Wat is geschikt brood om soep in te serveren?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

PuNkEnStEiN schreef:
De eerste keer dat ik soep in brood at, was in 1998 op Kampa eiland in Praag. Mijn broer at het daar al vele jaren eerder. Echt helemaal nieuw is het dus niet...
:oeps:

Ok, dan. Het is een serveerform in een restaurant, maar ik denk niet dat je veel gezinnen aan zou treffen, waar ze thuis op zo'n manier (vaker) soep eten of vroeger aten.
 

Freddy2005

† In Memoriam
PuNkEnStEiN schreef:
Lijkt mij ook niet, omdat het een zeer bewerkelijke (en ook dure) manier van soep serveren is. Je moet immers eerst het brood uithollen, en na afloop kan je hem weggooien.;)
Het is de bedoeling om, gezamelijk met de soep, ook het brood op te eten. Dit is mij verteld in Hotel Adam in Trutnov, waar ik het ook voorgezet kreeg.

En het was zeker geen oud brood dat niet te eten was.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Bij Restaurant K in Rudnik-Arnultovice serveren ze Mexicaanse soep in brood, heerlijk, met lekker vers brood en een flink broodmes, dus tussen de soep door af en toe een stuk afsnijden en lekker dopen :D Maar je zit daarna wel vol hoor. Bij de Makro (CZ) kun je dit brood kopen, zo uit de diepvries, is al uitgehold en het brooddekseltje zit er bij!

Forum soep in brood.jpg
 
mmmmmm.hadden we dan toch maar even bij de makro naar binnen gegaan in Tsjechie....het pasje hebben we toch altijd bij ons...jammer.....
ach maar als je het in ene bol van de bakker doet gaat ook alleen moet je snel eten ...anders heb je de soep over je bord drijven...maar niet getreurd....lekker is het toch wel...:D:D:D
 
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb de oplossing:oeps: ....wel lang niet zo heerlijk als in Tsjechie maar ik had italiaanse bollen gekocht bij bakkerij bart en eentje hard laten worden( na 3 dagen) nu blijft de soep er heerlijk in zitten en het smaakt ook nog als je het brood opeet...mmmmmmmm
ik ga nog een broodje doen hahaha :deuk: :D
 
Bovenaan