Wat is er te doen in Noord Bohemen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hoi hoi, ik ben aardig nieuw op dit forum :) nou is mijn vraag...
wat is er allemaal te doen in het noorden. ik ga richting jicin maar heb een auto dus vrij om te gaan. ik houd erg van fotografie en natuur. architectuur etc.. dus bij deze! wat is een echte aanrader om te zien?? hoor graag :top:
 
In en rondom kasteel Valdstejn schiet ik altijd erg veel foto's, veel leuke verborgen hoekjes, daar houd ik van. Kasteel Trosky is ook leuk. Verder Addrspach, Prachovske Skaly, waterval bij Harrachov, Jicin zelf natuurlijk. Als je er begin augustus bent is het jaarfeest in Hostinne ook leuk.
Bovenstaande plaatsen even googlen en je vindt alle info en locaties!
Je hebt een mooie omgeving uitgekozen!
 
ik ben overal in tsjechie te vinden over een week. begin bij karlovy vary etc. dan praag daarna noord en dan helemaal naar t zuiden ceske krumlov ! meer tips zijn welkom:ja: als klein meisje al in het reuzengebergte geweest dus herkenbaar. mooi!! @rianne t .. die waterval bij harrachov.. heeft die een naam?
 
De waterval 1,5 km ver van Harrachov heeft de naam Mumlavsky vodopad maar de waterval van de Elbe de Pancavsky vodopad is veel langer. Die is dan boven de plaats Spindleruv mlyn, daar achter is dan de bron van de Elbe.Dat is mischien ook wel van interesse. Nou , en er is van ales te zien en het hangt aleen van af wat men boeiend vind....Ik zelfs vind kapote eeuwenoude bouwerken waar men noch entree dient te gaan betaalen niet wat. Er zijn een heeleboel die men gratis bekijken mag.Een gedetaileerde wandelkaart geeft een goede raad.Meestal moet men voor zo een voorneemen een portie moed en uithoudingsvermogen meeneemen. Het lijkt mij dat MissCz dat wel heeft.
 
Bovenaan