Wat kosten sigaretten in Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik had begrepen dat sigaretten in Tsjechie goedkoper zijn dan in Nederland.
Kan iemand mij de prijs van een pakje sigaretten of een slof geven? Dan weet ik of ik ze beter daar kan kopen dan meenemen.....
grin.gif


Groetjes,
Loes.
 
De prijs is zeker goedkoper dan bij ons, zo rond de 60 kronen per pakje Marlboro, dus rond de 2,10 euro denk ik. Wij roken niet maar ik neem ze vaak mee voor mijn moeder.
 
Marlboro kosten idd iets vab 57 kronen per pakje, maar je hebt ook nog Petra's en Sparta's die iets boven de 40 kr kosten...tel maar uit je winst.
 
Cigaretten zoals Davidoff en Galouses zijn tussen de 60 en 70 kronen, en ook minder verkrijgbaar..

Wat mij trouwens ofvalt is dat heel veel mensen daar light cigarretten roken, iemand anders ook die ervaring???

Greetz Henk
 
Ik heb wel begrepen dat de sigaretten een hele andere smaak hebben, dan dat je hier in NL gewend bent.
Mijn man heeft 2x een slof meegenomen van uit Tsjechie naar NL.
Maar als we nu op vakantie gaan dan neemt hij ze mee vanuit Nl .
Wij hadden ze gekocht op de aziatische markt, ik weet niet of dat nog verschilt hoor!
Hij vondt ze iig niet te roken, maar hij is daarna helaas niet gestopt (had gekund toch, of is dat te simpel gezegd)
monkey.gif
 
De smaak is inderdaad wel anders, ik vind dat de cigaretten wat "droger" smaken dan hier... net alsof ze een tijdje in de zon hebben gelegen... voor de rokers onder ons
laugh.gif


Greetz Henk
 
Ik neem altijd sigaretten mee vanuit Tsjechie. Helaas zijn nu mijn sigaretten die ik mee had genomen na de wintersport op, dus spek ik nu de Nederlandse staatskas maar even.
Ik rook menthol sigaretten van het merk Petra en zijn prima te roken.
Kan haast niet wachten nog 4 weken dan ga ik weer naar Tsjechie, vakantie vieren en sigaretten halen. Even rekenen hoeveel ik nodig heb tot de wintersport.
 
Wat mij opvalt is de manier waarop de sigaretten zijn 'gestopt'. Er zal eerder een toppie as uit mijn Tsjechische sigaretten vallen dan uit mijn Nederlandse.
 
Net terug uit Tsjechie. Met sigaretten.
Inderdaad smaken de tsjechische sigaretten iets anders, maar de meeste ook in NL te verkrijgen merken zijn goed te roken.
Op de Aziatrische markt zijn ook sigaretten van bekende merken te koop tegen veel lagere prijs dan in de normale winkels, maar dat is namaak. Die sigaretten zijn gemaakt van het kruim, dat over blijft in je pakje shag als het bijna leeg is.
Ik heb geprobeerd dat te voorkomen. Afgedongen tot 300 Kc voor een slof van 200 stuks en toen sigaretten meegekregen met (naar later bleek) vervalste banderolle, met vervalste pakjes, met heel ander zilverpapier en slecht aansluitend en niet goed te openen folie. Als je die sigaretten rolt tussen je vingers lopen ze gewoon leeg. Dit is dus pure nep!!

Veel belangrijker is te weten, dat je in Duisland - ondanks toetreden van Tsjechie tot de EU - per persoon niet meer dan 200 sigaretten vanuit Tsjechie mag vervoeren!!! 1 slof pp dus!! Ben inmiddels aan de grens 1 x betrapt (boete van ca 17,50 Euro) en 2 x gecontroleerd. Controles binnen Duitsland, dus niet aan de grens, zijn mogelijk en gebeuren op de wegen vanaf de grens. Voorzichtig dus.
Keesi
 
Ze zin zeker niet zo echt duur, maar ik vond die Tsj. Marlboro niet zo echt lekker. Ze smaakten echt nep vond ik. Doe maar lekker Sparta of Mars.

Kvetinka
 

Macek

Geroyeerd Lid
Koop sigaretten in de supermarkt en niet bij de Vietnamees, Nep namaak!!!!! Ik neem altijd een slof mee voor een kennis, rode Petra filter, hij vindt ze goed te roken. ongeveer 340 kroon een slof.
 
Koop sigaretten die voorzien zijn van een banderol waar de prijs per pakje op staat. Dan weet je dat je de echte sigaretten koopt en geen namaak.
 
Iniederdaad, ik dacht ook een koopje te hebben, op de aziatische martk, nou nep dus, niet te roken, als je ze aansteekt is de helft al verloren(gelukkig maar), echt smerig, maaaaaaaar als je ze gewoon bij een tankstation of supermarkt haalt, is er niets aan de hand is mijn menig en dan scheelt het nog fors met de belachelijke prijs wat je in nederland betaald.
 
hallo,
ik kom net uit tjechie en heb dus weer het aantal aan sloffen meegenomen,ik rook al 4 jaar lang de PETRA sigaretten ,dit is te vergelijken met marlborro en pallmall.
de rode pakjes met links boven een witte punt zijn de gewone , de half rood half wit zijn de light.je hebt pakjes van 20 en 25.de 25 pakjes kosten 44kronen( is dus 1,35 euro)
er zitten er 8 van in een slof is 352 kronen.is dus gemiddeld z,on 11 euro per slof

groetjes veel rookplezier in tjechie
aangenaam.gif
aangenaam.gif
 

Macek

Geroyeerd Lid
Volgens mij zitten er toch 10 in een slof??

Ik was wat te snel, sorry. Inderdaad, een slof bestaat uit 200 sigaretten, dus 10 van 20 of 8 van 25. Nazdravi!!
 

Pelhřimov

Donateur
Voor shag en vloei moet je wat beter zoeken om dit te kunnen kopen, althans 2 jaar geleden, toen mijn vriend nog rookte, was dit zo. En er zat ook minder in een pakje. Hoe dat nu is weet ik niet.
 
Volgens onze chauffeur in de bus betaal je in Tsjechië voor een pakje Marlboro €1.90 Dus heel wat minder dan die 4(geloof ik) hier in Nederland...
 
Bovenaan