Wat voor attentie meenemen voor Tsjechen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Paling kun je ook uitzetten Corrie, dan vangen ze kleintjes en kweken ze verder op en daarna zetten ze ze uit. Zo gebeurt het ook in NL want anders kwam er geen paling meer voor in heel veel wateren. Er zijn er trouwens toch al veel minder dan vroeger.

Groet A3.
 
Aha bedankt, een paling kan dus wel 6000 km afleggen lees ik.

Wij nemen rond de Kerst vaak wat dozen traditionele nieuwjaarsrolletjes mee (Vegters rolletjes), leuk om te geven met een lekkere bus slagroom erbij. Natuurlijk ook erbij vertellen wat deze rolletjes voor betekenis hebben.
 
Kibbeling!

Ik neem vaak kibbeling mee.

Ik koop het in Voorburg, vertel dat ze de volgende dag mee gaan naar Tsjechie.

Wordt goed verpakt en als service verschillende sausjes erbij.

De buurman/vrouw de ogen gaan bij voorbaat glimmen.

Volgende week naar Tsjechie met oer hollandse klompen.

Ben benieuwd of ze in de smaak vallen.
 

Leen

† In Memoriam
Freddy schreef.
Even googlen op " Úhoř říční " en we vinden wel iets. mrk.cz of ryby.cz en nog veel meer.

Dat zijn beste palingen zeg mooie om te roken.

En gij geleuf da A3? :lmfao:

Ik leerde op de lagere school al dat paling paaide en zich voortplantten in de Saragasozee. Dacht je nu echt dat deze glasaal zich via de Laben, grasvelden, en wegen zich naar de afgelegen plassen en poelen begeven van Tsjechie om daar uit te groeien tot deze dikke en vette palingen zo als getoond op de genoemde sites van Freddy? Of leef je toch nog echt in de veronderstelling dat men hier in CZ in de jaren tussen 1920 en 1950 glasaal uitzet in deze meertjes waar nu deze vette palingen worden gevangen?

Je eega, Leen(die deze discussie thuis niet meer durft te voeren:D en die verwacht dat de discussie verplaatst wordt naar de hospoda:D)
 
Ahoj ,
wat wij meenemen voor onze vrienden is: idd tulpenbollen, maar dan bij een bollen boer gekocht(een grote zak voor 10 euro), stroop wafels(banketbakker), toch de lekkerste, mayonaise en olijfolie, van de lidl(primadonna), vinden ze heerlijk.:top:
Tip,
beetje olijfolie in de wokpan verhitten
500 gr fijn gehakte klomp van hr. Kukel erbij
3 tot 4 minuten roerbakken
serveren met patat en mayonaise
m.vr.gr. André
 
Speculaaspasta is er voor zover ik weet nog niet te krijgen, en wordt er erg op prijs gesteld!
Hagelslag is er enkel te krijgen als gebakdecoratie en erg prijzig...
Nemen we standaard mee voor onze vrienden!
 
Bovenaan