Wat is er te beleven rond Zebraky?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Karlstejn , Beroun, Pribram, Plzen, om maar wat te noemen.

Kaarten zou ik ter plekke kopen, wel is een aanrader om de kaart te kopen waar alle kastelen en ruïnes op staan afgebeeld.
Maar het heeft natuurlijk te maken wat je wilt gaan doen en zien in die omgeving.
Wat verwacht je van dit mooie land?
 

kuurgast

Donateur
Wandel en fietsroutes kan je vinden op mapy (paars is fietsroute).
Als je ervan uitgaat dat de afstand naar Plzen 73 kilometer, met de auto 50 minuten rijden is, kan je een inschatting maken van afstand en tijd.
Zelfde mapy kan je gebruiken om restaurace en bankomaty te vinden dmv inzoomen in omringende plaatsen.
Zo kan je bv in Penzion U Šilhů eten.
Wanneer gaan jullie naar Žebráky? Alvast een fijne vakantie.
 
Zebraky ligt vlak bij Rozvadov. Ben er nu twee keer vlak bij geweest (Hostka) in de kerstperiode toen het vrij regenachtig weer was. Het is er erg rustig. Met sneeuw zal het er prachtig zijn, helaas hebben we niet veel sneeuw gezien. In de zomer geloof ik dat je er erg leuk kunt wandelen. Er liggen veel bossen omheen (paddestoelen!).
We hebben wat plaatsjes in Duitsland bezocht (we zien altijd interessante plekken, de bruine borden, op onze doortocht naar Plzen waar we normaal niet stoppen om te bezoeken) maar verder is er mijn inziens niet veel te beleven.
Wat me overigens altijd tegenvalt is de grensstreek zelf die nog altijd bezaaid is met allerlei aanbod uit de betaalde liefdadigheidsindustrie.
:nee:
 
.Ha ha ha, er is vraag naar liefdadigheid en die word gedekt...en bovendien de naam van die gemeente : Beedelaars. Ik weet niet maar daar op vakantie?En hollanders eeten toch geen paddestoelen uit het bos.
 
Hallo allemaal,

Helaas heb ik de griep gehad waardoor ik een week offline ben geweest.
Maar in ieder geval nog bedankt voor jullie reacties op mijn vraag.
Zebraky ligt in de omgeving van het natuurgebied Tisovská vijvers. Is hierover bij jullie iets bekend?
Iets verder op de kaart zie ik ook nog het reservaat Cesky Les.

alvast bedankt

Pardede
 

kuurgast

Donateur
natuurgebied Tisovská vijvers.Is hierover bij jullie iets bekend?
Iets verder op de kaart zie ik ook nog het reservaat Cesky Les.

ae70dc12-f426-4d08-b64c-c2934d14701f.jpg


Tisovské rybníky natuurreservaat waar veel verboden is zie onderaan het bord. Filmpje na 20 sec. reclame hier.
Les is bos. ;)
Český les.
 
Gisterenavond was er op TV bij Jort Kelder "Hoe heurt het eigenlijk" een reportage over Tsjechie. Om precies te zijn Zebraky. Wat een prachtige natuur!
Ben benieuwd om te horen hoe je het daar gehad hebt!
 
Bovenaan