Wat als ik in Tsjechie in het ziekenhuis kom?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mijn vraag is als volgt. Vorig jaar oktober/november hebben wij een vakantie geboekt naar Tsjechie- naar Panske Pole (dat ligt onder Praag). Nu ben ik dus zwanger, en als we weggaan ben ik 33 weken zwanger. Ik heb ontzettend veel zin om er heen te gaan, nog lekker even uitrusten voordat het allemaal gaat beginnen... nu krijg ik van iedereen commentaar, dat het niet slim is om daar in mijn toestand heen te gaan. Ik krijg vreselijke verhalen van ziekenhuizen die smerig en goor zijn, en nou- als je daar in het ziekenhuis terecht komt, laat staan een kind krijgen, dan ben je nog verder van huis... is dit nou zo? Moet ik me enorm zorgen gaan maken, voor het geval er wel iets gaat gebeuren?? Hoe zit het met de gezondheidszorg in Tsjechie??
Bedankt, groetjes Esther
 
Nou Esther, ten eerste moet je natuurlijk kijken hoe je er dan zelf aan toe bent. Want verloopt je zwangerschap sowieso wel goed voor de rest. Er kan natuurlijk altijd nog wel wat gebeuren (niets ernstigs ofzo, maar gewoon vervelende dingen). En volgens mij worden er in Tsjechie ook gewoon kinderen geboren. Het is misschien iets anders dan wat wij gewend zijn in Nederland.

Als je nu al twijfelt waarom ga je er dan naar toe. Blijf dan lekker in eigen land, kan je ook uitrusten.

In ieder geval, veel plezier met je vakantie en succes met je aanstaande bevalling.

Groetjes Saskia
 
Ik begin te twijfelen omdat iedereen er zo over zeurt, terwijl ik zelf ontzettend graag heen wil. Maar door rare verhalen begint een mens nog wel eens te twijfelen nietwaar. Alles gaat voorspoedig, ik ga met mijn hele familie op vakantie (met mijn gezinnetje, en m'n ouders, broer en zusje en schoonzusje), en ik ben niet van plan om gekke dingen te doen. Ik heb er gewoon ontzettend veel zin in, daarom wil ik graag heen. Maar ik wil gewoon wat meer zekerheid hebben. Uiteraard, als mijn lichamelijke toestand het niet toelaat ga ik niet, maar tot nu toe wijst niks daarop... bedankt in ieder geval voor de snelle reactie!
smiley20.gif

groetjes Es
 
Gewoon doe wat jezelf het beste lijkt.
Zo erg zal het wel niet zijn in de tsjechische ziekenhuizen.
 
Hoi Esther,

Ik ben zelf ook zwanger en ga gewoon, net als de eerste keer, in Praag bevallen. Het is hier allemaal prima geregeld. Het is misschien wel wat lastig als je de taal niet spreekt, maar wat de medische kant betreft hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Mocht je hier in een (kraam-)ziekenhuis terecht komen en wat hulp nodig hebben, dan kun je me even bellen. Mobiel +420 777 862 552, vaste lijn +420 272 934 295. Van 11 t/m 25 juli ben ik in Nederland en dan bereikbaar op 055-5410054. Ik kan helpen met tolken of gewoon tips of uitleg geven. Succes ermee en gewoon lekker gaan!
 
Als je je goed voelt gewoon doen. En lekker genieten van je vakantie. Maar alles heeft er ook mee te maken hoe je je zelf voelt en hoe het is gegaan tot nu toe. Ik ga ervan uit dat je niet de enige bent die eventueel bevalt daar. Veel sterkte.

groetjes PGR
 
Geen zorgen,mischien het ziekenhuis ziet niet zo luxe als hier maar de zorg is veel beter.
Bij wat problemen schrik je niet als ze je maken die onderzoek inwendig,want dat is in CZ helemal normal.Ook de Echo kan inwendig gemaakt.Jij komt ook terecht een gyneacolog.
 
Zorg gewoon dat je niet te ver van de "bewoonde wereld" logeert. Door iets banaals als een beet van een paardenvlieg ben ik heel eventjes op de spoedafdeling van een ziekenhuis terecht gekomen, Het zag er daar alleszins netjes uit en nadat ik geen Oostenrijker bleek te zijn werd ik er ook vriendelijk behandeld.
 
Bovenaan