Wat voor dieren in Praag (behalve in de dierentuin)?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Forum lezers/sters,

Ik ga op 2 juli op vakantie naar Praag, mijn vraag aan jullie is het volgende.
Wat voor dieren kun je zoal zien, natuurlijk zal ik daarop als antwoord krijgen. De dierentuin, maar dat is zo makkelijk. Dus graag gewone antwoorden a.u.b.
 
Ik weet niet of je zoiets bedoelt, maar het enigste wat mij te binnen schiet: de zwanen bij de Karelsbrug. Zijn een toeristische attractie op zich. De reden waarom in 1987 de band INXS voor Praag koos om daar hun videoclip 'Never Tear Us Apart' op te nemen. Toen ik daar laatst was, stond daar een groep Japanse toeristen foto's van de zwanen te nemen. Ondanks dat er over deze zwanen niks in de reisgidsen staan, zijn ze best populair.
 

Bijlagen

  • Zwaan-boot.JPG
    Zwaan-boot.JPG
    144,9 KB · Bekeken: 1
  • zwanen-boot.JPG
    zwanen-boot.JPG
    104,8 KB · Bekeken: 3
  • Zwanenmeisje.JPG
    Zwanenmeisje.JPG
    154,9 KB · Bekeken: 3
  • Zwanen5.JPG
    Zwanen5.JPG
    112,4 KB · Bekeken: 2

Rijk&

Geroyeerd Lid
Ik heb net boven Praag een jaar of 12 geleden oog in oog gestaan met twee Lynxen, waarvan ik later begreep dat deze waarschijnlijk uit een privébezit zijn ontsnapt, al komen ze in noord Tjechie / Polen nog in het wild voor.
 
Rond de oevers van de Moldau zie je - in de meer grassige stukken en op de eilandjes - vaak fazanten. Ook heb ik in het water wel eens een soort otters gezien, of tenminste beestjes die daar aan deden denken. Zeer goede zwemmers en duikers, piepen soms heel hard. De zwanen zijn al genoemd. Ook opvallend vind ik een bepaald soort zwart-rood gevlekte kevertjes (of zijn het torren?), die ik daar heel veel zie en in Nederland nooit.
 
In Praag zelf zie je niet veel dieren (mits je naar de Zoo in Troja gaat), alleen, wat Rudolf al zegt, de zwanen, eenden en ganzen.
In het buitengebied kun je met een beetje geluk herten spotten, konijnen/ hazen, roofvogels en wilde zwijnen.
Hoe verder de onbewoonde wereld in hoe meer wild je ziet.
 

Leen

† In Memoriam
Vlak bij de Karelsbrug (richting de spoorbrug) heel veel karpers die op zonnige dagen liggen te zonnen aan de oppervlakte. En natuurlijk vliegende ratten, de duiven. :stout:

A3.
 
Dit is dus net zo min een kever als de "kever" van Punk, het is ook een wants.
Ik weet daar niet zo veel van en we hebben daar (toevallig) ook geen aparte boeken van.
Wat ik wel weet is dat er ongelooflijk veel soorten zijn dus ik ga (jammer voor jou) ook niet voor je zoeken! ;)
Is dit een foto van jezelf of heb je hem ergens "gevonden".
 

kuurgast

Donateur
Praag: in de afgelopen jaren meer wilde vogels, maar minder mussen

De volgende vogels worden gezien in Praag: houtduif, aalscholvers, karekiet, haviken, nachtegalen, Vlaamse gaaien, eksters, roodborstjes, zwaluwen en oeverzwaluwen volgens artikel van idnes.
Alleen de huismus wordt minder gezien.
Een aantal van deze vogels staan hier, de eerste vogel is de ijsvogel.

De Pepo is wel een hele vreemd diertje. :bij:
 
Bovenaan