Wat betekent dit bordje?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
IJ10cr.jpg


Dit bord van hotel/motel met letters čp. :denk:
(Waar heb je dat bord gezien?)
 
wat bedoel je met oid (of iets dergelijks)?
raar, want ik kan op internet dus helemaal niks vinden en aangezien ik altijd iets zeer goed en intensief ga uitzoeken voordat ik een boeking doe. op google earth staat het huis wat ik zoek wel, maar ik wil dus niet voor verrassingen komen te staan op vakantie, dat heb ik al eens meegemaakt (staat ook hier op het forum).
 

kuurgast

Donateur
@ Anniwil ,toevallig in Dolní Bečva?
oid kan van alles zijn op gebied van accommodaties met muren en onder vast dak.
Anders zou er een afbeelding van tent of caravan op staan.
 
nee kuurgast, ik ben maar gewoon open want als het niet in de haak zou zijn en iedereen leest dit is het goed ,als het wel te vertrouwen is ook toch. het gaat om het volgende: ik wilde een huis boeken (particulier maar met website), maar deze was al bezet op mijn datum. hij bood mij een huis van een vriend aan en ik vroeg om foto's. die heb ik gekregen (waarvan 1 dus hierboven) met toegestuurde tekst in het nederlands en diegene bestaat ook op facebook.
nu ben ik niet bang om iets particuliers te huren, maar helemaal niks bekends op internet vind ik vreemd, zeker met deze foto erbij. en waarom niet via de eigenaar maar via via als vriend.
snap je, een beetje achterdocht (ook weer niet want de foto's zien er goed uit), maar ik weet graag waar ik terecht kom. het gaat om het dorp roztoky u jilemnice.
 
ja en nee, ik weet dat de fam. bruins dus een huis verhuurt in deze plaats. ik wilde al contact met hun opnemen, maar dit vind ik erg ver gaan.
hoezo? ken jij daar wel verhalen van, want hun huis vind je altijd waar dan ook op internet. zij moeten dan toch zeker weten over hun nederlandse buren?
 

char

† In Memoriam
Ze hebben hun huis ook aangeboden op dit Forum. Volgens mij bij Accommodaties in het Reuzengebergte op 02-11-2010. Ik vind dat wanneer zij nog lid zijn en/of gebruik maken/maakten van dit Forum, dat ze jou wel even kunnen helpen.....DUS!!!...Huppakee..gewoon vragen!!...
Hiermee ga je echt niet te ver, want het is tenslotte jouw vakantie en bovendien weet je hun antwoord of goede raad nog niet, toch?

Char.
 
Het nummer komt me zo bekend voor, als ik heel diep in mijn geheugen graaf zag ik dat al zo'n 20 jaar geleden staan.
Het was dan op mijn doorreis via Svojek naar Tample in de buurt van Jilemnice.
Later merkte ik dat die grote woning eigendom is geworden van een Nederlandse familie.
Het zou gekocht zijn van de Burgemeester van Vrchlabi.
Alvast excuses als mijn geheugen wat heeft gehaperd.
 

char

† In Memoriam
Dat huis werd in 1998 of 1999 gekocht door een kraandrijver die volgens mij in Rotterdam woonde. Na de verkoop werd het huis vakkundig leeggestolen door een ons zeer bekende oplichter/makelaar met een "eigen" antiekzaak.

( dit topic gaat inmiddels niet meer over taal, ben ik bang )

Char.
 
leuk waar een vraag op het forum toe kan leiden toch? maar goed, ik ben nog niks opgeschoten, ga gewoon fam. bruins benaderen. char, ik zou wel het hele verhaal willen horen over de oplichter, hoor. spannend, daar hou ik van.

anders ga ik gewoon verder op zoek naar een leuke vakantiewoning, er zijn er genoeg toch in tsjechie.
 

char

† In Memoriam
Je mag wel in ons huis (net als iedereen, trouwens.... en het staat toch leeg).
Ik wil absoluut geen reclame maken voor ons huis, want geld vind ik niet zo heel erg belangrijk. Ik ben er zelf sinds augustus 2010 niet meer geweest, omdat ik in juli 2011 ziek werd en dat ben ik dus nog steeds, jammer genoeg. Het huis wordt wel redelijk goed onderhouden door de buren.
In de hospoda staat een topic over bureaubladachtergronden. Daar kun je een foto vinden. Je kunt natuurlijk ook bij diversen>>> mooie verhalen>>>> Char vertelt... lezen. Maar dan ben je wel even zoet!!!...

Char.
 
Bovenaan