Wat te doen in/rond Volfirov - Moravië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo,

was al een poos niet meer op t forum geweest, maar hier ben ik dan weer met wat vragen.

wij reizen 30 augustus af naar tsjechie naar het plaatsje volfirov in moravie.

we zijn benieuwd wat daar in de omgeving is te doen zoals markten, uitstapjes, wandelen, uit eten, bezienswaardigheden etc.

we zijn met 2 volwassen en een 1 kind van anderhalf jaar oud wat nog niet zelfstandig loopt.
dus wat kunnen we daar zoal met z,n 3en doen want de buggy of wandelwagen moet wel mee.

en is er ook iemand die de routeplanner op de tomtom heeft van tsjechie omdat wij die niet hebben zodat we m over kunnen copiëren.

alvast bedankt voor de antwoorden en reaktie`s
 
Welke grote plaatsen liggen in de buurt? Want in Zlin is een prachtige dierentuin en in Roznov Pod Radhostem is een mooi openluchtmuseum.... en verder is er volgens mij erg veel te zien in deze streek.
 
Blijven jullie de gehele tijd van jullie vakantie in Volfirov of doen jullie verschillende plekken in Moravië aan?

In Moravië zou ik zeker net als Elly de zoo van Zlin aanraden. Een van de grote pluspunten is dat je er gewoon tussen de dieren kan doorlopen. Zo kan je gewoon door de vogelkooi, het kangoeroepark, het bos van de herten, ... (natuurlijk enkel bij de tammere dierensoorten)

Er rijdt in de zoo ook een een leuk treintje en kleuters en jongere kinderen kunnen er een kamelenritje maken.

Als jullie houden van wandelingen zijn de tuinen in Kromeriz misschien wat voor jullie. In Kromeriz kan je ook een prachtig kasteel bezoeken, maar dat is misschien wat moeilijk met een buggy.

Zoals Ellie al aanhaalde is ook het openluchtmuseum in Roznov Pod Radhostem zeer mooi.

Andere bezienswaardigheden in de Moravië zijn het kasteel (met tuin) van Buchlov, het stadje Telc, Znojmo bij de Oostenrijkse grens, ...

Vanuit Volfirov zijn al deze plekken wel een eindje rijden.
 
nee we verblijven 2 weken in dat plaatsje.

we hebben trouwems ook bericht gekregen dat het zwembad lek is en niet word gemaakt, wel is er een alternatief neergezet maar ja dat is niet zoals dat andere zwembad, veel kleiner.
nu hebben we geen annuleringsverzekering maar kunnen we hier nog iets mee? bv geld van de huursom af of iets dergelijks want ja hier hebben we niet voor gekozen. (het is een huisje van happyhome)

hoe lang is het dan +/- rijden naar deze bezienswaardigheden?
 
Telc ligt op ongeveer 15 km, dus dat is een kort ritje. De andere bestemmingen liggen allen op meer dan een uur rijden. In Jihlava, ten noorden van Telc zou er ook een dierentuin zijn. Deze heb ik nog niet bezocht, dus ik kan er niet veel over vertellen.

Om echt een goed idee te krijgen van watr er in die specifieke regio te zien en te doen is kan je misschien eens een kijkje nemen op de volgende site:

http://www.czechtourism.com/dut/nl
 
Een hele goede tip, nog door niemand gegeven, is:

Kijk eens rond op dit forum, en dan met name in de rubrieken "Attracties & Bezienswaardigheden"
en "Hoe was jouw vakantie in Tsjechië?".

Met de zoekfunctie kom je een heel eind, want het puilt hier uit van de tips over Noord- en Zuid Moravië! :ja:
 

jean-paul

Geroyeerd Lid
jihlava

In Jihlava centrum staat tegenover de grote kerk een kavarna met een heel kleurig terras. als je daar zit kan het opvallen dat mensen ogenschijnlijk de kerk bezoeken, maar dat is niet zo. daar zijn grote onderaardse ruimten toegankelijk. meer vertel ik niet, het moet ook leuk blijven.
gr JPH en prettige vak.
 

jean-paul

Geroyeerd Lid
wat is er te Moravie, heleboel

:wow:
12-08-2008

Centrum U´Herske Hradiste 2 x per week markt als je daar van houdt, we denken daar is de oudste authentieke apotheek van Tsjechie, is ter bezichtiging, op ca 5 a 6 km van Uher. Hrad. is te
Kunovice een vliegtuigmuseum en een vliegveld wij zijn daar dikwijls geweest ook met de kinderen, je moet het treffen onze kinderen hebben daar diverse rondvluchten gemaakt altijd lachen met de :lache:leden van de vliegclub, niet verder vertellen maar als je boven bent
mag je ff wel het vliegtuig voelen in de hand,( alleen weekend ),:wijs:mag eigenlijk niet maar vloeken ook niet.
succes, JPH
 
Bovenaan