Wat is geschikt brood om soep in te serveren?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

mij lijkt het ook gewoon de bedoeling dat je het op kan eten ,dus geen keihard brood uit de oven???????:lmfao:
en wat ik uitgeprobeerd had werkte prima...natuurlijk ga ik gasten geen oud brood voorzetten maar voor mezelf maakte me dat niet uit....ik heb genoten en ik vond het heerlijk..

Misschien hebben ze hier bij de makro ook wel van zulke broden op de food-afdeling.....wie weet....:confused:
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Corrie schreef:
DERTIG minuutjes??? lijkt mij toch wel heel erg lang hoor, zijn ze dan niet ontzettend hard? Heb jij dat zelf al uitgeprobeerd?

Heb 't niet uitgeprobeerd, maar mijn oventje kennende is 30 minuten net goed :grin: Bij een betere oven zal een klein kwartier wel voldoende zijn.... ;)
 
Dit kwam ik na enig zoeken op het net tegen. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd dus een garantie geef ik niet.Je holt de broodbol uit tot er nog een wand van ca. 2 cm is, die bestrijk je dik met olijfolie, laat even intrekken en vervolgens zet je de broodbol 10-15 minuten in een voorverwarmde oven van ca. 220o, de olie die in het brood getrokken is zorgt voor een dikke korst, je moet de broodbol wel meteen na het vullen serveren. Groet, Tonny.
 
Nee, ook hier heb je een pasje nodig, als je een Nederlands Makropasje hebt, mag je wel naar binnen, even vragen bij de balie en je krijgt een "dagpasje". Een pinautomaat is er meestal ook binnen want aan de kassa kan je niet met je (Nederlandse) pinpas betalen.
 
brood

hallo

ik ben nieuw hier op het forum, komen al jaaaaaaaaaren in tsjechie, en wil aankomende zondag soep in brood maken, weet nog niet welke soep, knoflooksoep vindt bij ons niet iedereen lekker, maar anders ws goulash-soep, maar deze vraag gaat eigenlijk over het brood dat je evoor gebruikt als soepkom, weet iemand van jullie of dat hier ergens te krijgen is, of eventueel n recept ervan zodat ik ook het brood zelf kan maken??

heb t geprobeerd met soort Italiaanse bol (maar dan bruin) maar die zijn zo klein, en toch ook best wel snel doorweekt... :D wel lekker, maar niet om visite voor te schotelen

ben heel benieuwd wat jullie hier voor ideeen voor hebben

groetjes Femke
 
heb t hele topic gelezen, en begrijp hieruit dat t echt brood niet te krijgen is hier.... jammer, wij gaan pas over 3 weken weer naar Tsjechie, kweet welzeker dak daar ff heel wat brood mee ga nemen, voor nu dan maar met italiaanse bollen proberen...

groetjes Femke
 
heb t hele topic gelezen, en begrijp hieruit dat t echt brood niet te krijgen is hier.... jammer, wij gaan pas over 3 weken weer naar Tsjechie, kweet welzeker dak daar ff heel wat brood mee ga nemen, voor nu dan maar met italiaanse bollen proberen...

groetjes Femke

Hoi Femke,ik koop mijn brood bij de bio-winkel ,die smaakt en ziet er uit net die uit Tsjechie.
info; www.bakkerijverbeek.nl
deze adr.staat op het zakje van de brood
 

kuurgast

Donateur
Wat Pasqual al eerder beschreef klopt aardig alleen iets korter bakken.
Neem per persoon een broodbol, liefst ietsje groter dan een Italiaanse bol, maar eventueel die maat. Snijd van elke broodbol een kapje of dekseltje af. Pluk de broodbollen leeg, maar laat wel een wand van zo’n 1-11/2 cm dikte staan. Besprenkel de uitgeholde broodbollen van binnen en de broodkapjes op de kruimkant met wat olie en zet ze op het rooster in een op 225°C voorverwarmde oven. Leg de kapjes ernaast. Bak de broodbollen in 12-15 minuten goudbruin en knapperig. Vul de broodbollen met soep, zet in elk een lepel en leg de brooddekseltjes er schuin op.
 
Bovenaan