Wat eten jullie in Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

De belegde plakjes brood met minstens 4 soorten beleg mooi gegarneerd op één plakje. Eet ze weleens in delicatessenzaken, maar onze Tsjechische vriend maakt ze ook altijd voor ons als we uit Nederland aankomen. Lekker vinootje en bechje erbij en we zijn weer helemaal in Tsjechië!
 
barbie schreef:
Corrie, dat vind ik een beetje vreemd. 20 jaar geleden werkte ik in Praag en ging regelmatig uit eten en patat kon je in elke betere restaurant bestellen. B.v. met gefrituurde kaas met tartaarsaus.........heerlijk.
smiley20.gif


En knoedels met goulash of zuurkool serveren ze inderdaad meestal als lunchmaaltijd en is meestal in de avond al uitverkocht. Daarom kan je dat niet meer bestellen, want dal zal je heel lang moeten wachten, tot ze dat voor je klaarmaken.
denk misschien ook dat Corrie het bedoelde als hoofdmaaltijd?

bij ons ga je een snackbar in en vraag je een patat met of wat je er wel of niet op wilt. Hier krijg je het naast je vlees, kaas of whatever.

Heb wel es gewoon alleen om patat gevraagd en kreeg k gewoon niet, das was een extra naast hetgeen je bestelde. Dus van armoe maar stukje vlees erbij genomen :D
 
De laatste keer heel veel heerlijke broodjes die de vreemde naam 'Hollandse broodjes' droegen. Hier in Holland kan ik ze helaas echter niet krijgen...

In Limburg zag ik ze laatst wel!
 
Afgelopen vrijdag kachna in een restaurant gegeten.
3 dagen van te voren besteld.
Met zuurkool en gebakken uitjes en noedels.
Dat was geen eten meer, dat was vreten.

groet van Kach uh Kukel
 
Wat eten jullie in Tsjechië

Europaracer, het eerste wat wij in Tsjechië aten in 1993 was knoedels met varkensvlees in een klein restaurant vlakbij Vsetin.
En lekker man dat moet je echt eens proberen en verder zijn we net een weekje terug uit Tsjechië en we hebben er weer heerlijk gegeten. En natuurlijk de nodige Pivo's.

groetjes Spits.:eten:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Spits, je bericht aan Europaracer is goed bedoeld maar hij is niet meer op het forum geweest sedert 13-07-05 en zijn vraag was reeds van 29-01-05. Misschien zijn anderen er gelukkig mee, weet je soms de naam van het restaurant niet terug te vinden ? Zou dit trouwens nog bestaan ?
 
Vind ik ook niet te versmaden. Maar mijn lief heeft wel wat moeite met het idee dat die reerug niet lang daarvoor misschien wel rondom ons huis liep..................:oeps:
 
Bovenaan