Wat voor attentie meenemen voor Tsjechen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hagelslag
Gestampte muisjes
Advocaat
Bebogeen (Toffee-boterhambeleg)
Drop
Ketjap Manis
Sambal

Bovenstaande nooit aangetroffen in een ander Europees land. Dus Nederlands?

Trouwens, van drop schrikken de meeste tsjechen zich een hoedje. Zout snoepgoed ... Getver!
Buiten de gestampte muisjes en bebogeen is de rest hier echt te koop hoor!
Zoete drop zijn ze echt gek op.

Droste chocolade is ook altijd een succes en krentenbrood met spijs want dat kennen ze er ook niet en vinden ze heerlijk
Krentenbrood met spijs ligt ook in de Lidl...wel van Duitse afkomst.

Een Edammertje is inderdaad altijd een groot succes. Maar ook gewoon de vacuumverpakte oude kaas.
Ook gewoon bij de Makro te koop.
 
En dus is het niet hetzelfde, ze vinden het "vreemd" om het met een lepeltje te eten inplaats van te drinken. En dan met Slagroom!!! :lekker:

ik vind het wel hetzelfde, het heeft tenslotte dezelfde basis-ingredienten. van whisky en wijn zijn er ook diverse soorten.

en ik eet de tsjechische advocaat ook met slagroom hoor! :lekker:
 
hallo,

We gaan in februari op wintersport in Tsjechie.
We logeren al voor de 6e keer bij een erg aardig echtpaar (80 en 76 jaar). We nemen altijd wat voor ze mee zoals kaas, stroopwafels, boek over nederland, chocolade, planten enz ,enz.
Nu ben ik al weer druk met het bedenken van een leuk kado!
Heeft iemand een idee voor mij ???? Ik weet het even niet meer en wil toch wat voor ze meenemen!!!!!

groet Sibbel
 
Van oorsprong ben ik geboren in het oosten van het land en neem dus wel eens bakworst mee wordt erg gewaardeerd omdat het zo specifiek is. ook heb ik nu ik al lang in het zuiden woon wel eens worstebroodjes meegenomen. Dus streekproducten!
 
Hier in dit topic staat ergens ook de tip van een kaasschaaf. We hebben al een aantal Tsjechische vrienden erg blij kunnen maken met deze tip! :toppie: Wel met een lekker stuk kaas erbij natuurlijk. ;)
 
Bovenaan