Wat komt er kijken bij aankoop/gebruik tweede huis in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Indien mogelijk met vloerverwarming!!!!
Dit is één van de punten die wij zeker anders gedaan zouden hebben. Met name in de slaapkamer zouden we vloerverwarming hebben aangebracht. Het blijft een koude boel in de slaapkamer.
We hebben het overwogen, maar we kiezen er toch voor om her en der een kleed neer te leggen. En sloffen aan.. Het is een totale oppervlakte van 125 m2, we hopen dat het een goed besluit was!
Kom anders maar eens kijken, in het voorjaar!
 

Tabe

† In Memoriam
@Nine.
Bedankt voor jouw bijdrag in deze topic. Ik heb jullie site even bekeken en inderdaad heel veel herkenning. Hetzelfde soort huis, en vermoedelijk dezelfde problemen. Heb ook leuke tips meegekregen van jullie site, met name voor een eventuele verbouwing van de bovenverdieping! Dat is letterlijk en figuurlijk nog een braak terrein. Bedankt. Mogelijk het volgend project.!

@Boya
Het hangt er van af hoe vochtig de ondergrond is anders zou ik toch proberen vloerverwarming aan te (laten) leggen. Maar daar hangt inderdaad een fors prijskaartje aan en 125 vierkante meter is inderdaad erg veel. Is dat niet te splitsen? En bedankt voor de uitnodiging. Als het een beetje in onze vakantieplanning past willen we graag eens langskomen.

@Zdenda
In de slaapkamer gaat onze voorkeur uit naar plavuizen. Is schoner, frisser en makkelijker te reinigen. Wat dat betref geef ik Camyl gelijk, 't is veel hygienischer. Een mooie houten vloer in de woonkamer doet veel warmer aan, is gezelliger, zeker met een mooie houtkachel of open haard.

@Joep.
Dat is toevallig! Dit bedrijf (ROTHERMO) heeft bij ons in Almere tot volle tevredenheid de vloerverwarming aangelegd. Een goed bedrijf met vakbekwame mensen. En even voor de goede orde : ik maak geen reclame voor de zaak, dit is onze eigen ondervinding. Heb geen financiele belangen in dat bedrijf. Ik weet niet, en ik denk niet dat dit bedrijf ook in Tsjechie vloerverwarming aan komt leggen. Misschien een gat in de markt voor een beginnende ondernemer in Tsjechie?

Overigens zijn de laatste bijdragen aan dit topic een beetje afgedwaald van het eigenlijke onderwerp. Mogelijk een nieuw topic. Vloerverwarming aan laten leggen in Tsjechie?
 
tabe, ik heb problemen met houten vloer in woonkamer met open haard, de vloer droogt plaatselijk erg uit...

met slaapkamer heb je gelijk, bij mij geen tapijt in de slaapkamer... wel hout.
 
Even 'back to basics' want ik zit nog de makelaarsbladzijden op het net uit te pluizen.

Er is een woord die ik nergens vertaald krijg podslepeného

En ook ’aangemerkt als watergebied’ - označené jako vodní plocha

Wat moet ik mij daarbij voorstellen????
 
Goedemorgen wij gaan deze zomer voor 3 weken naar dit huis en in dit gebied. Graag wat tips en winkels om de shoppen.
Aangezien u er woont zou u mij zeker wat tips kunnen geven.

Dank vast
Landhuis King
ster4.gif

Oost Bohemen- Pecin- Tsjechië
 
Bovenaan