Watertekort

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zo zie je maar hoe het verschil van interpretatie is. Op 14 km afstand heeft het hier de hele ochtend geregend. Natuurlijk niet genoeg, maar ik zie heel veel gras. De hazen die hier verblijven hebben wel voorkeur voor het gras in de binnentuin. Grazen hier wel terwijl mijn voordeur open staat maar rennen weg zodra ze onraad bespeuren.

Ik heb het liever "daar" ergens dan hier moet ik zeggen. Hoe bruiner het gras, hoe liever het me is--> je kan dan zien dat het mooi weer is EN het is niet zoveel werk !

Wanneer we op vakantie naar Frankrijk reden zei mijn vrouw altijd wanneer we veel groen gras zagen dat we dan wel veel kans hadden op een verregende vakantie.
 
Het weer is weer mooi.
We gaan naar binnen om voetbal te kijken.
Zet de tv aan.
De wedstrijd begint.
En ik hoor me daar een herrie.
Waar komt dat vandaan.
Ik spring mijn stoel uit.
Kijk uit het raam.
En ik ben verbijsterd.
Hagelen!
Ongelooflijk.
Wat een herrie.
Binnen een ogenblik is de wereld wit.
Na een kwartier houdt het op.
Een waterval stroomt de berg af.
De regenmeter geeft 12 mm aan.
We gaan uit eten in Nejdek.
Teruggekomen geeft de meter 10 mm erbij aan.
We zijn tevreden.
Eindelijk regen!
 
Bij ons in Jirikov zijn er ook steeds meer waterputten droog komen te staan. Is een echt probleem geworden dat met dat beetje regen (en vandaag de eerste sneeuw) niet zo maar weg is, maaaar de gemeente heeft een oplossing.
Als je put droog gevallen is, kan je ze bellen en dan komt de brandweer je put volgooien met water.
Zal op den duur wel weer in de bodem zakken, maar voor even is het probleem dan opgelost.
 
Bovenaan