Wat zijn typisch Tsjechische gerechten en drankjes?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zou graag van jullie willen weten wat typisch tsjechisch is!
Want als je naar een ander land gaat moet je natuurlijk ook proeven van hun gerechten!!
En van de drankjes zou ik graag willen weten welke het meest lijkt op: Amaretto,Citroen brandewijn of rode vodka met red bull.
Dit bovenstaande vindt ik hier in nederland lekker.
Dus wat denken jullie dat ik dan het beste kan proberen daar?
Enn ik weet dat ik er ook gewoon Amaretto kan krijgen!!
Alvast bedankt, ben benieuwd naar de reactie's van jullie allemaal.
Groeten Ank!
smiley20.gif
 
Ken je die? "Onderzoek alle dingen en behoud het goede"
giggle.gif
giggle.gif


Maar even zonder dolle, ik zou als ik jou was magister eens proberen, heeft wel wat van Amaretto vind ik, iets kruidiger en iets minder zoet. Naar mijn smaak dan.

Succes!!

Groet

Corrie.
 
Hallo,
typisch drankje is volgens mij vodka met red bull of becherovka met tonic. Je moet ook Fernet proeven en vergeet niet op SLIVOVICE
59.gif
Ik bedoel echt SLIVOVICE uit Moravië - heel lekker. Je kan ook slivovice in een winkel kopen, maar het is niet zo goed (slivovice van Rudolf Jelinek...).
Groetjes V.
 
een Stolichnaya mengen met Red Bull is zondigen!!! daarvoor gebruik je toch slechte vodka ala Absolute, Smirnoff. en Vasku, al ooit eens Moskovskaya geprobeerd???, veel lekkerder dan Stolichnaya!!!
 
Het is ook net waar je de Vodka koopt. Wat ze hier verkopen is meestal 37%. Ik heb laatst wat flessen Stolichnaya gekocht in het buitenland, die was 40%.

Moskovskaya is overigens ook heel lekker. Voor alle Vodka’s geldt: puur drinken! Dat is een must!
 
Ik heb hier thuis in Breda nog een fles Moravska Svestka, gekregen van mijn Tsjechische vriendin. Maar dat kan ik niet puur drinken hoor! Dat mix ik heel barbaars. Wat ik echter wel zo puur lust is inderdaad Becherovka; HEERLIJK!
 
Bovenaan