Wat is dit voor vlees?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Waar zit dan het vlees bij een koe?

waar%20zit%20wat%20rundvlees1.gif


http://www.edsreceptensite.nl/

chartbeef1.jpg
 
Binnenkort wil ik in CZ vlees bestellen om hachee te maken. Daarvoor gebruik ik karweivlees. Normaal gesproken ligt dat nooit uitgestald en moet je erom vragen. In NL worden 2 stukken van de koe als karwevlees aangeduid. Waaronder de longhaas. In Frankrijk heeft dit mooie stuk 'Onglet' en de Amerikaanse slager noemt het de Hanging Tender. Maar wat is eigenlijk de tsjechische benaming?
 

kuurgast

Donateur
In NL worden 2 stukken van de koe als karwevlees aangeduid
De letter I weggevallen in karweivlees.
Om het iets meer te onderbouwen is het goed om te weten welk stuk je precies bedoeld zoals te zien op de link longhaas. Op het onderstaande plaatje is te zien waar het zit bij nr 4.

images


Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is puvodnivalaska.cz/.Naar onderen scrollen voor plaatje en foto's.
 
Ik ben bij mijn slager geweest. Voor de hachee gebruik ik dus de bavette (6, middenrif) of Longhaas (4). Bavette wordt tegenwoordig ook gebakken/gegrild ipv gestoofd.

Dus weet iemand de naam voor bavette? Een bavette weegt +/- 1 kg.
 
Ik heb van de slager Řeznictví u Noska (Studenec) een mail in het engels ontvangen.
Hij snapt precies wat ik bedoel met hovezí veverka (bavette/karweivlees). Ik kan het desgewenst a.s. vrijdag halen.
 
Bovenaan