Wat voor attentie meenemen voor Tsjechen?

Topic in 'Diversen' gestart door muis, 02-07-2004.

1. En roze koeken!

2. Voor Vera, onze tsjechische vriendin brengen wij altijd een doos met 24 pakken stroopwafels mee. Ook bloembollen en Delftsblauw doen het goed. En als de mensen een tuin hebben is het ook leuk om iets origineels bij een tuincentrum te kopen want bij de tuincentra(tjes) in Tsjechiƫ hebben niet zo veel en onze cadeautjes op dit gebied hebben altijd veel succes. Bij mannen is een fles oude genever altijd zeer welkom.

3. Esthertje

Esthertje Geroyeerd Lid

:fluit:

4. Maria, wij hebben jan, echte houten meegenomen uit ons dorp. zoals ze gemaakt worden . "Van stomp tot klomp" Heb er geen foto van, maar ze hangen bij jan en akkelien, dus Jan als je wilt post ff een foto!!!

5. Maria

Maria Geroyeerd Lid

Ja, dat begreep ik hoor HeiDi! Maar de sloffen bedoelde ik als alternatief. Is ook niet zo zwaar/volumineus als je bv. gaat vliegen.
    Jan, post die foto maar hoor want ik ben wel benieuwd!

6. Nu lees ik pas het berichtje over de klompen.
    Ze hangen nog niet. Ze staan nog op tafel. Eindelijk eens de klompen op tafel.
    Ze komen in de hal te hangen, dan kan iedereen die binnenkomt ze bewonderen. De reden dat ze nog niet hangen is eenvoudig : de achtergrond moet eerst even opgeknapt worden, oftewel als de hal geheel geverfd is, dan worden ze opgehangen.

7. Een groot succes waren bij ons eens van die leesbrilletjes. Maar ja, dan moet je wel weten of iemand dat ook nodig heeft.

8. Leesbrilletjes kan je tegenwoordig overal kopen, zelfs in de 39 kronen winkeltjes.

9. Bij de Tesco koop ik deze al haast 3 jaar,ze hebben gewone en zelfs volkorenbeschuit van het merk Bona Vita in een oranje rol.
    Is ook gewoon te koop in de meeste winkels.

10. Onze Tsjechische vrienden hadden zo'n nog nooit gezien (of deden heel goed alsof). Natuurlijk hebben wij de meeste winkels nog niet van binnen gezien, daar kan 't ook aan liggen;)

11. 39 kronen winkeltjes???

12. is dat soort 1 euro winkel en waar vind ik die in tsjechie dan want ik heb nog nooit gezien?

13. Dat zou ook nog kunnen :lache:

14. De meeste grotere stadjes hebben een 39kc winkel.
    Wij hebben er zelfs eentje in Lanskroun :)

15. hebben die 39 kronen winkels ook nog een aparte naam en wat is er zo ongeveer te koop.

16. Er staat met grote geel/zwarte letters 39kc op de ramen en binnen kun je echt van alles kopen, van pantoffels tot ondergoed en sokken, verzorgingsproducten, speelgoed, huishoudelijke artikelen, video's, echt gewoon de duvel en zijn ouwe moer dus :D

17. De winkeltjes zijn inderdaad een soort euroland, elke plaats met wat winkels heeft er wel eentje!

18. zal er een keer een zoeken als ik naar tsjechie ga. ik hou van zulke winkels

19. Geen onzin dingen kopen he? :fluit:

20. Als wij visite krijgen of op visite gaan is het steevast een doos chocolade voor de gastvrouw en een fles wijn/of iets sterkers voor de gastheer.

Deel deze pagina