar ze het gaan repareren. Gelukkig staat alleen de laadruimte onder water, de voor- en achterkant van het schip staat droog, maar de reparatie duurt nog zo'n twee maanden. Het beschadigde deel van de laadruimte wordt "uitgesneden" en het nieuwe deel van het schip wordt opnieuw gelast. De kapitein regelt nu alle formaliteiten met de verzekeringsmaatschappij en de daaropvolgende reparatie van het schip. Maandag zou het slepen van het schip vanaf de bodem van het kanaal moeten beginnen, gevolgd door een transfer naar Lauenburg - Hitzler Werf. Als ik meer details weet, zal ik dat doen.

Mooie afbeelding RIO2 afgelopen week van webcam Meissen.

Nieuws van RIO 2:
"Goedemorgen, het laden zou om acht uur beginnen, maar het is een beetje laat. Hoe dan ook, we moeten vandaag beide bakken laden. We zullen wat meer ballast toevoegen zodat de lading onder de bruggen door gaat in Münster. Beide tanks zijn bestemd voor Wanze in België. Fijne dag Rio 2"
Momenteel ligt RIO2 in Děčín te wachten op andere kapitein. Onderweg zullen we het hoge water gaan zien.

Nieuws van het kooikerhondje Dessie en haar zeven pups:
Een van de hondjes (groene bandje) maakten ze zorgen over, hij was zwakker dan zijn broers en zussen.
Ondanks alle zorg, canule voeding en dagelijkse bezoeken van de dierenarts is het gisteravond overleden.

Je ziet op de livestream dat ze regelmatig de kleinste puppy's even apart nemen voor extra voeding.