Wat eten jullie in Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Wat eten Nederlanders in Tsjechie?

Miloutje schreef:
wat zijn kneudels of knoedels ofzo????
Zoals ik ze ken om al het vet uit de goulash te zuigen
smile.gif
 
Re: Wat eten Nederlanders in Tsjechië?

Ik persoonlijk vind de gebakken kaas lekker en heel heel erg favoriet is de Šopski salat !!!!!!!
Verder natuurlijk vis en teufelstoast en vlees etc etc etc etc
cheer.gif
 

spookycat

† In Memoriam
We hebben een nederlandse jongen te logeren,we gaan samen ook altijd op vakantie naar cz,zijn lievelings gerecht daar is de gebakken kaas
Nu ben ik gaan zoeken hier op het forum,en ja hoor gevonden het is nog makkelijk te maken ook en smullen dat hij gedaan heeft,het was een echte verrasing voor hem
Dit allemaal dank zij jullie allemaal
 
Pffft wat eet ik niet?! Alles vind ik wel lekker geloof ik. Kom kilo's zwaarder thuis! Maar bramborove palacincky vind ik wel heel super, samen met maso (vlees) maakt me niet uit wat eigenlijk als het maar geen orgaanvlees is (en zelf dat heb ik ergens in Plzen per ongeluk besteld en was niet eens heel vies). Verder mis ik af en toe wel wat groente anders dan kool en tomaat/komkommer op mijn bord. Maar dat komt wel weer als we "thuis" eten.

Suus
 

Macek

Geroyeerd Lid
Gewoon een Tsjechisch gerecht bestellen in een vetleren hostinec en wachten wat er komt, met wat pivo's erbij en mijn dag kan niet meer stuk, heb ooit eens de garnering opgegeten was lekker.
 
wij bestellen alle 5 meestal iets anders.wel vlees met gefrituurde of gebakken aardappelen in verschillende vormen en salades.dan proeven we van elkaar en meestal rouleren we dan de hele week. toetjes ijs en pannenkoek met ijs en fruit. Alleen mijn schoonzoon neemt altijd koffie met metaxa. en teufelstoast hebben we het lekkerst gegeten in Vyssi Brod
 
Ik vind Tsjechie waanzinnig; cultuur, de mensen, history, de natuur, het landschap, de eetbare paddestoelen en slakken ... mijn ex ... :snik:
... maar de keuken vind ik minder. :?: Sorry.
Als er vis te krijgen was, nam ik vis en dan meestal forel of gefrituurde [nep] krabbepootjes :oeps:. Zij nam meestal gefrituurde kaas [wat was het ? Edam of Gouda ?] of het 'befaamde stoofpot-achtige recept' wat ik dus niet lust [met veel komijn erin, en zo].

:D Maar haar oma heeft mij wel levende slakken leren koken ...
 
Sopsky salat is salade uit komkommer, tomaat en paprika en daartussen zoute kaas, erg lijk die op fetakaas. Bij de Griek hier krijg je wel eens iets wat daarop lijkt. Het is gewoon echt lekker en fris.
 
Heb pas een keer of 10 in Tsjechie gegeten, ben dus nog maar beginner. Meestal bestel ik een groot stuk vlees. Geloof niet dat ik een traditioneel tsjechies gerecht gegeten heb maar mijn ervaringen tot nu toe zijn:
veel, erg lekker en niet duur :D , en zo heb ik het het liefst.
 
Zelf kies ik vaak voor iets wat als special van die kok/dat restaurant wordt aanbevolen. Van rode kool met stoofvlees en knedlicky tot de aardappelpannekoekjes gevuld met zuurkool etc.:eten:
kees neemt graag een lapje vlees en vaak lukt het om dat ook te krijgen. Of via een duits of engelse kaart , of met `Wat en Hoe `.
Onze meiden zijn gek op de voorafjes en bijgerechten. Duivelstoast, knoflooksoep, salades met veel kaas en allerlei brambory-varieteiten.
De gebakken kaas die ik bij een kraampje had gekozen werd eerst met afgrijzen bekeken, en later werd het me letterlijk van mijn brood gegeten.
Alleen de koffie vind ik niet altijd lekker. Maar dat gebeurd ook in Nederlandse restaurants
Maar ook in Tsjechië hebben we tot onze schande de mac bezocht.
Als je de meiden laat kiezen kan je dat gebeuren. Maar een maal Mac in 24 dagen is te overzien

Groetjes Hilde
 
Bovenaan