Wat voor camping heeft jouw voorkeur?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

in een topic wordt gevraagd, waar gaan tsjechen met wintersport, in een andere hoe tsjechen tegen verhaal van Youp van 't Hek aankijken, maar als ik onopvallend met niet al te veel woorden wil zeggen, dat ik nederlandse invasie in tsjechie onprettig erwaar dan boeit het niet. Ik weet het niet meer.
 
Ik ben gek op kamperen en het liefst een camping met een meer(tje), midden in de natuur, waar je lekker aan kan zitten en zwemmen. Een kampvuurplekje voor de tent zou geweldig zijn. Een warme douche is ook lekker en voor de rest staat of valt alles met de sfeer op de camping. Vorig jaar hadden we het echt gestroffen. Een heerlijke ontspannen sfeer, weinig regeltjes, maar niemand had volgens mij last van elkaar.
Oh ja, Mazzel moet welkom zijn!
 
Ik heb het door!
Ik weet waar ik ga kamperen in Tsjechie.
De campinghouder is een aardige man met een doorgaans zonnig humeur. Hij helpt je overal mee.
Zijn vrouw is een lievertje.
Goeie douche, altijd heet water.
De toiletten zijn schoon.
Kanpvuur bij de tent mag.
Pivo gekoeld bij de baas voor het grijpen.
Mag muziek bij de tent.
's morgens vers gebakken brood.
Rust en stilte aanwezig.
Prachtige steden in de buurt.

U wilt natuurlijk weten waar die camping is.

Nou, ik ga kamperen in mijn eigen Tsjechiese achtertuin!

Een goeie groet van Kukel.
 
Er moet mij wel even iets van het hart.
Ik lees regelmatig in deze topic dat men liever geen nederlanders tegenkomt op vakantie, maar de praktijk wijst uit dat je daar heel moeilijk aan ontkomt. Er wat doen dan toch die nederlanders in den vreemde? Ze gaan tóch gezellig met elkaar!

Persoonlijk heb ik niets tegen op andere nederlanders in den vreemde, wij hebben verschillende vrienden eerst tijdens de vakantie ontmoet, en daar zijn mooie, langdurige vriendeschappen uit voortgekomen. Ook de kinderen vinden het erg leuk met andere nederlandse kinderen, omdatde communicatie daarmee nu eenmaal makkelijker is. En een tevreden spelend kind is mij ook heel wat waard.
 
Ik vind dat je wel een beetje gelijk hebt krulletje,ik heb er ook niets op tegen om nederlanders te ontmoeten op vakantie,ik wil gewoon geen vervelende mensen tegenkomen,waar zij dan ook vandaan komen.Wel zou ik denk ik snel weg zijn op een camping waar het meerendeel nederlander is.Jammer genoeg zit het kamperen er voor ons niet meer in.Ik moet eerlijk bekenen dat ik ook best wel op mijn privicy gesteld ben.Het leukste van kamperen vond ik het rondtrekken.Het maakte ons nooit niet zo heel veel uit hoe een camping was,want we bleven er meestal toch maar een paar dagen,iets anders wordt het natuurlijk als je langer op een plek blijft.
Dan zou ik het liefst een plek(terras of zo) hebben waar je een lekker drankje kunt nuttigen en wat kunt kletsen met andere vakantiegangers,en een vuurplaats is bijna een must.Maar het liefst ook wat ruimte zodat je niet op elkaars lip zit.Wat het sanitair betrefd,hoeft niet luxe maar wel schoon.
De laatste jaren huren we een huisje en dat bevalt ook prima.
 
Ik mis die campings van september, oktober. Die net nog randje open waren in een ver vroeger verleden.
Die ietwat zompige vochtige huisjes, de campingbeheerder die er alleen nog voor jou aanwezigheid leek te zitten. Dat restaurant met herbakken schnitzel.
Het was nog een land waarin Nederland niet leek te bestaan. En eigenlijk is dat nog steeds niet veranderd: ik ben nog nooit in het Reuzengebergte geweest.
 
Kukel, iedreen is welkom, Huisjes met of zonder schimmel en zwam, en voor de liefhebber een droog exemplaar.

En Luukie, ik kreeg vamiddag een (nog niet officieel) bod van 4,5 ton. Niet slecht hé?:D
 
Wat ik graag wil op een camping:
- droog onderkomen
- geen kruipend wen vliegend ongedierte
- schoon sanitair
- een afwasmachine
- warm en zonnig weer
- af en toe wat leuke en gezellige mensen om me heen
- meestal helemaal niemand om me heen

:oeps: Of kan ik dan toch maar beter gewoon weer een huis met alles erop en eraan huren :D
 

Tabe

† In Memoriam
Ik wil toch nog even serieus op dit onderwerp reageren. Het gaat Krulletje er denk ik om dat ze bij het nederlandse publiek een marktonderzoek wil doen. Welke wensen/eisen zij aan een camping in Tsjechie stellen. Nu heb ik tweemaal een bijdrage geleverd hoe m.i. zou een Tsjechische camping er uit zou moeten zien. De eerste bijdrage zou het meeste voldoen aan MIJN eigen/wensen. De tweede heb ik er bijgezet, zoals ik dat ervaar hoe sommige mensen op dit forum een tsjechische camping graag willen zien.

Flauwekul natuurlijk. Een ieder heeft zo zijn eigen wensen. Ben je op doorreis, heb je een camper, houd je van kinderen, wil je graag zwemmen of zit je liever in de natuur. Diverse zaken waar je rekening mee moet houden.

Daarbij komt dat een Nederlandse eigenaar van een Tsjechische camping uiteraard veel Nederlanders op zijn camping wil. En daar is niks mis mee. En ook zo'n camping kan heeeeel gezellig zijn.
 
kan het zijn dat eigenlijk niks met tsjechie heeft te maken maar puur de economische resultaten belangrijk zijn??

m.a.w. als je de mogelijkheid hebt om zo,n camping met dezelfde financiele resultaten in bv.denemarken te beginnen je net zo goed iets in denemarken kunt opzetten.??

waar is het financiele voordeel het grootst daar begin ik een camping.

lijkt me trouwens een zeer legitiem standpunt.er moet brood op de plank en er moeten reserveringen gedaan worden worden voor de oude dag.dus nooit,deen,rus,of tsjech worden:gewoon nederlander blijven (heel legitiem)
 
Zo zit het voor mij niet in elkaar, Cor. Ik wil heel gericht in Tsjechie wonen. En een camping, daar word je ook niet rijk van, maar dat vind ik gewoon leuk. Mijn ouders hebben ook een camping gehad, maar dan gewoon in nederland.
Ik denk dat met de camping een basis is gelegd, maar we zijn zeker van plan om de resterende zeven maanden van het jaar goed in te vullen met handel. Want in loondienst te gaan in Tsjechie, dat levert ook niet zo veel op.
 
Bovenaan