Wat is er te doen in en om Vrchlabi?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Marcel

Moderator
links van Vrchlabi ligt het reuzengebergte, naar het oosten het adelaarsgebergte, naar het zuiden Hradec Kralove en Praag, naar het noorden Polen waar ook eea aan mooie dorpen en natuur te vinden is.
je kan echt alle kanten uit. :yess:

marcel
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zeker een aanrader is Adrspach, zie de fotogalerij.

Via Trutnov, zeker ook een aanrader, ongeveer 50 km van Vrchlabi. Of ga er heen met de trein vanaf Trutnov, zeker een belevenis voor de kinderen ( ook voor "grote" kinderen). Trutnov is ongeveer 30 km van Vrchlabi.

Vrchlabi- Adrspach

2661P7030007.JPG
 
in de zomer kan je natuurlijk leuk wandelen in het reuzengebergte of een andere activiteit daar doen.
je kan ook naar de dierentuin van dvur kralove .

ook hradec kralove is erg leuk.
 
Een rondvluchtmaken boven Vrchlabi is ook erg leuk.
Het vliegveld ligt bij Vrchlabi (richting Trutnov).Wij rijden ook wel eens naar een skigebied en gaan met de lift of gondel naar boven je kunt daar prachtig wandelen, en overal zijn er wel restaurantjes open om wat te drinken of te eten.
 
Zwembaden, markten, leuke winkels cista (vrchlabi)

Hoi
wij gaan dit jaar voor het eerst naar tsjechie en had paar vraagjes,
wij gaan naar Cista cerny dull
(zon 6km van vrchlabi)
Zijn daar zwembaden in de buurt
En waar kun je die (vietnamese) markten vinden
En heb je ero ok leuke winkels in de buurt
heb al wel gezien dat je in vrchlabi een soort van winkelketen hebt maar verder
En kun je daar in de buurt ook paardrijden ?
En er schijnt ook water heel dicht in de buurt te zijn>'
wie kan mij helpen aan meer info. hb heel internet bekant al doorzocht
alvast bedankt
groeten
Sabrina
 

Freddy2005

† In Memoriam
Welkom op het forum Sabrina, nu ben je op de juiste plaats aanbeland. Gebruik de zoekfunctie en op al je vragen zul je beslist een antwoord vinden. Ik weet dat je zelfs nog meer zal te weten komen dan je kon vermoeden. Veel lees en kijkgenot in de fotogalerij.:lees:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Vietnamese markten zijn stalletjes waar allerlei zaken verkocht worden en die door door Vietnamezen of andere Aziaten uitgebaat worden. Als er geen plein is waar dergelijke stalletjes staan, dan zijn meestal wel een of meerdere winkels die hetzelde bieden aan te treffen, die ook hier door die Vietnamezen uitgebaat worden.

watermark.php
 
je ziet die winkels best wel snel want er zijn geen gewone paskamers maar dat maakt me niet uit want de kleding is er best wel goedkoop ongeveer 10 euro voor een mooie spijkerbroek die na een jaar nog niet kapot is.
 
Hallo,:)
Wij gaan in augustus 2 weken naar Javornik (rudnik). Vlakbij Vrchlabi.:yess:
Heeft iemand nog tips, wat er zoal te doen is in die omgeving? Moet ook leuk voor onze 2 dochters van 6 en 2 zijn.
We horen graag van julie!!!!;)
Groetjes, rob en Marijke Cluistra, Asperen
 
Hallo,

Er is heeeeeeeeeeeel veel te doen in de omgeving van Vrchlabi. Gebruik de zoekfunctie en type "Reuzengebergte" in.:lezen:

Een paar dingen:
- beklimmen van de Snezka (met stoeltjes lift),
- roddelbaan in Spindl,
- Adrspach wandelen,
- bezoek Trutnov, Vrchlabi,
- bezoekje aan Polen,
- bezoek diverse kastelen en burchten
en eventueel kun je binnen 2 uur naar Praag.

Wij gaan over 4,5 week alweer voor de 5e keer naar tsjechie en brengen zeker ook weer een bezoek (3e keer) aan het Reuzengebergte

Heel veel plezier alsvast.:)
 
Er is daar in de buurt zoveel te doen en te zien.
Ardspach, rodelen, wandelen, dierentuin bezoeken in Dvur Kralove zeker een aanrader, 7 dagen in de week shoppen bij de grote supermarkten.
Maar probeer ook nog even via de zoekfunctie van het forum dan kom je nog heel veel meer informatie tegen. :lezen: :lezen: :lezen:
Zoveel te lezen dat je niet moet vergeten nog op vakantie te gaan. :D
 
Ik sluit me aan bij het bovenstaande! Adrspach Rocks is een echte aanrader, maar je kunt in en om Vrchlabí zelf ook heel mooi wandelen! Verder heb je nog een zwembad in Spindler, vlakbij Vrchlabí, ook heel leuk om een dagje naartoe te gaan. In Harrachov is een glasfabriek, daar mag je ook een kijkje nemen in de fabriek zelf, hoe ze nog met de hand glas maken, interessant! Ook leuk voor de kleintjes lijkt me. En anders kan je inderdaad nog altijd googlen op 'Reuzengebergte', zullen genoeg tips voorbij komen. Succes!
 
Bovenaan