Wat is een goede cursus Tsjechisch?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een beginnerscursus Tsjechisch. We zijn er pas geweest op vakantie, en hebben onszelf met een woordenboek appje wat woordjes aangeleerd. Er is een officiele cursus van de LOI, maar die kost ongeveer 300 euro., best duur eigenlijk.
Om te oefenen hebben een kleuterplaatjesboekje gekocht, met foto's erin en dan de tekst eronder in Tsjechish en Engels.

Mijn vraag : wat is een goede manier om de taal en uitspraak te leren ? Ze hebben zoveel extra letters in het Tsjechische alfabet, als š-ý-ň-č enzo.. en soms breek je bijna je tanden op de uitspraak :D

We willen alleen onszelf kunnen redden op vakantie en proberen de Tsjechen te verstaan, want niet iedere Tsjech begrijpt Duits of Engels. :lmfao:Het verbaasde me dat veel scholieren, die werken in de zomer in Zoo Dvur Kralove geen woord Engels of Duits begrepen.:denk:
 
  • Leuk
Waarderingen: Boya

Pelhřimov

Donateur
Lesexpres is een Nederlandstalige online cursus (30 lessen).
De eerste 5 lessen zijn gratis zodat je kunt bekijken of het je bevalt.
Daarna betaal je 1,25 per les, dus dat zou je totaal 31,25 kosten
Je kan ook het bijbehorende boek (27,95) rechtstreeks bij de cursusmaker kopen.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Lesexpres is een Nederlandstalige online cursus (30 lessen).
De eerste 5 lessen zijn gratis zodat je kunt bekijken of het je bevalt.
Daarna betaal je 1,25 per les, dus dat zou je totaal 31,25 kosten
Je kan ook het bijbehorende boek (27,95) rechtstreeks bij de cursusmaker kopen.

Succes
Ja ik vind dit een goede cursus, je leert dan ook Tsjechisch schrijven. Wel miste ik het tellen. Dus ik zou naast de curus wel nog even in translate of op Google zoeken naar bv tellen , de rekening vragen en proosten.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een beginnerscursus Tsjechisch. We zijn er pas geweest op vakantie, en hebben onszelf met een woordenboek appje wat woordjes aangeleerd. Er is een officiele cursus van de LOI, maar die kost ongeveer 300 euro., best duur eigenlijk.
Om te oefenen hebben een kleuterplaatjesboekje gekocht, met foto's erin en dan de tekst eronder in Tsjechish en Engels.

Mijn vraag : wat is een goede manier om de taal en uitspraak te leren ? Ze hebben zoveel extra letters in het Tsjechische alfabet, als š-ý-ň-č enzo.. en soms breek je bijna je tanden op de uitspraak :D

We willen alleen onszelf kunnen redden op vakantie en proberen de Tsjechen te verstaan, want niet iedere Tsjech begrijpt Duits of Engels. :lmfao:Het verbaasde me dat veel scholieren, die werken in de zomer in Zoo Dvur Kralove geen woord Engels of Duits begrepen.:denk:
In september beginnen de taalcursussen bij de Volksuniversiteit weer, soms ook met Tsjechisch.
Ik zou gaan voor persoonlijke lessen. Uitspraak wordt direct gecorrigeerd, je kunt vragen stellen en het is gezellig samen met andere cursisten! Succes!
 
Onder het kopje Tsjechische taal staat een rubriek Tsjechisch leren in de zomer.
Er wordt les gegeven in Amsterdam, als je daar in de buurt woont kun je misschien wel aansluiten.
Ik woon zelf in de regio Den-Bosch anders had ik ook wel meegedaan.

Suc6

Luigi.
 
Bovenaan