Wat kan je doen met kleine kinderen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Dankzij mijn vriendin,die al 2 keer naar tsjechie geweest is,zijn wij ook enthousiast gemaakt om naar tsjechie te gaan.
Ik heb een aantal vragen.

Ten 1e wat kan je doen met kleine kinderen.Ik heb een dochtertje van 4 en we hebben de dierentuinen in praag en Liberec.Gevonden.
daarnaast zit in ons Hotel(hotel Babylon) ook een groot zwembad,waar we gebruik van gaan maken.


Daarnaast,wat zijn goeie(tsjechiesche) restaurants,in Liberec en Praag,die kindvriendelijk zijn????

behalve het tsjechische bier,wat zijn nog meer bijzondere producten,die je naar Nederland mee kan nemen,wat betreft voeding.(ik ken al boheems kristal)

als jullie ideeen hebben zijn die welkom,want over 3 weken vertrekken we.
 

MartinaK

Moderator
Hallo allemaal,


behalve het tsjechische bier,wat zijn nog meer bijzondere producten,die je naar Nederland mee kan nemen,wat betreft voeding.(ik ken al boheems kristal)


Tsjechische en Moravische wijnen, zie discussie hier over Moravische roeten, die heb ik uitgelegd met tips over de wijnen.

Volgende – typisch Tsjechisch stenen – als česky gránat (Tsjechische granaat) of nog meer bizondere Vltavín.

784_ceskegranaty.jpg
Bekijk bijlage 14598
 

MartinaK

Moderator
Voor kinderen rond Liberec

Kijk ook naar mijn verhaal ... 13 dagen.. daar zit foto's

De mooiste en meest interessante plekken die u bezoek met kinderen (auto):
Backbone track (3 km) - 900 m lange circuit, 22 bochten, waarna afdalen in een rolstoel met rubberen wielen (voor 1-2 personen). Kan geen spoor is 78 meter hoog die u hebt geëxporteerd 270 m lange sleep. Het gebied omvat een restaurant en een speeltuintje met een trampoline. Geopend dagelijks tien-20:00 uur (tot 18.00 uur in de winter, niet reizen in slecht weer).

ZOO (10 km) - de oudste dierentuin van ons land, houden meer dan 170 soorten. De zeldzaamheid is het verhogen van de witte vormen van Indiase tijger, ezel fokkerij Somaliërs en Chinezen takin. In de zomer kunnen de kinderen fietsen de trein of op elektroautíčcích. Favoriete deel is een grote speeltuin en een kinderboerderij, waar kinderen kunnen voeden geiten, konijnen en cavia's. Dagelijks geopend 8:00-18:00 uur (winter 17.00 uur).

Botanische tuin Liberec (10 km) bestaat uit 9 verschillende maten van paviljoens op een totale oppervlakte van 3 duizend. M2 en de tuinen. De grootste attractie is de reus Royal Victoria plant en orchideeën collectie. Uw kinderen zeker catch the eye van zoet-en zeewater aquaria, volières bij vogels en krokodillen. Dagelijks geopend 08u00-18u00 uur (tot 16.00 uur in de winter).

Jested (15 kilometer) - de hoogste piek Ještědský heuvelrug (1.012 m) met een typische 90 m hoge toren en berg hotel met een restaurant. Op de top kunt u met de kabelbaan uit Liberec-Upper Hanychov (Operatie: 1.5.-28e oktober 9:00-30 na 17 uur, 30 minuten. In de winter ski-seizoen). Op de hellingen van het sportcentrum is gelegen aan de afdaling tracks en schansspringen.

Centrum Babylon Liberec (10 km) - Entertainment complex in het centrum van Liberec. Met uw kinderen een onvergetelijke dag te beleven in het waterpark, pretpark, IQ-park, doolhof, of in de stad winkelen - alles onder een dak in een gebied van 30 duizend. m2. De grootste attractie is zeker aqua - waterparadijs in de stijl van het oude kuuroord met zwembaden, glijbanen, glijbanen, romantische grotten, sauna's, etc. Het hele jaar door bedrijfsuren 10:00-22u00

Bozkovske Dolomite grotten (30 km, richting Tanvald Semily) Langste dolomiet-grotten in de Republiek van de grootste ondergrondse meer. Geopend 09u00-17u00 uur, behalve op maandag.

Sychrov (30 km, richting Jablonec, Turnov) - Sychrov kasteel ligt in een prachtige tuin met een uitgebreide collectie van zeldzame bomen. Classic Kasteel en park tours worden begeleid door een zomeravond optredens in historische kostuums. Bij het kasteel kunt u een bezoek aan de permanente expositie: Kasteel Aquarium (blootstelling van onze zoetwatervissen) en de wereld van de sprookjes prinsessen. Dagelijks geopend 9:00-16:30 uur (winter uur 10:00-14u00).

Frýdlant Kasteel en Chateau (30 km, richting Liberec-Katerinky, Mníšek, Frydlant)-Open 9u00-16u00, behalve op maandag

Kořenovská Cog (20 km Tanvald Korenov) - tandradbaan tussen Tanvald, de wortel en Harachovem is te wijten aan een extreme uitgerust pitch rek. Ervaring voor uw kinderen zal een historische trein van Tanvald rit naar Harachova (bekend als een nostalgische reis, bemanningsleden in historische uniformen. Het museum is ook de moeite waard tandradbaan in de root server.

Lucky land (40 km, richting Turnov, Jicin - Radvánovice) - te vinden in de Radvánovice Turnova uw kind goede kind Paradise Resort met een groot aantal van de attracties: een houten kasteel, dorp in miniatuur, schommels, glijbanen, kabelbaan, trampoline de lucht .. . Elke dag geopend tijdens de periode van april 25, 27-09, 9:00-tot-19:00 pm

Vakantieoord Geitenfokkerij - Geitenfokkerij (20 km, halverwege tussen Jablonec n / N en ijzer Brod) - de geitenboerderij kun je de particuliere productie van glazen kralen, geitenboerderij en kaasmakerij, waar u kunt geitenkaas en andere producten van geitenmelk en kopen bezoek van vlees. Dan kunt u bij te wonen met kinderen toeristisch treintje rijden naar het nabijgelegen Zwarte Toren Fountain. Geopend 1.5.-9.30 9u00-15u00 uur per dag
 

kuurgast

Donateur
s54472_kentaur.jpg


Zámek Sychrov.

Tot en met 31 augustus is er muv maandag een paardenshow die is geïnspireerd op het verhaal van
De Drie Musketiers.
Met stunts op paarden , ruiters en een valkenier . Acrobatische toeren op paarden , kostuums , demonstraties van de opleiding van roofvogels zeker zorgen voor een opmerkelijke ervaring versterkt door
de romantische sfeer van het kasteel Sychrov .

Meer info in/rond Liberec op vakantie-tsjechie.cz/nl.
 
wie kan mij dan vertellen welk plaatsje dit is , want als ik sychrov in toets kom ik niet in de buurt van Liberec uit graag een reactie , kan ik er volgende week naar toe gaan als we op vakantie zijn in Pluzna
 
In Praag heb je de Petrinheuvel daar kun je met een treintje naartoe en er is bovenop de heuvel een lachspiegeldoolhof, leuk voor groot en klein. Het treintje is al eens uitgebreid beschreven, kijk even onder de zoekfunctie. In de straat Vratislavova nabij de spoorbrug over de Vltava is een restaurantje dat Pod Vyseradem heet je kan er lekker eenvoudig eten en kinderen zijn er welkom. Er is ook een speeltuin bij Zofin langs de Vltava. Neem voor de zekerheid een klein vertaalboekje mee zoals wat en hoe in Tsjechie ze spreken niet overal Engels of Duits. Veel plezier.

A3.
 
Bovenaan