Wat te doen in en rondom Hlinsko?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tips voor omgeving Jihlava?

wij gaan deze zomer 2 weken nabij jihlava op vakantie wie heeft er leuke tips voor ons om te gaan doen en zien,kopen we hebben ook kinderen mee misschien ook iets leuks voor de kids? alle info is welkom.
Groetjes Marleen
 
Re: Tips voor omgeving Jihlava?

Wij zijn vorig jaar mei een week bij Jihlava geweest. Er is een leuke dierentuin, zeer overzichtelijk en schoon ( www.zoojihlava.cz ), een groot zwembad en een grote Tesco voor jullie shopping. We hebben Cesky Krumlov bezocht, maar die trip viel qua reistijd tegen (vanwege de slingerwegen), wel de moeite waard. Wat ook de moeite waard is, is Kutna Hora, leuke plaats met interessante kerk/kathedraal en lekker bier. Leuke terassen en winkeltjes. We hebben Brno bezocht, maar dat is echt een grote stad dus daar moet je zin in hebben. Een deel van de familie heeft een dagtocht naar Wenen gemaakt. Ook zeer aan te bevelen als je daar altijd al eens heen wilde want dat is goed te doen vanuit Jihlava.
Groet,
Annette
smiley20.gif
 
Re: Tips voor omgeving Jihlava?

Wat ook leuk is daar in de buurt is Vesely Kopec en dat ligt bij Hlinsko, het is een klein soort van openlucht museum. Ongeveer 65km van Jihlava. In jihlava heb je ook de onder de stad de catacomben, vroeger waren daar de zilvermijnen. In de buurt heb je ook zeker mooie kastelen. In Brno heb een hele mooie kathedraal Petrov.
 
Re: Tips voor omgeving Jihlava?

Ik weet niet precies hoever het rijden is, maar als je tijd over hebt, kan je ook Telc aandoen, ze hebben daar een zeer indrukwekkend en mooi plein. Als je de zoekfunctie even gebruikt kun je veel over Telc vinden op het forum...

Greetz Henk
 
Re: Tips voor omgeving Jihlava?

Hoeveel tijd hebben jullie? Er is zo veel te zien!!!

Catacomben in Jihlava, Telc (Unesco), Slavonice, Landstejn, Jindrichuv Hradec, Betlem in Hlinsko (openluchtmuseum), kerk van Santini in Zdar nad Sazavou (Unesco), Trebic (Unesco)...
 
Re: Tips voor omgeving Jihlava?

Heel fijn al die tips wij zitten aan een meer in Zeliv. Weten jullie ook iets over een sprookjes kasteel in de buurt bij Jihlava (pernsteijn?)en een wijnmakerij?
dank jullie wel
 
Wat te doen omg. Policka, Zdar nad Sazavou en Jihlava?

Het is de bedoeling dat wij naar de omgeving tussen Policka, Zdar nad Sazavou en Jihlava gaan.
We houden van wandelen, wat moeten we in die omgeving beslist gaan bekijken.
Een campingtip voor een camping die goed met een caravan is te breiken is ook welkom.

Zie ook mijn bericht in deze groep onder Attracties & Bezienswaardigheden, Hostyne en Zdar - waar zijn deze plaatsen, Ariefiets.

mvg Arie
 
Re: Wat te doen omg. Policka, Zdar nad Sazavou en Jihlava?

Wandelingen door de heuvels 'Zdarske Vrchy'. Interessante rotsformaties zoals Devet Skal, Dratenicky, Ctyri Palice. Nabij Hlinsko is een soort openluchtmuseum, ook erg leuk: Vesely Kopec.

Goede uitgangslocatie Milovy. Ik heb alleen niet zo veel ervaring met campings, misschien anderen?

Veel plezier!

Se pozdravem,
Josef
 
Re: Wat te doen omg. Policka, Zdar nad Sazavou en Jihlava?

Catacomben in Jihlava, Telc (Unesco), Slavonice, Landstejn, Jindrichuv Hradec, Betlem in Hlinsko (openluchtmuseum), kerk van Santini in Zdar nad Sazavou (Unesco), Trebic (Unesco)...

meer hier
 
Re: Wat te doen omg. Policka, Zdar nad Sazavou en Jihlava?

Policka is niet zo groot maar het is wel een leuk stadje met een mooie stadsmuur.
Het stadje Litomysel is hier niet zo ver vandaan en echt de moeite waard om te bezoeken. Het is een stadje met een mooi kasteel wat je kan bezichtigen (niet op maandag). Er zijn mooi arcades met gezellige winkeltjes. Wil je graag kristal meenemen uit Tsjechie dan slaag je zeker in een van de winkels in Litomysel
Prettige vakantie
 
Re: Pusta Rybna

kijk hier eens:
http://www.tsjechie.net/forum/showflat.php?Cat=0&Number=42032&page=5&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

steden/stadjes:
Policka, Litomysl, Nove Mesto na Morave, Zdar nad Sazovou
natuur:
Vysocina (Boheems-Moravisch hoogland), verschillende plaatsen: de heuvels en rotsformaties rond Milovy / Breziny.
http://www.elgordo.cz/vysocina.htm

In Borova en Milovy zijn ook kleine meertjes, waar je kunt zwemmen.

Openlucht-museum: Vesely Kopec bij Hlinsko.
http://virtualniprohlidky.cz/virtualni-prohlidka/skanzen-vesely-kopec/index.php

Veel plezier,
Josef
 
Graag zou ik wat tips krijgen over wat er te doen is rondom Hlinsko. Hlinsko ligt tussen Pardubice en Zdar nad sazavou.
Het openluchtmuseum Vesely Kopes dat weet ik al, maar graag zou ik ook nog wat anderen "attracties" willen weten. Alvast bedankt.
 
Hier misschien wat tips, al weet ik niet, waar je belangstelling naar uitgaat.
Ik kwam in Hlinsko vanuit Kutna Hora. Dat is in ieder geval een bezoekje waard. Verder Pardubice, mooie stadsplein en kasteel. Kasteel Zleby in de buurt van Caslav. Bij Sec is een stuwmeer, waar je kunt zwemmen en vlak daarbij een camping met volgens mij een Toepulev(?) vliegtuig, ingericht als restaurant. Litomysl is ook een leuk plaatsje.
En Zdar natuurlijk.
Veel plkezier,
Kees
 
Bovenaan