Wat is er te doen in Pila en omgeving?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Domaželice bedoel je? Pila kent mijn 1:100.000-atlas niet.

Aangaande van bovenstaande aanname, heb je allereerst Olomouc. Mooi centrum, een der bruisende parels van Moravië.

En dan zie ik Hranice. Was er ooit, maar dat was lang geleden. En wat ik je over die vrolijke plaats kan vertellen zal je 17 jaar later niet veel verder helpen. Maar ontdek het zelf als het er nog is.

Het Tatra-automobiel museum wil ik nog vermelden, een forumfreak die even verder wenst te kijken misschien? En de plek weer weet...

En mijn eerste tip over Tsjechië: probeer juist te genieten van het feit dat er soms niets lijkt te zijn. Niets spectaculairs, wat je perse gezien moet hebben, maar al dat moois dat er voor je zelf valt te ontdekken.

Leef, loop, geniet. Als je begrijpt wat ik bedoel zul je een heerlijke vakantie hebben.

De grootste ontdekking die je in Tsjechië uiteindelijk kan doen is dat je jezelf ontdekt!
 
Dat is vreemd. Die van mij is ook van Geodezie! Alleen de Duitse herdruk van Freytag en Berndt. Misschien dat het verschil er in zit dat de mijne uit 1996 stamt.
Heb de uitgever wel ooit gemaild dat er een door mij geconstateerde fout in zat: er ontbrak een plaats die wel in het spoorboekje stond.

Volgende keer daar een nieuwe kopen dus!
 

Pelhřimov

Donateur
Dieter, als je een andere kaart koopt, dan moet je eens op de verschillen letten qua weergave van de kaarten. Het ene jaar scheelt echt met een ander jaar van uitgave.

Maar we zullen nu maar weer terug gaan naar de vraag van Tietsia:

wij gaan deze zomer voor het eerst naar tsjechie naar het plaatsje pila 6 km van Domazlice. wie kan ons meer vertellen over dit plaatsje en omgeving!

Pila ligt dus aan de rand van Sumava, tussen Horšovsky Týn en Furt im Wald.
Tietsia, kijk eens voor meer info over de streek op deze site of hier op het forum
Op www.mapy.cz kan je luchtfoto's zien door te klikken op "letecka"
(gisteren deed de link het niet door de veranderingen op het forum, maar nu wel)
 
Bovenaan