Wat te doen in en rondom Hlinsko?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, hier en hier wordt ook gesproken over de omgeving hlinsko. (meer over Zdar maar dat ligt daar ook in de buurt)Misschien dat je hier nog wat informatie vandaan kunt halen. Maar waar liggen je interesses? Wie weet kunnen we je dan verder op weg helpen.
 
Culturele dingen, leuke uitjes, musea's enz. Eigenlijk doen we altijd van alles wel iets. O ja iets op het sportieve gebied, zoals raften om een mooie boswandeling mag ook.

Alvast bedankt
 
Litomisyl prachtig stadje met gezellig marktplein en dito restaurantjes,prachtig kasteel en tuin,groot open lucht zwembad met glijbanen plezant voor jong en oud.

Brno ietsje verder maar prachtige grootstad plezant om eens te shoppen

Grotten van Blansko ligt tussen litomisyl en Brno,je kan er de grot bezoeken enkel op afspraak dus op voorhand reserveren!!!!!prachtige grot het tweede gedeelte leg je af per boot je kan ook naar boven via kabellift.

Pardubice grotere stad met gezellige hoekjes (restaurantjes,cafeetjes ....)


MVG

Philip
 
Omgeving Hlinsko

In de omgeving van Hlinsko is veel mooie natuur te vinden, zoals ook al eerder beschreven in dit toppic (Devet skal etc). Zeker een bezoekje waard zijn de Skansen in Vesely Kopec, ook leuk voor de kleintjes. Ook in Hlinsko zelf is best een leuk stadje om even te bezoeken, niet erg groot maar wel leuk.

Verder zou ik Chrudim aanraden met het marionettenmuseum. Vlakbij Chrudim bevind zich het stadje Slatinany, hier is een kasteel te vinden waar permanent een expositie is te vinden over paarden.Helaas is het kasteel niet altijd open voor bezichtiging. Als je in Slatinany bent moet je zeker even stoppen bij de suppermarkt, buiten bevindt zich namelijk een kiosk waar je heerlijk ijs kunt krijgen. In de buurt van Slatinany is het ook mogelijk te raften.

Een mooie stad, misschien iets uit de richting, is Hradec Kralove. Ook hier is van alles te doen, zo kan je de White tower, eigenlijk zwart, beklimmen om de stad van boven af te bekijken. In de buurt ligt ook een prachtig kasteel, wat zeker de moeite waard is om te bekijken. (www.hradeckralove.org)

Ik kan nog wel veel meer tips geven, maar misschien is het handig als je even laat weten wat je precies zoekt.
 
Beste mozdenice,

Wij zouden graag wat meer informatie willen hebben over actieve uitstapjes voor de kinderen en info over leuke stadjes om te winkelen en te eten.

b.v.d.
Marco
 
Onderzoek

Zoals jullie misschien al hadden gelezen had ook ik om informatie gevraagd wat te doen in en rondom Hlinkso. Inmiddels heb ik daar een goede vriedin wonen, en ik zal haar als ik haar spreek vragen of zij wat tips kan verzamelen. Zodra ik deze tips heb zal ik deze hier plaatsen.

Voor de kleintjes is het westerndorp wat in de buurt ligt erg leuk, de precieze naam weer ik zo niet, maar er is al meer over geschreven op het forum. Even de zoekfunctie gebruiken duzzz.....

De natuur rond Hlinsko is prachtige en in mijn ogen is de beste manier om deze te verkennen met een Tsjech....Wij hebben vaak meegemaakt dat de eigenaar van het huisje wat wij huurder erg behulpzaam was en ons de buurt heeft laten zien. Op die manier kom je op plekjes die je als tourist nooit tegen zou komen.
 
Bovenaan