Wat voor attentie meenemen voor Tsjechen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ook bij de Lidl verkopen ze speculaas, zonder en met amandel.
Ze zijn best te eten!
Sorry hoor Paula,maar sinds vorig jaar heeft de Lidl een ander merk speculaas die niet te vreten is en dit jaar is het de zelfde, het zijn net koffiekoekjes.:confused:
Bij Kaufland hebben ze wel dezelfde speculaas als je in NL kan kopen en die is wel goed. Alleen moet je er naar zoeken want ze staan niet altijd voor het grijpen.;)
Zelfs mijn CZ buurvrouw vroeg of ik voor haar een pak mee wilde brengen, nadat zij, ze geproefd had.
Ook de gevulde amandelspeculaas uit NL wilde ze graag hebben, helaas komen wij voorlopig niet in NL en krijgen wij ook geen bezoek uit NL, een volgende keer dan maar.
 
Sorry hoor Paula,maar sinds vorig jaar heeft de Lidl een ander merk speculaas die niet te vreten is en dit jaar is het de zelfde, het zijn net koffiekoekjes.:confused:
Bij Kaufland hebben ze wel dezelfde speculaas als je in NL kan kopen en die is wel goed. Alleen moet je er naar zoeken want ze staan niet altijd voor het grijpen.;)
Zelfs mijn CZ buurvrouw vroeg of ik voor haar een pak mee wilde brengen, nadat zij, ze geproefd had.
Ook de gevulde amandelspeculaas uit NL wilde ze graag hebben, helaas komen wij voorlopig niet in NL en krijgen wij ook geen bezoek uit NL, een volgende keer dan maar.

Tja, dat krijg je als je zelf geen koek eet en de mening van een ander verkondigd!
 
Wij nemen altijd oude, jonge, komijn- en peperkaas, stroopwafels en pindakaas met en zonder stukjes. Alles kan je ook in Tsjechië krijgen (tenminste in Praag), maar het is duur en het is niet hetzelfde als uit Nederland. Dus mijn familie vraag altijd bovenstaande. Lekkerrrrrrr
 
Jep, sorry, heb het verkeerd opgeschreven. Het is of duur of niet hetzelfde als uit Nederland. In Praag zit bij Andel een Nederlands kaaswinkel. Dagelijks helemaal vol met klanten, maar de kazen zijn voor Tsjechen bijna niet te betalen. Het wordt al gauw een delicatesse ipv lekker broodje kaas ontbijten.
Stroopwafels zijn te koop in nootjeswinkels en bij biologische afdelingen van supermarkten, maar het smaakt net iets anders. Pindakaas was ik nog niet tegengekomen.
 
Eerlijk gezegd heb ik geen idee. M'n moeder gaat er weleens langs en die zegt dat het er heel duur is. Ze heeft een buitengewoon hoge salaris voor een Tsjech, dus ik neem aan dat het er echt duur is.
Maar dat is niet het punt hier, he.

Het ging om een tip wat mee te nemen uit Nederland voor Tsjechische kennissen. :D
 
:lache:ach zo zit het Paula:lache:Nou dan moet je van mij maar aannemen dat die van Kaufland de echte is want hier gaan er in de winter wel een stuk of 10 pakken van op en deze is prima:top: mijn man is er dol op en ik lust ze ook.
En de beste tip is nog steeds een goedhumeur, vriendelijkheid en een goed woord.
 
Gezien bij Kassa! vanavond. De test welke speculaas in Nederland het beste is ( en je dus met een gerust hart mee kunt nemen ). De winnaar was de speculaas van C1000. De beste en volgens mij ook nog een van de goedkoopste.
 
Bovenaan